Traagwerkende schildklier

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Shash, 19 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shash

Shash Actief lid

22 jan 2023
    422
    302
    63
    Vrouw
    Vandaag contact gehad met de assistente, na 2 maal prikken toch de bevestiging gehad dat ik een traagwerkende schildsklier heb.
    Maandag heeft de Huisarts het pas beoordeeld dus dan weet ik wat meer..

Iemand ervaring ?

Waarde zijn TSH 11.30 en FT4 11.5

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.603
    4.454
    113
    Vrouw
    Dit is inderdaad te traag, ik vermoed dat je medicatie krijgt. Je begint langzaam met opbouwen, in het begin elke 6-8 weken bloedprikken en op basis daarvan weer de medicatie aanpassen. Mijn huisarts deed het destijds zelf, in de zwangerschap ben ik doorverwezen naar een internist. Het is belangrijk dat je direct verhoogt als je zwanger wordt. Dit kan helpen een miskraam te voorkomen. Je zou ook direct een doorverwijzing naar de internist kunnen vragen ivm je zwangerschapswens. Heel veel succes en hopelijk ben je snel stabiel! Hier bereikte ik snel effect met een lage dosering. Alleen in de zwangerschap ben ik wat meer moeten gaan ophogen maar dat houden ze goed in de gaten.

Shash vindt dit leuk.
  3. Shash

Shash Actief lid

22 jan 2023
    422
    302
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie !! Ga ik zeker doen, heb je nog tips voor over dingen die ik eventueel kan vragen aan de huisarts buiten de internist om ?

Krv vindt dit leuk.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.603
    4.454
    113
    Vrouw
    @Shash mijn huisarts vond het nog prima en geen medicatie nodig toen mijn tsh 9 was. Ik heb zelf aangedrongen op medicatie en uiteindelijk toch gekregen. Vraag ook om jezelf te laten testen op tpo antistoffen als dat nog niet gedaan is. Dat is bij mij pas jaren later gedaan. Hier kwam de ziekte van hashimoto uit, dat was dus sowieso niet vanzelf overgegaan. Ben je erfelijk belast? Mijn moeder heeft het zelf ook.

Heel veel succes hoor! ❤️

Shash vindt dit leuk.
  5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Aanvullend op wat @Krv heeft geschreven: vraag om een doorverwijzing naar een internist (zeker als je een kinderwens hebt!) Eerst weten of je mogelijk Hashimoto hebt, strak ingesteld raken qua medicatie en voor, tijdens en na een zwangerschap onder begeleiding van een internist zorgen dat alles in de gaten wordt gehouden. Als je na je zwangerschap weer stabiel bent, kan je huisarts de begeleiding (1 of 2 keer per jaar bloedprikken) overnemen.

Elke zwangerschap is anders. Bij N had ik voldoende aan ophoging naar 112mg, bij huidige had ik pas genoeg aan 137mg. Succes!

Shash en Krv vinden dit leuk.
  6. Shash

Shash Actief lid

22 jan 2023
    422
    302
    63
    Vrouw
    dankjewel !! Ik heb die nog niet laten testen. Wel stom van de HA dat ze dat niet gelijk heeft gedaan, maar goed ik zal er om vragen!
    mijn HA vond het bij het eerste bezoek na de eerste uitslagen ook nog niet nodig en zei dat ik zo prima zwanger kon worden. Maar ik lees dus idd op internet dat daardoor de innesteling niet lukt. Ik heb ook steeds het gevoel dat er een innesteling is en dan krijg ik lichte kwaaltjes en dan de dag erna is het als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb ook al een keer een niet oplopende test gehad en toen werd ik uiteindelijk toch ongesteld. Hierna is het ook niet meer gelukt helaas. Maar goed ik ben benieuwd wat de HA zegt en idd eisen voor een door verwijzing.

Splitijsje en Krv vinden dit leuk.
  7. Shash

Shash Actief lid

22 jan 2023
    422
    302
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie

Splitijsje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina