Thx Roos, fijne wijze woorden Over schrijven: schrijven voor het slapen gaan, dat moet ik misschien toch weer eens gaan doen. Heb het veel gedaan in 2013 toen we trouwden en begonnen met onze kinderwens. Ben daar in de loop van 2015 mee gestopt omdat 9 van de 10 pagina's zo langzamerhand gingen over onze onvervulde wens. Steeds meer was dat het belangrijkste om over te schrijven, tussen vakanties door. En boeiende dingen in het leven van mijn familie. Van dat besef werd ik toen eerder depri van dan dat het me nog hielp Zijn er meer van jullie die iets van een dagboek bijhouden? Over je miskraam van 12 jaar geleden: 12 jaar geleden was ik 25. Tja. Toen had ik een kerel met wie ik totaal niet bezig was met kindjes maken. Achteraf had ik hem veel eerder moeten verlaten. Maar ja Mag ik vragen hoe oud jij bent?
Annaf wanneer heb jij je afspraak voor ivf/icsi 2? Of wanneer verwacht je je NOD en ga je mailen voor de afspraak? Het is al bijna februari...
Het is niet eens perse nodig om een echt dagboekje bij te houden, wat voor iedereen (inclusief jezelf) altijd goed terug te lezen is, maar het helpt je gewoon om de dingen van de dag van je af te schrijven. Als je bepaalde gedachtes negeert dan krijg je die 's nachts voor je kiezen.... Ja hoor dat mag je vragen...ik ben 41 en word bijna 42....dat is ook de reden dat ik zo'n haast heb.
@ Mlady wat naar zeg die rare dromen. Wanneer moet je je laatste pregnyl spuiten? Spannend meid, misschien is de ivf 3 wel helemaal niet meer nodig @ Kaar wat fijn dat je nog 2 cryo's in de vriezer hebt. Ook spannend voor jou nu zeg! @ Roos fijn dat je vanochtend een positieve ovulatie had! Hier alles goed, vanochtend met het ziekenhuis gesproken en afspraak gemaakt voor 9 feb de eerste echo ook gelijk aangemeld voor moeders voor moeders, het minste wat ik kan doen! Nu hopen dat het alles goed blijft gaan.. spannend!
Lisjeee, van harte gefeliciteerd meid! Geniet van alle mooie momenten! Hoe voel je je? Kaar, super dat je er nog 2 in de vriezer hebt. Maar nu eerst deze cryo afwachten. Hopelijk heb je die andere twee nu niet nodig! Roos, groot gelijk heb je om het via de natuurlijke weg te proberen! Had ik ook gedaan!!! Mlady, wat naar van die dromen! Ik hoop dat het met een zwangerschap te maken heeft.. ik heb wel eens gehoord dat zwangere vrouwen ook meer dromen. Nog even tot het weekend volhouden en dan testen, toch? Lief dat je er naar vraagt, mlady... het gewone leven gaat gewoon weer door. Ik verwacht vrijdag of zaterdag ongesteld te worden en dan begint ICSI 2.0 Ik heb een soort van hoop op deze poging gezet en weet eigenlijk niet of dit slim is. (Zelfbescherming)
Tuurlijk Anna, altijd hoop blijven houden hoor! Spannend weer met alle medicatie aan de slag. Zie je daar erg tegen op?
Dankje wel meid!! Voel me super goed, en heel onwerkelijk nog steeds, ik geloof het nog steeds niet eigenlijk. Bizar he! Blijf hoop houden meisjes, ik hoop dat jullie mij snel mogen volgen!
Wat zijn jullie weer lief! Ik zie eigenlijk niet op tegen de hormonen. Ik heb nooit echt bijwerkingen gelukkig. Dus ik hoop dat ik dit geluk nu weer mag hebben. Voor de punctie zal ik vast wel weer zenuwachtig zijn, maar ook die heb ik al 3 x overleefd waarvan de punctie 2 x is meegevallen. Dus Hopelijk nu weer. Ik heb inderdaad mijn hoop op deze poging gezet omdat dit weer een echte poging Word waarin ik zo ie zo een terugplaatsing krijg en zelfs van twee....
Nou wd9 vandaag. De laatste dagen had ik echt het gevoel alsof dit mislukt is. Dus vandaag toch maar even een test gedaan. Test was negatief. Ik weet dat ik erg vroeg ben. Over een paar dagen nog maar eens proberen.
Super Anna dat je het positief in ziet. En inderdaad wat een fijn idee dat je een tp krijg van 2!! Ik hoop het zo, het is jullie ook zo gegund.
Kaar, na 14 dagen mag je echt testen toch na de verse tp? Dan is het idd nog echt heel vroeg.. maar ik weet hoe je je voelt hoor! Ik heb ook elke keer onwijze test drang gehad.. vorige week helemaal! Probeer de hoop nog niet te verliezen. Ik duim voor je!
Ja klopt ik mag maandag pas testen. Het is inderdaad even verse to. Je start heel enthousiast aan zo'n traject. En dan begin je stiekem een beetje te dromen dat je wens kan gaan uitkomen. Dus ik moest weer even met beide benen op de grond gezet worden. 😉 Nu kan ik er weer even tegenaan (hopelijk).
Ik ben vannacht ongesteld geworden. 😭😵😡😩 Gistermiddag al bruinverlies. Enorme huilbui in manliefs armen (die dan ook niet goed weet wat hij met me aanmoet). Vanavond gaan we bespreken wat we deze maand gaan doen. Ik was eergisteren nog vol goede moed. Zo van ik kan de wereld aan. Nu moet ik er even niet aan denken om weer dagelijks meerdere naalden in mezelf te steken. Dus ik zou een maand rust niet erg vinden. Ik baal er zo van dat we elke maand weer deze zelfde negatieve emoties voelen. Elke keer weer. Het weegt zwaar. 'Normale' mensen (niet het goede woord maar jullie snappen wat ik bedoel) leven gewoon hun leven en hebben niet jaar in jaar uit, maand in maand uit, dit vreselijke verterende frustrende wanhopige verdriet. Het maakt me langzaamaan steeds meer kapot, lijkt het wel. Ik omschreef dit eerder nog als een dal wat steeds dieper werd. Het is nu meer een gat in mij dat steeds groter wordt. Ik hoop dat er nog iets van me over is als we onverhoopt toch nog een kindje mogen krijgen. Hoelang hou ik dit nog vol. Meestal voel ik me na een dag of 2 wel weer beter.... Kaar sterkte met nog even met wachten, hopen dat het raak is.... en Anna zet 'm op deze maand!!
Mlady, wat erg!!! Ik weet precies wat je bedoeld! Ik zou je nu een dikke knuffel willen geven. Uit het vorige dal ben je ook geklauterd... dit keer kom je er ook weer uit!!! Neem je tijd hiervoor!! Kaar, sterkte met wachten.
😢 Wat vervelend voor je. Ik weet niet wat ik kan zeggen om je een beter gevoel te geven. Het is een klote gevoel en zo moeilijk om het verdriet elke keer weer een plekje te geven. 😘
Ohh neeee meiden wat erg!! Vreselijk jammer zeg Hele dikke knuffel alle 2, wat een rot nieuws Heel erg veel sterkte
Mlady en Lisjee, wat een verdrietig nieuws. Ik zou jullie graag een knuffel geven, leef zo mee met iedereen. Wat balen dat het bij jullie niet zo mag zijn. Hou moed en vertrouwen, hoe moeilijk dat soms ook is.