Hoi! Vanwege PCOS ben ik vorige week gestart met Clomid 50 mg en heb ik vandaag mijn eerste echo gehad op dag 10. Er zitten follikels, echter is er nog niet eentje die groeit. Nu moet ik volgende week woensdag weer terugkomen voor een echo. Mijn baarmoederslijmvlies was 5,4 cm. 8 jaar geleden ben ik ook gestart met Clomid 50 mg. Ik herinner mij dat er toen op dag 10 wel wat was te zien op de echo, maar dat het eitje erg traag groeide. Toch is er een zwangerschap ontstaan destijds en heb ik nu inmiddels een mooie zoon van 7 jaar. Ik vraag mij nu alleen af wat het betekend dat er nu nog niets groeit. Heb ik dan een lange cylus of werkt Clomid 50 mg dan niet voldoende? Kan het zijn dat er volgende week wel een eitje te zien is? Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik merk dat ik behoorlijk onzeker ben.
Het kan idd wat langer duren, het nadeel van clomid is dat je tussentijds niet kan ophogen wat met spuiten wel kan. Dus je zal deze ronde af moeten maken en mocht het niet aanslaan kunnen ze de dosis ophogen naar 100mg. Sommige vrouwen raken ook resistent voor clomid en gaan over op spuiten. Succes!
Hai! 5,5 maar geleden ben ik na 2 ronde clomid 50 zwanger geworden van m'n zoon. Nu sinds maart dit jaar voor een 2e, met m'n nieuwe vriend. Na wat bezoekjes aan de huisarts en een spontane eisprong in cyclus van 58 dagen, doorgestuurd naar de gynaecoloog. Blijk ook pcos te hebben, bij m'n zoontje niet... Clomid 50 deed niks, tot op CD21 niks te zien. Gelijk opgehoogd naar 100. Vorige week maandag CD10, niks te zien. Vrijdag geweest en er zat een follikel . Morgen weer terug, maar kregen wel huiswerk voor vandaag. Mijn gyn zei al als deze ronde niks doet, dan verhogen we naar 150.. dus dat is al best snel. Heel fijn dat de 100 nu wel iets doet.. de bijwerkingen zijn ook niet echt heel fijn. Ik hoop dat er woensdag een goed groeiend eitje bij je te zien is!! Ik voelde op CD12 ineens een paar flinke steken links en de follikel zit ook links.
Hoi! Hier goed nieuws! Op cd 16 een follikel rechts van 17,8 mm. Links kon ze mijn eierstok niet vinden dus moest bloed prikken om zeker te weten dat het om één follikel ging. Dat bleek het geval. Gisteren denk ik mijn eisprong gehad. Flinke steken en krampen. Duurde een paar uur. Vandaag voel ik me anders dan anders... volgende week weer bloed prikken om te kijken of het een eisprong is geweest!!