Welke verzekering? En je krijgt vaak van die klantenservice medewerkers aan de lijn. Je kunt het beste naar een 2de spoor vragen. Daarmee een deskundig iemand over fertiliteit die ook van EU declaraties weet.
Alvast sorry voor de TMI haha maar ik ben net echt ongesteld geworden. Sinds gisteravond begon het maar alleen met afvegen, vanavond is het echt goed doorgebroken zoals een echte normale menstruatie. Maar moet ik dan morgen als eerste echte cyclus dag tellen of vandaag al?
Ik zou het even navragen. In mijn vorige kliniek was het volgens mij dan gewoon vandaag al tellen als dag 1 maar ik lees regelmatig wisselende dingen.
De meesten rekenen de volgende dag als cd1 als het ‘s avonds doorbreekt, maar wat @Krv zegt, als het lukt zou ik het even navragen
In ons ziekenhuis was het: indien het na 18u pas doorbreekt, dan de dag erna cd1. Maar elk ziekenhuis is anders dus zou het idd even navragen voor de zekerheid. Gisteren de inositol (en wat andere dingen) besteld, benieuwd wat het met mijn cyclus gaat doen. Inmiddels al weer dag 18 en nog steeds geen positieve ovutest (zit er wel aan te komen). Zou fijn zijn als eisprong daardoor wat eerder komt. Iemand een idee of ik onmiddellijk mag beginnen met de inositol en ubiquinol wanneer ik ze in huis krijg, of dat ik best wacht op start volgende cyclus?
Het lijkt mij dat wanneer je een doorgaande zwangerschap hebt gehad en nog cryo's over hebt van die poging dat die zonder extra kosten terug geplaatst worden. Behalve je eigen risico natuurlijk. Heb nog nooit zo iets gehoord dat je die dan moet betalen...
Oh wow december pas! Dat duurt nog wel echt super lang ja. Hopelijk kan je idd eerder terecht. Spannend weer zeg!
Volgens mij word dat gewoon vergoed dacht ik. Want waarom zou je anders eerst je cryo's moeten op maken voor je aan een nieuwe behandeling start.?
Hier gister voor de zekerheid nog een x getest, maar nog steeds negatief. Helaas de eerste terugplaatsing niet gelukt. Wil eigenlijk nu. Stoppen met de medicatie ipv vandaag laatste dag. Zouden jullie dat ook doen? Eigenlijk hoop ik dat mijn lichaam wat mee zit en ik snel ongesteld word, zodat we voor onze vakantie nog een terug plaatsing kunnen krijgen. Weten jullie dat, hoe snel je gemiddeld na het stoppen van de utro en progynova ongesteld word? Ik dacht ergens gelezen te hebben tussen 3-5 dagen.
Geen ervaring met kunstmatige cyclus maar ik zou nu inderdaad ook wel stoppen met de medicatie, hopelijk word je gauw ongesteld zodat je voor je vakantie nog een tp kan krijgen!
Ligt aan de concentratie. Zonnatura staat op de fles. Excellent en POM zo een 100 ml. Maar andere doen een hele beker of glas.
Ja heb al uitgerekend dat als ik 23/24 augustus ongesteld word. Ik dan 1/2 september een echo heb en dan 5/6 september een terug plaatsing kan hebben. 6 september gaan we snachts weg. Dus hopelijk werkt mijn lichaam wat mee! Ben alleen zo verschrikkelijk misselijk de afgelopen week. Zwanger ben ik niets dus het zal wel van de medicatie komen. Niks aan. Zit te denken dat ik misschien morgen wel met het ziekenhuis kan overleggen dat afhankelijk van wanneer ik ongesteld word het wel of niet door kan gaan
Hoi allemaal! Ik schrijf graag mee. In 2021 heb ik een zoontje gekregen via ICSI, waar we nog 5 cryo's van hadden. Ik had steeds het vertrouwen en de hoop dat daar vast een broertje of zusje tussen zou zitten. Helaas heb ik al 3 terugplaatsingen gehad zonder resultaat. Eerst twee goede kwaliteit embryo's, de 3e had minder goede kwaliteit. Bij de kliniek gaven ze aan dat dat voor de kans niet zoveel uitmaakt. Deze 3 terugplaatsingen waren in een natuurlijke cyclus, nu ga ik het proberen in een kunstmatige cyclus. Ik ben nu anderhalve week bezig met estradiol en heb morgen een afspraak voor een echo. Wat gaat zo'n kunstmatige cyclus snel! Hopelijk binnenkort de terugplaatsing en doet de kunstmatige cyclus wat ik zo hoop. Ik werd de eerste dagen wel erg misselijk en ben er nog steeds moe van. Wat dat betreft is een natuurlijke cyclus wel veel fijner. Maar goed, je wilt alles proberen.. Ik las een vraag over kosten van het terugplaatsen van cryo's van een icsi van je eerste kindje, bij mij wordt dit gewoon vergoed, dus ik neem aan bij andere verzekeringen ook gewoon.
Welkom hier @Mamanene! Wat jammer dat het al 3 keer mislukt is. Hopelijk is het nu wel een succesvolle terugplaatsing! En fijn om te lezen dat een kunstmatige cyclus zo snel gaat, voor mij wordt het ook eerste keer kunstmatig en ik heb al heel wat tp’s gehad maar kunstmatig nog niet. Wel rot van de bijwerkingen, hopelijk voel je je gauw beter. Heel veel succes morgen met de echo!
Hè balen zeg… ik stopte altijd zodra ik negatief getest had. Meestal test ik 12 dpo (in kunstmatige cyclus) en bij negatief stopte ik gelijk met utro en progynova. Ik werd meestal 5 dagen na stoppen ongesteld …