ha dames, succes voor iedereen die in de wachtweken zit. @ Svlok leuk dat je mag starten. Heb je de ovutesten al in huis? Ik ben vandaag bij de mdl-arts op controle geweest ivm Crohn. Op zich lijkt de ziekte rustig maar hij had zoiets van; zou je dat wel doen een zwangerschap. Hij dacht dat ik met 2 aandoeningen ook nog voltijd werkte. Dat doe ik niet en toch vond hij dat ik fysiek niet te veel moet vragen van mijn lichaam. Ik heb een heel verhaal te horen gekregen dat ik ook goed voor een kind moet kunnen zorgen, toekomst moet kunnen bieden etc. Vond het best wel raar, zeker omdat een aantal weken geleden de longarts zei dat ik er juist voor moest gaan en dat er genoeg behandelmogelijkheden liggen. Mijn emoties gaan ook alle kanten op. Ik weet soms niet wat ik denken moet.
Ik slik van kruidvat multi zwanger. De wat jij zegt heb ik nog niet gehad. Ik slikte eerst davitamon compleet maar kreeg er enorm hoofdpijn van en van deze reageer ik erg goed op. Het moet niet nog langer duren haha Bedankt voor de tip ik ga me er even in verdiepen. Knuffel
Jeetje wat een getrektouw voor jou zeg.. ik zou alle gesprekken aanhoren en de dingen uithalen waar je wat aan hebt.. en als jij denkt dat je het aan kunt dan ga je er voor!! Een arts ziet jou een half uur en gaat naar de volgende patiënt ( sorry klinkt hard ) geeft jou de tips waarvan HIJ denkt wat het beste is.. maar dat weet jij het aller beste... knuff
@Minigirl Sorry, het is vast goed bedoelt, maar waar bemoeit hij zich mee? Ik snap het allemaal wel, maar jij weet toch wat je aankunt? Je klinkt als iemand die verstandig genoeg is en er genoeg over heeft nagedacht. Jij kent jezelf en je lijf het beste!
IK denk dat het meer goed bedoeld is, maar je echt zelf weet wat je wel en niet aan kan. Daarbij is het jouw leven. Mijn moeder heeft 5 kinderen (eerste kreeg ze op haar 17e en laatste op haar 40e) en ze had last van depressies, rsi, zat op haar 34 in de ziektewet, had een hoop schulden en dat was ook niet de meest ideale situatie. Wel gaf ze ons liefde en deed er alles aan om ons een goed thuis te geven. En denk dat dat het belangrijkste is ondanks al haar problemen. Je hebt een kinderwens, zoiets kan je (als ik voor mezelf praat) niet uitzetten. Hoe denkt je partner erover?
Op de een of andere manier raakt het verhaal van je moeder mij wel. Want ik zat mij ook te bedenken; er zullen toch ook mensen met ernstige Reuma of MS of weet ik wat voor ziekten nog meer, die ook meerdere kinderen hebben. Ik heb het financieel goed, werk niet meer maar was wel goed particulier verzekerd. Mijn man wil part-time werken (als we nog kind kunnen krijgen), en ik ben niet het hele jaar ziek maar soms plotseling wel doodziek, ik moet dan alles een aantal dagen uit mijn handen laten vallen. Het kan zijn dat ik 2 x per jaar ziek word maar ook 5x. En ik heb de afgelopen jaren darmoperaties gehad maar daardoor is de ziekte van Crohn wel rustig. Je vraagt hoe mijn partner erin staat. Hij wil dat we de embryo's wel laten terugplaatsen en spontane zwangerschap een kans blijven geven maar sinds het gesprek van vandaag ziet hij een ivf-poging met hormonen niet meer zitten.
ja hij bedoelde het vast goed, maar iets te direct. Vragen / opmerkingen als: 'waarom wil je nog een kind? Je hebt toch al een kind.' had ik niet op gerekend. Ik wist eerlijk gezegd ook niet meteen te reageren. Tja, waarom willen we een kind, omdat we het graag willen maar hoe leg je dat aan arts die je het afgelopen jaar een keer hebt gezien.
Haha!! Ik doe meer aan struisvogel politiek. Ik doe net of er niets is gebeurd. Ondertussen kijk ik wel dagelijks naar hoe een embryo zich ontwikkeld. Ondertussen kan ik het uiteraard wel dromen Maar wat voor symptomen voel je dan?
Ik kan daar zo kwaad om worden. Waar haalt hij het vandaan om dat tegen jou te zeggen. Zoals ik al eerder heb gezegd, je hebt een super goed plan. En omdat je veel thuis bent, kun je veel aandacht en liefde aan je kids geven. En om van de nood een deugd te maken; je kids leren ook van het feit dat er momenten zijn dat je niet fit bent. Ze zien dan dat het leven niet altijd even leuk is maar dat er genoeg manieren zijn om er mee om te gaan.
@Minigirl, ik vind het behoorlijk direct om dat op die manier te zeggen van een arts. Het is goed om na te vragen of iemand er goed over nadenkt en na te gaan of diegene weet wat het allemaal inhoudt, het krijgen van een kindje. Maar ik denk dat jij prima weet wat het allemaal betekend. Het is goed om alles te overwegen. Ik heb een vriendin met CF die laatst moeder is geworden. Maar wat ben ik blij voor haar en ze doet het zo goed. Zij zal ook ziek worden en de levensverwachting voor iemand met CF is nog niet zo heel goed. Maar je kan een kind niet voor alles behoeden. Door vallen en opstaan leren kinderen. En als jullie een kindje willen, zou ik ervoor gaan. En je partner is misschien nu terughoudend voor een nieuwe stimuleren en punctie etc. Maar ik denk dat als het dichterbij komt hij misschien ook weer grenzen verlegd!
Ik denk dat mijn menstruatie vandaag begint enorm kramp gehad vanmorgen en nu roze afscheiding.. en dat op vrijdag de 13e... hopelijk kunnen we ons straks aanmelden woehoee
en ja hoor.. het is hartstikke aanwezig.. net ons weer aangemeld voor de kunstmatige cryo behandeling. vanavond eerste pil slikken estradiol (progynova)
Hoi! Fijn gevoel hè te kunnen aanmelden Ik ben vorige week begonnen met de Progynova, nu afwachten tot de meting dinsdag.
Hoi Lies, Nou dat kun je wel zeggen... wat een opluchting haha wachten er op duurt enorm lang maar na 36 is het er toch haha.. hoe slik jij m? ik moet 2 keer 1 tablet per dag. ochtend avond of namiddag avond??
Mijn cyclus was 37 dagen haha. Ik lees veel verschillende schema’s online. Heb zelf een opbouwend schema. 7 dgn 1x dgs 1 2 dgn 2x dgs 1 2 dgn 2 ‘s morgens, 1 ‘s avonds 2 dgn 2x dgs 2 2 dgn 2x dgs 1 (2e dag is de echo). Start jij na een tp ook met Utrogestan?
ja voor de tijd geloof ik al.. ik hoor het na de eerste echo wel.. ik moet gelijk 2keer per dag 1 tablet dus ik doe wel ochtend en avond.. en dan mocht het raak zijn door tot 12 weken zwangerschap met utro en de pillen
Je hebt al snel je eerste echo, spannend hoor! Je eerste cryo tp? Van mij wel, heb alleen ervaring met 2 verse tp’s. Lekker aan de bollen tot 12wkn ja . Als het pakt natuurlijk, anders moet ik volgens mij de cyclus afmaken zonder Utro.
Vind je het snel? duurt 11 dagen hoor dat ik de eerste bms echo heb.. met hoeveel dagen jij dan?? wel erg spannend hoor. ja is de eerste cryo de verse is mislukt.. voelde al gelijk dat die het niet werd.. hadden maar 2 bevruchtingen dus dit is onze enige cryo.. dus hopen op een goede ontdooiing..