Cryo terugplaatsing september/oktober; wie ook?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Romy1980, 28 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linde2016

Linde2016 Actief lid

6 sep 2016
    108
    24
    18
    @lisjeee nou...ik ben er wel even klaar mee met dat wachten. Maar ook heel bang voor woensdag hoor, zo bang dat het allemaal ' voor niks' is geweest en we weer helemaal opnieuw moeten beginnen incl. een enorme wachttijd.
    Ik kan me jouw angst heel goed voorstellen, ook omdat je je misschien wat onbegrepen voelt? Kan me indenken dat je extra onderzoek zou willen om achter een mogelijk oorzaak te komen waardoor het helaas toch steeds niet gaat zoals je graag zou willen.

@Cassie21 jeetje Cassie...wat verschrikkelijk verdrietig. Heb er even geen woorden voor.

2. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    @Linde2016 vindt het knap dat je al zo lang kunt wachten.. als ik het goed had was deze Cryo nog van de ronde waar ook jullie dochter uit is geboren? En de volgende ronde in Gent toch? Of zit ik er helemaal naast?

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    @lisjeee welk ziekenhuis zit je? Snap niet dat ze het niet serieus nemen hoor dit was toch immers al de derde keer dat het vroeg mis ging?

@Linde2016 o ja je zei al dat je net zoals ik gewoon altijd keurig wacht tot de testdatum. Ik weet nog wel van de vorige keer dat dit wel om 05:00 was in de ochtend haha;)

4. Linde2016

Linde2016 Actief lid

6 sep 2016
    108
    24
    18
    @lisjeee ik denk dat je me verwart met iemand anders ;) we hebben inderdaad al een kindje uit de 1ste ivf poging (geslacht Heb ik nooit genoemd ivm mogelijke herkenbaarheid) en dit is de enige cryo die over is uit die eerste ivf. Tot zover klopt het dus aardig, Maar van Gent is mij niets bekend
    Snap ook niet dat ze je niet serieus nemen in het ziekenhuis. Haat die procedure gerichte instelling.

@Siepie85 ja same here destijds. Toen werd ik vroeg wakker en dacht nú doe ik het want je moet er toch achter komen. Maar was toen ook zo bang voor een negatieve test.

Siepie85 vindt dit leuk.
  5. Loes89

Loes89 Lid

28 aug 2017
    58
    14
    8
    Vrouw

Oh dat is veel. Ik gebruikte 125 eh Gonal F. Hoeveel follikels er aangeprikt zijn weet ik niet, het leverde 22 eicellen op. Het was erg pijnlijk en duurde erg lang. Hoop dat het nooit meer hoeft!

6. Loes89

Loes89 Lid

28 aug 2017
    58
    14
    8
    Vrouw

Welkom!! Oh wat een heftig verhaal!! Knuffel voor jou! Veel succes woensdag, dapper dat jullie zo snel weer verder gaan!!

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Die andere kunnen ze toch gewoon weer invriezen. Je gaat toch geen embryo zomaar weggooien omdat ze toevallig per 2 zitten

Romy1980 vindt dit leuk.
  8. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    Siepie, wij lopen in Voorburg altijd een prima ziekenhuis geweest en super aardige mensen, afgelopen week alleen een andere arts en die bakte er niets van....
    Ja dit is de 3e keer inderdaad dan wil ik toch wel verdere onderzoeken of iets?

Linde2016, sorry meid dat ik het niet helemaal juist had... ik hoop niet dat het zo ver komt om alles weer opnieuw te moeten doen.. is er zo een lange wachtlijst om weer opnieuw op te starten??
    Het is bijna woensdag!:thumup::thumup:

Loes89, Dankje wel Meis!

9. Linde2016

Linde2016 Actief lid

6 sep 2016
    108
    24
    18
    Haha, geeft toch niks! Wij lopen bij het umcu en omdat zij nog onder verscherpt toezicht staan functioneert het lab nog maar voor 50% en er zijn wat artsen ziek door de situatie daar waardoor het plannen van een volgend startgesprek (is daar verplicht) al min. 2 maanden in beslag neemt werd mij verteld.

Kan me zo goed voorstellen dat je verder onderzoek wilt. 3x kan toch haast geen 'pech' of toeval meer zijn?

10. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28

O oké balen zeg dat het zo lanf duurt, ook omdat jullie al eerdere behandelingen hebben gehad zou je zeggen dat het niet moeilijk hoeft te zijn.. maar ja, wie zijn wij :)

Ja precies daar zit ik nu ook erg mee, morgen hoop ik dat ik 1 van de artsen heb die ik normaal ook had en dan vraag ik het gewoon opnieuw.

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    Zo werkt het helaas wel, dan vriezen ze per 2 in omdat er een eigenlijk toch niet helemaal goed genoeg is. Waar onze dochter uit geboren is waren er ook 2 ingevroren en idd de tweede overleefde het ontdooien niet. En opnieuw invriezen kan helaas dan niet, net zoals eten moet je dat zien dat kan je ook niet nog een keer invriezen, dat overleeft het niet.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    Zeker doen hoor, want volgens mij is protocol na 3 miskramen onderzoek!

Linde2016 vindt dit leuk.
  13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    Ja ik ben daarna na 75EH gegaan dat leverde 6 op en 5 bevrucht, waarvan nu dus nog 1 cryo over is. Mocht het een volgende punctie worden dan wil ik eigenlijk vragen om 87,5EH want dan hoop ik rond de 10 uit te komen en dan hebben we misschien nog wat meer cryos en dus weer meer kans:)

Loes89 vindt dit leuk.
  14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik loop in dusseldorf en alles wat daar op dag 5 nog overblijft wordt toch echt weef gewoon ingevroren dat kan gewoon.
    Ze vriezen daar alle bevruchtingen in op dag 1. Laatste keer zijn ze alle 5 tegelijk ingevroren en maand daarna alle 5 tegelijk in de embryoscope gegaan. Wat op dag 5 zou overblijven zou dan weer als blastocyste opnieuw worden ingevroren dat kan gewoon.
    Mij lijkt het super krom om een goede embryo zomaar weg te gooien als die over blijven want invriezen kan wel degelijk

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    Ik dacht dat men in Düsseldorf hetzelfde werkte dus tot dag 5 en daarna in de vriezer. Want elke keer invriezen is namelijk een verhoogd risico dat ze weer minder goed ontdooien. Dus lijkt me dat eigenlijk net zo risicovol eerlijk gezegd.
    Wat ze eigenlijk doen alleen als het al een embryo is waarbij ze bijna zeker weten dat hij niet goed genoeg zal zijn en idd komt er op neer dat zo eentje het toch red en die idd zomaar weggegooid wordt. Maar die is dus al twijfelachtig bij dag 3, loopt dan al behoorlijk achter, waarschijnlijk zal die het in dd dus niet eens redden tot dag 5.

16. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Nee ik gooi er niet 1 weg omdat ze toevallig bij elkaar zitten. Ik vertel alleen wat de artsen mij 4 jaar geleden vertelden.

Siepie85 vindt dit leuk.
  17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #77 Juffie26, 5 sep 2017
    Laatst bewerkt: 5 sep 2017

Nee dat doen ze niet meer tot dag 5 en dan pas invriezen is een.nieuwe wet sinds een aantal jaar dat dat niet meer mag. Ze willen zo min mogelojk
    Nee dat doen ze niet meer eerst delen tot dag 5 en dan invriezen dat mag niet meer volgens de nieuwe wet in Duitsland.
    Ze vriezen nu alles in op dag 1 als je geen verse tp krijgt zoals ik. Dus op het moment dat ze zien dat die bevrucht is gaan die direct de vriezer in. Als je ze wil terug laten plaatsen gaan ze dus uit de vriezer meestal per 2 en de embryoscope in. Als je er 1 wil laten terugplaatsen en stel redden het beide tot blastocyste dan woest die andere weer gewoon opnieuw ingevroren dat gaat heel goed en geeft geen extra risico. In Dusseldorf gebruiken ze een andere techniek voor invriezen en ontdooien zei de arts wij hebben nog nooit gehad dat er 1 niet goed ontdooide en hoor ook bij andere geen negatieve verhalen.

Sterker nog er is in Dusseldorf onderzoek gedaan naar deze werkwijze en waarschijnlijk gaat het in de toekomst nog alleen maar zo in Duitsland tenminste. Alles na de punctie/bevruchting invriezen de vrouw moet maand rusten en dan als cryo de tp. Dus 2 ontdooien in de scope en dan tp of nog 1 weer invriezen. Het schijnt dat dat beter lijkt te zijn voor het lichaam en voor de innesteling

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hopelijk is het dan nu veranderd zou toch hartstikke zonde zijn een embryo die nog goed is te moeten vernietigen omdat het volgens Nederlands protocol niet meer opnieuw ingevroren kan worden.
    Heel veel succes met alles

Romy1980 vindt dit leuk.
  19. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Ja dat moeten we zien de 26e....daarvoor wilde ik ook een advies gesprek. Maar als je op google kijkt zijn er heel veel situaties waarbij het op deze manier gaat. Het heeft qllemaal voor en nadelen. Op deze manier is de kans dat er 1 goed is met ontdooien ook weer groter.

20. Linde2016

Linde2016 Actief lid

6 sep 2016
    108
    24
    18
    #80 Linde2016, 5 sep 2017
    Laatst bewerkt: 5 sep 2017
    Ik haak even in en misschien sla ik de plank volledig mis :)
    Bij ons wisten ze me laatst te vertellen dat ze wel opnieuw invriezen. Ze hebben dit laatst voor de eerste keer gedaan en zijn erg benieuwd naar wat dit met de kwaliteit van het embryo doet. Dit gebeurde overigens vanwege zwaarwegende omstandigheden bij een patiënt.

Romy1980 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina