Hoi meiden, Onze zoon is in maart 2014 geboren, uit de verse terugplaatsing. Nu hebben we het af en toe over de toekomst en een eventueel tweede kindje. Mag ik vragen hoe jullie wisten dat dit het juiste moment was om er weer mee te beginnen? Ik heb een makkelijk IVF-traject gehad, direct zwanger en we hebben het geluk dat er veel cryo's van goede kwaliteit zijn. Toch staat het idee om weer naar het ziekenhuis te moeten voor echo's etc me enorm tegen. Hebben jullie dit ook gehad? Is dat een teken dat het nog te vroeg is voor ons? Verder ook een makkelijke zwangerschap gehad, prima kraamtijd, heerlijk lang verlof en ik heb van alles genoten. Toch merk ik dat ik spanning voel bij het idee alles opnieuw te moeten doen. Misschien omdat ik bang ben dat het deze keer veel zwaarder is? Qua planning zou het prachtig zijn om er aan het eind van de zomer mee te beginnen. Maar goed, als ik iets heb geleerd is het wel dat bij ons een kindje krijg niet te plannen valt. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en input! Groeten Eliz
Hoi, ik wist al heel snel dat ik een tweede wilde, de kleine was toen 3 maanden. Mijn man moest even wennen aan het idee, maar toen onze dochter een half jaar was hadden we besloten dat we, als ze een jaar oud is, weer contact zouden opnemen met de kliniek. ik had woensdag gebeld en donderdag hadden ze een gaatje bij onze arts, anders zouden we pas half juli een afspraak kunnen maken. Gelukkig konden we allebei. Wij hebben 1 cryo over van onze vorige over, was van de verse tp zwanger geworden. We mochten eigenlijk gelijk beginnen, maar ik kreeg een paar dagen voor de tp een flinke luchtweginfectie waarvoor ik antibiotica moest gaan gebruiken en daarom hebben we de tp afgeblazen. Volgende maand gaan we het weer proberen. Ik moest wel een drempel over om de kliniek te bellen. De wens voor een tweede is bij mij erg groot. Maar er is ook angst. Vorige keer bij de eerste poging gelijk zwanger geworden en of dat nog een keer gaat lukken is natuurlijk de vraag. Als de cryo tp niet gelukt is gaan we zeker weer een icsi poging doen, maar hopelijk is dat niet nodig!
Ik denk dat echo's..hormonen..puncties en die vreselijke wachtweken je altijd tegen zullen blijven staan. Nu of over een paar maanden of over een paar jaar..ik kan me niet voorstellen dat het gevoel hier omtrent ooit veranderd/positief wordt Wij wilden ook al redelijk snel voor een brusje gaan, beetje gelijk verhaal als jou, 1e ICSI gelijk zwanger, prima zwangerschap enz enz...nog 3 mooie cryo's. Dl is van Dec '13 en Nov'14 hebben we onze eerste tp gehad. Werd een vkm, dec 2e tp ook een vmk en feb de laatste cryo mislukt. Tja...en toen..cryo's vond ik vrij gemakkelijk, en niet echt zwaar qua hormonen, maar 1 echo en dan al de terugplaatsing. Weer helemaal opnieuw beginnen vond ik wel een zwaardere stap. daarom hebben we toen een pauze genomen en gisteren begonnen met hormonen spuiten. ben er nu vanuit gegaan dat we niet zoveel geluk zullen hebben en echt rekening moeten houden dat het misschien wel even duurt voordat we weer zwanger zijn. We zouden het heel fijn vinden als het voor dl dr 2e verjaardag lukt maar idd..het is nooit te plannen
Dank jullie wel, hier heb ik echt wat aan. Want dat is natuurlijk wel de andere kant van de medaille. Hoe arrogant en naïef is het om te denken dat ik bijvoorbeeld in september na 1 terugplaatsing weer direct zwanger ben. Het heeft de vorige keer bijna 3 jaar geduurd voordat ik zwanger was van onze zoon. (defecte eileiders en buitenbaarmoederlijke zwangerschap + miskraam) Ook denk ik aan mijn leeftijd. Als ik nu zwanger zou raken ben ik 34 op het moment dat ons tweede kindje wordt geboren. Dat vind ik dan weer belangrijk omdat ik altijd graag drie kindjes heb gewild. (Lekker tegenstrijdig he). Ik ga het vanavond eens met manlief bespreken onder het genot van een wijntje. @Staffie: wat zonde dat het niet is gelukt! Heel veel succes bij de nieuwe poging! @Schorpioen79: Jullie volgende maand heel veel succes gewenst. Juli is een prachtige maand om zwanger te raken
6 weken na de bevalling van onze tweeling... Heel snel dus, ik vind zwanger zijn/moeder zijn zo gaaf dat ik nog wel 2 kindjes zou wensen. Hier waren de cryo's uit ivf 1 de tweeling dus alles moet opnieuw. Uiteindelijk 6 maanden na bevalling/keizersnede een ivf poging gedaan en door overstimulatie nu wachten op een cryo tp.