Ja idd vervelend maar we gaan weer vol met goede moed de maand beginnen. Ik ben 26jaar, mijn vriend is 35.. Je moet doen waar je je zelf het beste bij voel, ik kijk meest elke avond even op het forum omdat ik er toch een fijn gevoel bij heb om even het een en ander te lezen. xx
ahhh ja de kater komt later he, wel gelukkig idd dat het gelijk heeft doorgezet i.p.v. dat je in de spanning blijft of dat het langer duurt voor je weer door kan. Ik zou het ook fijn vinden dit groepje blijven te behouden xx
Hoi Dames, Zeker vind ik het fijn om in dit groepje te blijven. Waarschijnlijk als het hier ook weer wat spannender word dat ik weer dagelijks ga kijken. Mijn man en ik zijn allebei 30. Mlady, inderdaad fijn dat er geen twijfel mogelijk is wat betreft je bloeding! Heb je het al een klein beetje een plaatsje kunnen geven? Valt jou rustmaand nu precies met de periode dat er geen tp plaats vinden? Of moet je nu verplicht 2 maanden rust nemen? Lissjee, nog een week voor de eerste echo! En dan begint de spannende periode voor jou. Xxxx
Had geen idee, dus meteen m'n foto weer even gecheckt. Ik moet na de 23e ongesteld worden. We zien het wel...
@Mlady, ik zag net de foto die je gemaakt hebt in de wachtruimte in Voorburg. Ik had vandaag een telefonische "discussie" over of ik nu wel of niet een maand moet overslaan. Wij komen in aanmerking voor het terugplaatsen van 2 cryo's en ik word wrs op vrijdag 9 december ongesteld,alleen heb ik normaal gesproken een eisprong op dag 10. Als dat deze keer zo zou zijn, zou ik een terug plaatsing hebben op 22 of 23 december, en dat is nog voor de 24e. Alleen word ik wel ongesteld na 5 december. .....snap je het nog. Ik weet nu niet zo goed wat te doen, omdat de dame die ik aan de telefoon had, onze situatie in het werkoverleg van vanochtend had besproken, en daar werd besloten dat we nog een maand moeten wachten. Ik had zelf dit formulier in de wachtruimte gemist, maar ga er misschien toch nog een mailtje aan wagen.....bedankt dus voor het delen.
@Roos hé nog een Voorburgganger Fijn dat ik meer mensen help met die foto! Ja hij hing alleen in de tp-kamer, soms hangt zo'n mededeling ook in de wachtruimte maar daar zag ik 'm toen niet. De strekking is dat je geen cryo-tp kunt krijgen in de ronde dat je ongesteld wordt tussen 5 en 23 december, door minder bezetting in het team. Dus als je de 9e ongeveer ongesteld wordt, dan zou je net pech hebben, dus op zich nog tof dat ze jouw situatie gaan bespreken! Je krijgt 2 cryo's terug, ben je dan met je 3e IVF-poging bezig...? @Lisjee hoe is het zonder je mannetje? Wanneer komt hij weer terug, wel op tijd om samen te testen strakjes?
Hmm ben het helaas gewend, hij is best vaak de pad op voor zijn werk.. maar toch blijft het altijd lastig . Ja hij komt 23 december weer thuis, en de 24ste is denk ik mijn testmoment als mijn cyclus z'n werk blijft doen zo als het normaal ook doet haha , en er een TP plaats kan vinden deze maand. Hoe gaat het met jou? heb je het een beetje een plekje kunnen geven?
Welkom Roos in ons Voorburg clubje.. Ik denk idd dat je pech hebt deze maand en toch een maand moet wachten. Vervelend he, ik was ook erg bang dat ik het niet zou gaan redden voor 5 dec en weer een extra maand in zou moeten lassen. ik ga duimen voor je meid!
Wat een lieve berichtjes! @lisjee wat een spanning geeft dat nu he! Ik zou nu gewoon serieus blij zijn als ik voor de 5e ongesteld word. Bij jou lukt dat wel? Hoop het voor je. @mlady, ik krijg er 2 terug, omdat ik 41 ben en dan heb je de keuze. We hebben 1 icsi poging achter de rug, met ook 2 terugplaatsingen, die helaas niet zijn blijven zitten. Ze hebben onze situatie besproken, en maken geen uitzondering. Helaas.....nu dus maar rust pakken en herstellen van de 1e poging. Merk dat ik het nu achteraf best heftig vond. Wij zijn inmiddels 2 en een half jaar bezig voor een derde kindje. We zijn heel gelukkig met 2 jongens van 10 en 11 jaar....maar de wens voor een derde wondertje is groot.
Jaaa ik ben zaterdag ongesteld geworden gelukkig dus nog voor 5 dec. ik vondt de rustmaand al zoo lang.. Zo sneu voor jullie dat je een maand extra rust moet pakken, misschien ook wel even goed voor je lichaam.. toch proberen om het positief in te zien, even lekker genieten van de kerstdagen zonder stress, het is moeilijk dat snap ik heeeel goed maar probeer afleiding te zoeken dan gaat het vast wat sneller. zijn je eerste 2 kindjes ook via icsi of ivf ter wereld gekomen?
Wat fijn zeg dat je ongesteld bent geworden voor de 5e. Klinkt heel gek nu....maar je snapt wat ik bedoel ik had toch een mail gestuurd aan de afdeling en uitgelegd dat mijn cyclus normaal gesproken 10 dagen duurt, en dat ik dan op een terugplaats datum dan op 22 december uitkomt. Ik had dat maandag ook telefonisch doorgegeven, dus vond het een beetje opdringerig, maar het zat me gewoon niet lekker, en dus toch maar gemaild en jawel.....ik werd gister teruggebeld. Mijn situatie was besproken met het lab en als het inderdaad voor de 24e is, mag ik toch komen voor een terugplaatsing. Super blij natuurlijk, maar ik moet nu wel op tijd ongesteld worden, en dat weet ik natuurlijk niet. Geen idee hoe dat gaat na een icsi poging. Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie ervaringen hebben daarmee. Ik heb wel deze rustmaand ovulatie testen gedaan en ik had een eisprong op dag 14 . Normaal dus op dag 10. Ach......wachten .....wachten.....wachten. Mijn aller beste eigenschap.....niet. Van onze eerste kinderen ben ik vrij snel op de normale manier zwanger geraakt. Voor onze eerste ook nog een miskraam gehad, en ook daar was ik heel snel zwanger van. Heel apart dus, dat het nu zo lang duurt. Er is eea bij mijn partner ontdekt, waardoor het nu niet lukt. En of dit ook al zo was destijds, zullen we nooit weten. Spannend voor je weer deze terugplaatsing @lisjee. En wat had je veel eitjes zeg!!!! 22....heb je zeker wel last van gehad.
Jaaa ik was super blij dat ik voor de 5e ongesteld bent geworden .. Ik had deze maand me ei vastgesteld omdat ik ook bang was dat na deze verse icsi/ivf ronde me cyclus door de war zou zijn. Om mijn stress een beetje te bedwingen moest ik zelf gewoon even weten of ik voor 5 dec ongesteld zou worden. Want ik weet altijd dat ik exact 14 dagen na me ei ongesteld wordt. Het zou super zijn voor je als je deze maand een nieuwe kans mag krijgen ik ga voor je duimen dat je op tijd ongesteld gaat worden. Kunnen we gezellig op het wachtbankje zitten met elkaar haha.. Mijn cyclus na de icsi/ivf ronde is gelukkig precies het zelfde gebleven, netjes 28 dagen Fijn dat je bij de eerste 2 kids wel snel zwanger geraakt bent, jammer dat het dan nu zo moet .. Jaaa zo veel eitjes, heb er best wel last van gehad, vooral de punctie vreselijk zeg maar alles voor het goede doel. Paar weken terug een gesprek gehad hoe het verlopen is, ze hebben me wel verteld als we dit nog eens over moeten doen ik wel wat minder hormonen krijg. 22 eitjes is een heel mooi resultaat maar er zijn er uiteindelijk maar 5 bevrucht. Ze willen voor de eventuele volgende keer proberen minder eitjes te krijgen maar wel van betere kwaliteit. We wachten maar rustig af en hopen dat een 2e punctie niet nodig zal zijn .
Welke medicatie en hoeveel heb je toen gespoten? Ik had van cd3 t/m cd10 225eh gonal-f en van cd7 t/m cd10 Orgalutran. Beide ivf-pogingen punctie op cd13 en verse tp op cd16. Resultaat bij IVF 1: 17 follikels, waarvan 10 grote > 8 rijpe eitjes > 8 embryo's > 1 verse tp + 3 cryo's. En bij IVF 2: 14 follikels (12 leeggezogen) waarvan 7 grote > 3 rijpe eitjes en 1 onrijpe > 1 verse tp + 2 cryo's.
Van de verse tp bij IVF 1 had ik een misnesteling. Ik werd pas op 20dpo ongesteld na een heel licht positieve zwangerschapstest en een bloedtest met hcg 4.4 op de dag dat ik ongesteld werd. Het duurde die volgende ronde tot cyclusdag 22 voor ik weer ovuleerde (normaal bij mij rond dag 17). Dus na een misnesteling duurt het bij mij zeker langer voor mijn ei springt. Mijn luteale fase was gewoon 11 dagen; die ronde duurde 33 dagen. Deze keer gewoon ongesteld, maar nog geen idee hoelang het duurt voor ik ovuleer Hoeveel dagen zitten er bij jou tussen eisprong en ongesteld? Want als je nu je ei hebt gevonden kun je er denk ik wel vanuit gaan dat je lf hetzelfde is als anders.
Er zijn zoveel onzekerheden in dit hele traject. Steeds weer wachten op van alles en nog wat. Nu is het voor jou de dagen tellen dat je langs mag voor een echo en dan weer testen. Welke ovulatie testen gebruik jij? En test je 1 of 2x per dag. Ik gebruik de testjes van sensitest en dan de normale, dus niet de gevoelige. Omdat ik daarbij een heel aantal dagen ervoor ook al een vaag streepje te zien krijg. En bij de gewone is het echt 1 of hooguit 2 dagen een duidelijke streep. Spannend voor je hoor! Zou leuk zijn als we samen dezelfde periode doormaken. Merk nu dat ik het erg fijn vind, om hier een beetje te kletsen met jullie. Er is eigenlijk niemand in mijn omgeving die hier ervaring mee heeft, of überhaupt weet waar we mee bezig zijn. Dus lady's ....ik vind het heel fijn om met jullie te praten
Een misnesteling.....dat kan dus ook nog. Dat zal vast nog meer onzekerheden hebben gegeven! Wat vervelend voor je zeg. Bij mij duurt het eigenlijk altijd 14 dagen na mijn eisprong voordat ik ongesteld word. Hopelijk word ik dus vrijdag 9 december ongesteld. Daarna wordt het ook weer spannend, omdat ik dan op dag 10 een eisprong moet hebben. Dat is normaal gesproken altijd zo bij mij. Maar nu deze keer na de mislukte icsi duurde het dus 14 dagen........blijft dus heel spannend deze dagen. Zie ik nu in jouw tijdlijn dat je een pauze gaat houden nu? Je hebt al behoorlijk wat behandelingen achter de rug zeg.
Ik had 2x daags 75eh gonal F & daarna ook de urgalutran. hoeveel dagen ik wat gespoten heb durf ik niet precies meer te zeggen.. Jij heb ook veel Follikels gehad zeg, super goed. Ik heb ook veel gelezen dat er soms maar een paar follikels zijn en zelfs geen cryo's zijn.. gelukkig hebben wij daar geen problemen mee gehad.
Jaa het wachten is steeds eigenlijk het ergste van het hele traject.. Ik heb altijd de ovulatietesten van de action gebruikt, deze kosten geen drol wel had ik vele dagen en positieve test. Als ik de testen van alle dagen naast elkaar lag kon ik pas echt vaststellen wanneer me ei is geweest. Voor deze maand heb ik ook de testen van sensitest besteld omdat ik me ei echt niet wil missen deze maand. Jaa ik ben weer lekker de dagen aan het aftellen ze mogen niet snel genoeg voorbij gaan maar achh dat is voor jou niet anders op het moment!!
Gisteren belde mijn moeder hoe het met me gaat, zo lief. Ik merk dat mijn ouders ook echt geen raad weten met onze situatie. Zusje moeder van 3 kinderen (bijna 7, 5 en 1,5 jaar), broertje nu in verwachting en dr oudste nog altijd aan het modderen... Waren beide emo. Ze zijn zo lief maar voelen zich zo machteloos. Ik merk hoe langer hoe meer dat we onze pijn als familie dragen. Soms voel ik me daar juist ook weer schuldig over... Maar dat gevoel heb ik maar te accepteren, het is wat het is... Ik klamp me vaak genoeg ook vast aan al die liefde. Wat moet ik toch als ik zo oud ben als mijn oudere, maar zelf nooit een gezin heb kunnen starten... Kortom, ik ben er nog niet helemaal bovenop Hoe gaat het nu met jou? Dat gevoel heb ik ook Roos Vrienden hebben vrijwel allemaal kinderen en/of weten niet hoe ze erover moeten beginnen met me. En ik heb ook niet altijd zin om erover te praten, afleiding kan heel erg welkom zijn. Ik merk wel dat afstand nemen van het forum goed kan doen, dus misschien ben ik tzt een poosje wat stiller. Maar ik kom altijd weer terug als de spanning stijgt In gebruik ook Sensitest. Die gebruikte ik altijd al (lekker goedkoop en altijd betrouwbaar), maar ook in Voorburg raadden ze me die aan, dus top. Idd de hypergevoelige zijn niet zo handig. Dus jouw maanden duren meestal 10+14 = 24 dagen? Dan zal die nu 14+14 = 28 dagen duren. Leuk om te kijken of het klopt. Hoop dat het goed samenvalt met het zkh! Ja bizar dat het zo lang kan duren hè? Daar heb ik nog het meeste verdriet van. Tot ik op mijn 29e mijn nu man tegenkwam had ik nooit zo sterk het gevoel ik wil een kind. Maar met hem kwam dat gevoel juist heel sterk. Maar dan wilde ik het wel romantisch volgens het boekje. Dus eerst samenwonen en dan ten huwelijk vragen. Niet over 1 dag ijs, want niks leek me erger dan een kind hebben maar geen relatie. Maar alles bleef geweldig tussen ons en op mijn verjaardag in 2013, in Amsterdam in de sneeuw, vroeg hij me ten huwelijk ❤ We zijn juli dat jaar getrouwd en kort ervoor gestopt al met anticonceptie. Ik was toen 33. Ik zag het helemaal voor me. Op mijn 34e en 36e een kindje en ondertussen doorgroeien naar een grotere koopwoning. Maar na een jaar nog niet zwanger en het zou toen nog maar een paar maanden duren voor ik 35 werd, dus meteen doorverwezen. Maar op 1 verkleefde eileider na was alles goed, met lui's zou alles goedkomen. Een jaar later nog geen resultaat. En nu na bijna een jaar IVF nog steeds niet. Ik kan het echt niet bevatten. Het heeft me veranderd. Er is echt iets onherstelbaar kapot. Ook bij m'n lief. Ja ik ben ook best blij met het resultaat. Terwijl toch dokter van Os elke keer bij de startecho weer zegt dat ik zo weinig follikels heb op die echo. De laatste keer heb ik geprobeerd daar feedback op te geven. Zo van dat ik daar een negatief gevoel bij krijg, omdat ik voor mezelf immers geen referentiekader heb. Ik word er wat angstig van, waar ik eerst nog hoop en goede moed had. Ik heb geen idee of ze er wat mee doet, ik hoop het. Elk lichaam is anders! Ik vind het wel raar dat we nu uit 7 grote follikels maar 3 goede eitjes hadden. Lijkt zo weinig. Vorige x hadden we 8 rijpe eitjes uit 10 grote follikels, veel betere score... Maar goed, niet achterom kijken in dit traject! Sorry voor het verhaal... Bijna weekend meiden!! Fijne dag
Hey Dames, Het is weer even terug dat ik wat getypt heb. De afstand heeft me wel goed gedaan. Maar ik was ook mega nieuwsgierig hoe het met jullie gaat. Lisjeee, maandag heb je toch een echo? Het aftellen kan weer beginnen. Gaat het een beetje zonder je vriend in de buurt? Roos, welkom! Voor jou ook een spannende maand of je op tijd een eisprong hebt! Mlady, ik begrijp je Romantische gedachten. Had ik precies eender. Ik was ook op mijn verjaardag ten huwelijk gevraagd en 3,5 maand later getrouwd. Direct gestopt met de pil, ruim een jaar later nog niet zwanger, man wilde niet naar de dokter, ik ben toen alleen gegaan. De dokter wilde direct een verwijzing geven voor de gynaecoloog. Echter wist ik dat ik mijn man niet zou mee krijgen dus ik vroeg of ik niet via de huisarts zijn sperma kon na laten kijken. Dit kon. Ik een laboratorium briefje mee gekregen. 2 maanden later had ik mijn man zover. Hij wilde het laten onderzoeken, maar ik moest het wegbrengen. Dit gedaan en toen bleek het direct slecht te zijn. Toen is mijn man toch mee gegaan naar het ziekenhuis en 4 maanden later (nadat ik ook onderzocht was) begonnen met eerste ICSI poging. Het valt me op dat jullie zoveel eitjes hebben. Ik had de eerst x 6 eitjes (menopur 150), 5 bevrucht, verse tp en 2 cryo's. 2de keer 12 eitjes (menopur 225), 8 bevrucht, 1 verse (raak) en 3 cryo's. En nu de derde keer 9 eitjes (menopur 225) waarvan 7 bevrucht, 1 verse, 3 cryo's. Zondag hoop k ongesteld te worden... dus spannend weekend. Gelukkig moet ik werken. Lekker afleiding. Xxxx