Cryo terugplaatsing voorburg/ ervaringen gezocht!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lisjeee, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Lisjeee nee! Wat erg! :(:(:( Hoeveel dagen na ovulatie zat je? Na mijn eerste verse tp in februari vorig jaar werd ik heel heftig ongesteld op 20 dpo, was jij verder? In Voorburg noemden ze dat toen een vroege miskraam ofwel misnesteling... Heel verdrietig!!

2. Roos5

Roos5 Lid

28 nov 2016
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    En Mlady, hoe is het gesprek met je man gegaan, in je 'handtekening' zie ik staan dat je nu een pauze neemt. Is dat wat jullie nu besloten hebben te doen? Kan me goed voorstellen dat alles nogal veel is wat op je afkomt en dan gelijk beslissen wel of niet verder, is nu heel moeilijk. En wat je ook kiest, als jullie er samen achter staan, is het goed. Hoe voel je je nu? Red je het een beetje, of voel je je nog heel somber. Ik wens je alle kracht en sterkte...XX

En Lisjee, hoe is het met jou? Was de bloeding heftig, ik bedoel ...weet je echt zeker dat het mis is gegaan? Ik denk aan jullie....

Xmay al ongesteld geworden, en Kaar nog getest of heb je je toch kunnen inhouden. Annaf wanneer denk jij ongesteld te worden in februari? Dan kan het prikken weer beginnen. Misschien ook wel weer een soort fijn idee dat je dan iets kunt doen, dat vind ik tenminste altijd. Het wachten zonder reden (behalve als je daar zelf voor kiest natuurlijk) voelt bij mij altijd een beetje als verloren tijd. Als je begrijpt wat ik bedoel.

3. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    @Roos5 ik zet toevallig 2 uurtjes geleden in een andere groep dat ik nu al 7 dagen over tijd ben. Zit me niet lekker dus vanmorgen het ziekenhuis gebeld. Ze gaat overleggen met de arts en belt mij daarna terug. Hoopte dat ze zou zeggen nee hoor meid komt vaker voor. maar dat deed ze niet helaas. Ben benieuwd wat er gezegd word straks. heb wel al heel de week beetje krap gevoel soms zo van he. ik geloof dat het gaat komen. maar tot nog toe blijft het uit.. ben wel een beetje nerveus voor het belletje..

4. Roos5

Roos5 Lid

28 nov 2016
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kan het niet zo zijn dat je zwanger bent.....?
    Spannend hoor, wat ze nu gaan zeggen.

5. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mlady en Lisjee, hoe gaat het met jullie?

Xmayx, heb je zelf al een zwangerschapstest gedaan? Laat je ons weten wat de arts zegt?

Kaar, spannend... nog 4 dagen wachten. Hoe voel je je?

Roos, hoe gaat het met jou? Ik verwacht morgen mijn ongesteldheid en dan kunnen we inderdaad eindelijk wat doen en starten met een echte eerlijke poging. Gisteren de medicatie in huis gehaald.

6. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    Hey meiden. Ja ik had op dag 5 (afgelopen dinsdag) een test gedaan voor de zekerheid maar negatief. Ben net terug gebeld. Mijn eigen FA artsen waren er niet vandaag dus ze heeft met een ander overlegd en die vind het wel een goed idee dat ok volgende week evem langs kom om evt iets van een kunstmatige menstruatie op gang te zetten. (Weet niet of ik daar wel op zit te wachten!!) Heb afgesproken dat als het niet het weekend alsnog komt dat ik dan maandag even bel dan kan ik ergens tussen worden geschoven. Pfff ik hoop echt alsnog vanzelf ongi te worden zeg. En ik maar denken dat alles nu achter de rug was. Want t gekke is dat ik de menstuatoe hier voor, dus de 1ste na de punctie gewoon normaal was en optijd..

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Gek idd. Misschien heb je last van PCOS en is er helemaal nog geen ei gesprongen? Misschien zien ze iets als ze een echo doen.

Dankjulliewel meiden... Gisteren nog wel wat tranen gelaten, maar vandaag gaat het wel weer. Wel hondsmoe maar dat vind ik niet zo gek.

Ja gisteren hadden we een fijn gesprek. Hij vond het prima dat ik een maand rust wil.

Ik zie echt een beetje op tegen het weer moeten spuiten, balen dat ik dat nu voel. Had ik eerder niet. Maar de laatste tijd viel de pregnyl spuit zo tegen, ik kreeg de vloeistof bijna de naald niet uitgedrukt. Alsof de spuit heel stroef ging. Ik was bang dat ik zoveel kracht zette dat de inhoud van de spuit zo tsjak ineens m'n buik in zou gaan, veel te snel. Herkennen jullie dat van de pregnyl? Gonal-f is een eitje. Orgalutran gaat ook nog wel (wel véél in 1 spuit!) Maar de pregnyl... :(

Verder hadden we wat vragen. Dus ik ga deze maand het zkh vragen om een afspraak om ze te kunnen stellen. En dan half of eind feb, dan gaan we er weer voor denk ik :)

8. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    He meiden, hier even een kort berichtje van mij.
    Ik zit volledig in de put, was de afgelopen dagen het gelukkigste mensen op aarde en dan opeens gaat het fout.
    Gisteren ochtend begon het op de wc bloed bij het afvegen.
    Gelijk het ziekenhuis gebeld en ze zou me vanochtend terug bellen. Smiddags kreeg ik onwijze kramp net zo erg als me menstruatie door komt. Daarna onwijs veel bloed en veel stolsels.
    Vanochtend gesproken met het ziekenhuis en volgende week donderdag langs komen om te kijken of me lichaam er weer klaar voor is en hopen op deze maand nog een TP.
    Ik zou ook zo graag me laatste 2 cryo's tegelijk terug geplaatst willen hebben maar dat zullen ze wel niet doen.

Ik ga straks even op me gemak jullie verhalen terug lezen en reageren.

xx

9. Roos5

Roos5 Lid

28 nov 2016
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    O Lisjee, ik weet zo goed hoe je je voelt. Het is zo bizar, van heel gelukkig naar vreselijk verdrietig. Het kan gewoon niet waar zijn denk je dan, maar toch wel.....Ik had precies hetzelfde, smorgens begon het met bloeden en in de middag krampen en het verliezen van het vruchtje. Neem je rust en wees gewoon verdrietig. Want daar is alle reden toe. Ik ben benieuwd of je gelijk door mag voor een nieuwe terugplaatsing, ik hoop het voor je. Blijf vertrouwen hoor! Liefs van mij

10. Roos5

Roos5 Lid

28 nov 2016
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Met mij gaat het eigenlijk wel weer goed. Op de 1 of andere manier ben ik toch weer positief en zie ik het weer zitten ;) Ik heb afgelopen maandag gewoon weer een eisprong gehad, en we hebben het zelf geprobeerd. Nu afwachten tot over nu nog anderhalve week, of ik weer ongesteld wordt. En daar ben ik heel reeel in hoor, ik weet dat de kans super klein is, maar toch wilde ik die kans niet mislopen. En als ik weer ongesteld geweest ben, gaan we weer door voor een terugplaatsing van 2 cryo's. Wachten, wachten, wachten dus......ik ben er zo niet goed in.

Voor jou begint je nieuwe avontuur weer. Medicatie in huis halen , is weer best gek denk ik. Maar goed, je gaat er weer helemaal voor toch! Succes alvast.

11. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    Liesje, lekker even de tijd nemen voor jezelf. vreselijk om mee te moeten maken. vind het heel erg voor je. hoop dat je snel weer voor een nieuwe tp mag en dan met wat meer geluk.

Mlady, Ben terug gebeld door het ziekenhuis, na overleg willen ze dat ik volgende week even langs kom. evt een kunstmatige bloeding op gang helpen maar daar zit ik niet echt op te wachten eigelijk. dus flink duimen dat ik 1 deze dagen toch ongi word. zoiezo maandag even bellen en als het er nog niet is dan word ik ergens tussen geplaatst.

Roos, Ik had op dag 5 een test gedaan en die was nagatief.

12. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    @Mlady, wat erg meid dat het deze keer weer niet gelukt is, miss even beter voor je de rust maand.
    dikke knuffel voor jou!!
    Ik snap wat je bedoeld met de pregnyl spuit, ik had dit de afgelopen keer ook het ging zo moeilijk dat ik daarna vergat dat ik hem nog even moest laten zitten.

@Anna spannend weer komende tijd, fijn dat je weer kunt starten.

@xmaxy wat vreemd dat je menstruatie niet op gang wilt komen.
    hopen dat het snel gaat beginnen!!

@Roos, jij mocht wel dezelfde maand kiezen nog voor een TP toch? ik ga nogmaals vragen of ik echt niet me laatste 2 cryo's in 1x terug geplaatst kan krijgen, ik wil het zo graag.

@ Kaar, hoe is het met jou? kom je je wachtdagen nog door ? :)

Bedankt voor jullie lieve berichtjes heeft me goed gedaan meiden!!!

13. Roos5

Roos5 Lid

28 nov 2016
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lisjee, ik ben aan het wachten tot ik eerst weer gewoon ongesteld word na mijn miskraam, pas daarna begin ik aan een terugplaatsing. Ik mocht dus niet in dezelfde maand gelijk door voor een tp. Jij misschien wel, omdat je net iets korter zwanger was....heb je nog contact gehad daarover met het zh? En gaat het verder een beetje met je? Verlies je nog veel bloed? Bij mij was het ongeveer 3 a 4 dagen best veel bloed, maar wel alleen helderrood en daarna nog tot ongeveer 7 dagen na het begin een paar druppels. Mijn eisprong had ik weer op dag 13 dpo en normaal is dat bij mij op dag 10.

14. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren heb ik weer de eerste decapeptyl gezet. Ik vind het toch wel weer spannender dan ik verwacht had. Gelukkig maar dat ik nog geen gevoeloze robot ben. Nog 30 min werken en ik mag weer naar huis!!!

15. Kaar405

Kaar405 Lid

18 jan 2017
    62
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik hoef niet meer te wachten. Ik kreeg gisteren heel veel pijn en aan het einde van het avond werd ik ongesteld. Vandaag is het doorgaan zetten.

Poging is helaas mislukt. Ik ga zometeen mailen.

16. Roos5

Roos5 Lid

28 nov 2016
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat het gewoon weer net zo spannend is hoor Anna! En natuurlijk ben je geen gevoelloze robot....ik heb dat ook wel eens hoor, dat het lijkt alsof je heel erg gehard wordt door alles waar je nu middenin zit.
    Waarschijnlijk heb je er een nachtdienst op zitten, lijkt me best raar om dan je prikschema aan te passen.

Kaar wat een teleurstelling weer, dat je toch ongesteld bent geworden. Red je het wel een beetje, of ben je erg verdrietig.
    Sterkte in ieder geval. XXX

En hoe gaat het met de rest van de meiden?

17. Kaar405

Kaar405 Lid

18 jan 2017
    62
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niet echt energie om verdrietig te zijn. Door mijn endometriose heb ik regelmatig erge pijnlijke menstruaties. Maar deze is tot nu toe de pijnlijkse ooit. Pas als dit achter de rug is ga ik het proberen te verwerken.
    Ik kan nu door de pijn ff niet goed functioneren.

18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dubbelk*t dus Kaar! 😡🙈😢

Tot ik hier op het forum kwam wist ik niet dat er vrouwen zijn die zoveel pijn hebben tijdens hun ongesteldheid...

Hier gaat het wel. Probeer het traject wat van me af te zetten. Eind v/d maand hebben we een afspraak met dr. Van Os over ons traject. Tot die tijd even niks.

Ik moet zeggen dat ik soms wel een beetje kwijt ben wie nu ook alweer waar zit in het traject. Hebben jullie dat ook een beetje of ben ik de enige vergeetachtige hier 😎

19. Kaar405

Kaar405 Lid

18 jan 2017
    62
    1
    8
    NULL
    NULL
    Zit ik een (lang) bericht te tikken en wil ik hem versturen gaat mijn telefoon.

Ik heb gewoon een "voordeeltje" door mijn endometriose en ik mag direct door met een behandelschema voor een cryo terugplaatsing. Dit ivm het feit dat een menstruatie slecht is voor mijn gezondheid. Normaal onderdruk ik mijn menstruatie met medicijnen.

Hoe doe jij dat het traject van je af zetten? Ik ga er mee slapen en sta ermee op.

Ik heb ook geen overzicht waar iedereen is, maar daarvoor "ken" ik jullie nog niet goed genoeg denk ik.

20. Roos5

Roos5 Lid

28 nov 2016
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Op zich heb ik nog wel een beetje het overzicht;)
    Fijn dat je gelijk weer door kan Kaar, hopelijk is de pijn nu een beetje te doen voor je. Moet je dan nog iets "doen" om beter te herstellen in de tussen liggende weken, of is dat hetzelfde als bij de rest?

Het traject vind ik ook lastig van me af te zetten. Het is een soort allesoverheersend ofzo. Maar merk wel verschil in dagen, en dat ligt bij mij vooral in welk deel van het traject ik zit. Als er hoop is .....voel ik me meer zenuwachtig, maar wel toch altijd met een stukje hoop....en als ik ongesteld ben, dan wil ik het liefst de klok vooruit zetten, omdat dat als zonde van de tijd voelt

Deel Deze Pagina