Bedankt voor alle welkoms! Anderen kunnen zich nooit de impact van het traject voorstellen en geleefd worden van afspraak naar afspraak. Dus heel fijn om het hier te delen. Nee geen reden. Ging eigenlijk allemaal prima tot ik me op 22 weken niet goed voelde en had beetje bruin bloed verlies. Meteen naar het ziekenhuis daar eigenlijk alles onder controle maar een te korte baarmoedermond, 1,8 en bij de 20 weken echo nog 4. Maar toen geen paniek volgens de artsen kon alle kanten op. Cerclage kon niet vanwege bloed verlies, maar volgende dag begonnen de weeën en braken mijn vliezen. Hele heftige tijd en ook professionele hulp gezocht. Ik zal het nooit kunnen verwerken of vrede hebben maar wel mee leren leven. Ook 2nd opinion gedaan in de Radboud voor een volgende zwangerschap. Want was het domme pech omdat een tweeling te zwaar was al eerste zwangerschap of toch een een slappe baarmoedermond? De tweeling was met IUI en 3 follikels. Het was eeneiig dus had daar niks mee te maken maar mocht daarna geen IUI meer met hormonen vanwege het risico op wel een twee-eiige tweeling. Dus vandaar de stap naar ivf. Er is met ons eigenlijk niks echt gevonden waarom het niet lukte. En van IUI 2 keer zwanger geworden. Ja gelukkig wel cryo’s nog 15. We hadden 25 eicellen 17 bervruchtingen, en allemaal goed voor de vriezer. Van de 1e cryo had ik ook een positieve test maar ging al snel mis. Ik voelde het ook aan alles en vond mijn testen veel te licht. Hopelijk binnenkort beter nieuws!
Wat onwijs verdrietig @SanneJoy, je zal dit voor altijd met je meedragen en het blijven je eerste kindjes, ook al mogen ze helaas niet hier bij je zijn. Dikke digitale knuffel! Wat onwijs veel cryo’s, dat geeft hopelijk wel een beetje rust want je hoeft voorlopig in elk geval geen hormonen te spuiten en een punctie te ondergaan. Had je last van overstimulatie?
Hé meid, je verhaal komt hier heel hard binnen, ik ben zelf op bijna exact dezelfde termijn bevallen van onze tweeling... Mag ik vragen of je zoontjes of dochtertjes hebt, en misschien hoe ze heten? De jaardag komt er bij ons ook weer aan (7 oktober), inmiddels is het wel de derde dus de diepe rouw van dat eerste jaar, alle eerste keren zonder is milder, kleiner geworden. Al blijft het gemis altijd aanwezig. Als het je wat hoop/vertrouwen mag geven, ik ben inmiddels mama van een regenboogje dat mits een cerclage is blijven zitten tot bijna 40 weken. Ik wens je met heel mijn hart snel een nieuwe zwangerschap toe, met een voldragen kindje blakend van gezondheid in je armen. Dikke knuffel. Als je nood hebt aan een babbel, stuur me gerust een PM!
Pijn, moe, misselijk maar gelukkig wel een goede nacht gehad. Zal wel even duren eer ik opnieuw wat in gewone doen ben. @cvdv87 Ik was eigenlijk al jaren medicatievrij na mijn operatie. Dus nu baal ik wel extra hard dat ik weer moet herstarten, mdl-arts dacht tot voor kort eigenlijk dat het wat uitgedoofd was. @clarajilla Klinkt heel heftig zeg... En al helemaal als ze de ontstekingen maar niet onder controle krijgen. En dan nog eens zo slecht op medicatie reageren... Ja, die klep is een heel typische plek voor crohn hé, het is dat stuk dat ik kwijt ben. Enne, 6 maand in remissie... Ik word gek denk ik dan het zal een beetje afhangen van wat de mdl-arts zegt na de coloscopie, ik probeer er nog niet te veel aan te denken voorlopig.
Ja 6 maanden duren verschrikkelijk lang. Hopelijk krijg je wel een positief advies! Krijg je al heel snel een coloscopie? Heb je nu al wel medicatie gekregen, of is het echt de arts eerst afwachten?
Gisteren begonnen met een stootkuurtje entocort in afwachting van de colo, in de hoop dat het al iets doet. Coloscopie is gepland voor 12 september, dus een dikke 2 weken nog. Ga blij zijn als het achter de rug is
@SanneJoy welkom! Wat ontzettend verdrietig dat je je zoontjes zo plotseling en vroeg bent verloren. Ik kan me voorstellen dat het met de jaardag in zicht weer extra moeilijk is.. Wat had je veel cryo's uit je IVF, wow! Hopelijk heb je snel een plakker en een goede zwangerschap... nog een paar dagen voor de terugplaatsing, spannend!
Zo voelt het ook, ben ook trots op ze en had het klinkt gek niet willen missen…lief!! Ja geeft zeker rust. Nee waren ze wel bang voor maar voor de tp echo en bloedprikken en dat was goed dus ik mocht door. Blij dat ik de kans kreeg. Heb jouw verhaal niet helemaal goed gelezen denk ik. Maar mag je je straks weer opmaken voor een tp? Eerst nog controle? Wat een heftige weg voor jullie 2e wonder weer. Hoe zijn jullie er zelf onder?
ik lees nu pas je onderschrift. En inderdaad zelfde termijn. Wat heftig voor jullie om mee te maken. Uiteraard brengt een regenboog veel geluk maar kan me zo indenken dat het altijd een diep litteken is. En wat super dat je met cerclage de zwangerschap hebt kunnen uitdragen maar wat moet je het mentaal zwaar hebben gehad. Lief, Ik vind het heel fijn om te kletsen, ik ga je daarom zeker een PB sturen. Ik ben ook benieuwd naar jullie verhaal en lange weg.
❤️ Volgende week nacontrole van m’n operatie en dan hopelijk zicht op een tp. Heel spannend. Meer dan een jaar verplichte pauze gehad dus ik ben er enorm aan toe. We willen allebei heel graag en hopen zo dat het nog eens mag lukken. Een beetje dubbel, ik ben aan de ene kant heel positief ingesteld en voel me nu heel sterk en rustig. Maar ik zou het ook vreselijk vinden als het niet meer lukt en daar ben ik toch wel bang voor. Alweer 9 mislukte tp’s verder en al veel meegemaakt qua miskramen. Maar, het is al eens goed gegaan dus hopelijk mogen we daar over een tijdje nog een succesverhaal aan toevoegen.
Het is inderdaad heel zwaar geweest, die zwangerschap. Bij de bevalling van ons zoontje is het ook bijna misgegaan en daarna heb ik een tijdje héél diep gezeten (heftige postnatale depressie) maar inmiddels gaat het beter dan het in jaren is geweest. Het is soms een raar idee dat ons zoontje er niet was geweest als de tweeling had mogen leven. Maar ik ben elke dag dankbaar dat hij in ons leven is, hij is echt de balsem op onze ziel en ik zal dat nooit als vanzelfsprekend zien.
Ja hopleijk doet het al wel iets! Nog even geduld dus. Ja ik snap dat je blij bent dat het achter de rug is!
@SanneJoy Welkom! Wat verschrikkelijk wat jullie al mee hebben moeten maken. Ik ben er een beetje stil van. Veel sterkte de komende tijd richting de eerste jaardag. Ik hoop dat je snel in verwachting bent van een gezonde regenboog baby en dat je er dan toch van kunt genieten.
In het traject: ♡ LisaW27 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI (cryo) ♡ SJD1988 - 34 jaar - 2e kindje - ICSI (cryo) ♡ Krv - 31 jaar - 2e kindje - IVF (cryo) ♡ SD90 - 32 jaar - 2e (4e) kindje - ICSI (cryo) ♡ Cvdv87 - 34 jaar - 2e kindje - ICSI (cryo) ♡ Asil - 40 jaar - 1e kindje - ICSI 5 laatste ronde ♡ Clarajilla - 30 jaar - 3e kindje - ICSI (cryo) ♡ Mimi87 - 35 jaar - 2e kindje - IVF (cryo) ♡ Mamanene - 37 jaar - 2e kindje - ICSI (cryo) Afspraken: 29-8: LisaW27 - echo bms 30-8: Cvdv87 - terugplaatsing cryo 31-8: Clarajilla - echo bms 1-9: Krv - nacontrole operatie 5/6-9: Clarajilla - terugplaatsing cryo 28-9: SD90 - afspraak fertiliteitsarts herstart traject Testdatum: 6-9: SJD1988 8-9: Mamanene Zwanger:
De terugplaatsing gehad vandaag. Ging allemaal goed, de kwaliteit van het embryo, wel een blasto, was niet geweldig. Maar dat maakt niet zoveel uit voor de kans van slagen zeggen ze.. nu op het wachtbankje, 8 sept mag ik testen! Succes met alle afspraken deze week!
Fijn dat het goed is gegaan! Kwaliteit zegt inderdaad niet alles, een blasto is al heel sterk dus dat is sowieso goed nieuws. Heel veel succes in de wachtweken.