Lief van je Lisjee....ik heb net gebeld. Ze gaat overleggen met de arts of een echo nu zin heeft. Wrs zien ze daar ook niet op of het nu mis is of niet en zal ik moeten afwachten, of het doorzet, ik word vandaag nog terug gebeld. Heb zelf het gevoel dat het mis is, ga steeds meer mn buik voelen.
ahhh wat naar zeg, balen dat ze op een echo niets kunnen zien.. wachten duurt op deze manier erg lang. Ik duim voor je!
Net weer teruggebeld, ze kunnen niets voor me doen. Ik moet wachten.....morgen nemen ze weer contact op om te overleggen hoe en wat. Als ik nog steeds bloed verlies heb zonder overdreven buikkrampen, willen ze bloed prikken op hcg. Maar ik voel inmiddels m'n buik steeds meer. Denk dus echt dat het over is....
Roos, wat erg!! Ik hoop dat het niks naars betekend. Dit proces is echt zenuwslopend en oneerlijk. Knuffel. Mlady, al positief getest? Lissjee, de spannende donderdag komt steeds dichterbij. Vanmorgen de echo gehad. Eitje is 16 mm. Verwacht vrijdag een positieve test. Meiden, ik ga voor jullie allemaal duimen! Xxx
Vreselijk Roos... Mijn ergste nachtmerrie! Hoe gaat het nu met je? Vreselijk, hou je taai in deze fase van onzekerheid! Ik hoop dat alles gewoon goed is! Hoe gaat het met jou Lisjee? Anna op welke cd zit jij vandaag? Ik had gisteren om 8u en 18u een positieve test, om 23u was die weer negatief. Vanmorgen en vanavond ook. Dus kan volgens mij niet missen. Heb toch een dagje gewacht met het zkh informeren, omdat ik bij IVF 1.4 (waarvan de cryo helaas niet goed ontdooide...) de dag erna had ik 's ochtends een negatieve, maar 's avonds ineens pas écht een knaller. Vrijdag was de follikel 15,5mm. Dat was cd10. Hoe groot denken jullie dat die vandaag was bij de eisprong? Ik zit nu op cd14. Denken jullie ook plm. 23mm? Ik blijf het toch altijd een wonder van de natuur vinden Morgen even het zkh contacten. Is de terugplaatsing in Voorburg nou altijd op 4 of 5 dpo? Weet het even niet meer? De afgelopen dagen hebben we overigens 2x gevreeën. We geven nog niet op 😉💪
Roos, hoe gaat het met je? Mlady, ik zit nu op cd 11. Meestal heb ik op cd 13 een positieve test en op cd 18 een geplande terugplaatsing. Het blijft zeker een wonder! Goed dat je niet opgeeft! Er hoeft maar één zaadje door te zwemmen. Lissjee, succes morgen!
Bij mij wisselt het wanneer ik ovuleer. Afgelopen maanden was dat op cd 13, 15, 19, 14, 17. En nu dus op cd 14. Wil allemaal niks zeggen 😊 Ik heb gebeld met het lab. Zaterdagochtend om half elf belt het lab me om te vertellen of ons beste cryo van IVF 2 een toppertje is! Hopelijk gaat het meteen goed, maar anders hebben we van deze poging nog 1 extra cryo in de vriezer... Retespannend weer... Hopelijk zaterdagmiddag tp... Ik zit dan op 4dpo. Hebben jullie al eens meegemaakt dat de 1e niet goed ontdooide en dat ze meteen een volgende ontdooiden?
Mlady, wat spannend zeg, zaterdagmiddag hopelijk een terugplaatsing voor je. Ik heb nog niet eerder cryo's laten ontdooien, dus ik kan je geen antwoord geven. Anna voor jou hopen op een positieve test vrijdag. En Lisjee...morgen al weer donderdag. Succes alvast! Bij ons is het helaas echt voorbij. Gisterenmiddag kreeg ik buikkrampen en in de avond ben ik het vruchtje verloren. Het was al een soort klein zakje. Klinkt misschien gek, maar ik was bijna opgelucht toen ik het vond. Die onzekerheid, maakte me helemaal gek van de zenuwen. Gisteren was ik heel verdrietig en teleurgesteld. Na een nachtje slapen gaat het gelukkig al wat beter. Ik probeer de draad weer een beetje op te pakken. Vanochtend en gistermiddag een superlieve verpleegkundige aan de telefoon gehad. We gaan nu de eerstvolgende menstruatie afwachten en dan mag ik gelukkig gelijk weer beginnen vanaf dan. Ze verwacht nu wel een menstruatie die wat langer duurt (ongeveer anderhalf keer de duur van een normale menstruatie). Buikkrampen zijn gelukkig over nu. Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik de tijd wil nemen om weer te herstellen en dan hoop dat we snel weer kunnen beginnen. Ik blijf het een rare gewaarwording vinden hoor, hoe we hier mee om gaan. Dat je toch op de 1 of andere manier veel sterker bent dan ik zou verwachten. (praat even over mezelf dan he ) Waar ik nu veel moeite mee heb, is het opvoeren van een toneelstuk, naar de rest van de wereld. Net doen of er niets aan de hand is, gaat me niet zo makkelijk af. Maar goed, dat is een bewuste keuze om het met bijna niemand te delen. Daarom vind ik heeeeeeel fijn dat ik jullie heb. Dus bedankt lieve meiden, ook nu weer voor het lezen van mijn (lange) verhaal. We blijven gewoon hoop houden voor ons allemaal..... Succes iedereen!!! XX
Ahhhh meid wat erg, hopen dat je het snel een plekje kunt geven en inderdaad weer door kan.. Wat ontzettend jammer dat het toch niet goed is gegaan. Het is erg soms he om naar de buitenwereld te doen of er niets aan de hand is en je eigen steeds maar weer groot moeten houden, soms zou ik het het liefst van de daken af willen schreeuwen .. Het is inderdaad al weer bijna Donderdag, super hard gegaan zeg! ik ben zo benieuwd, vandaag zijn ze de eitjes weer aan het ontdooien @ mlady, spannend zaterdag! ik heb ook geen idee hoe dat gaat, de vorige keer hebben we gelukkig ook maar 1 eitje hoeven te ontdooien. @ Anna, hopen dat je snel een positieve test hebt!
Roos wat verdrietig... Hoever was je gisteren precies overtijd/zwanger? Ik was na IVF 1 heel kort zwanger. Het ging mis in week 5. Inderdaad toen ook een... ja... Een soort zakje/ taaie weefselprop verloren. Was 4cm lang en 1cm dik ofzo. Jij was al iets langer zwanger toch? Goed hoe je ermee omgaat, kijk wat je kunt. Inderdaad lastig om het wel of niet aan mensen te vertellen hè? Hier weet onze naaste familie het (sommigen sinds we met IVF begonnen, anderen sinds we begin '15 voor het eerst in het zkh waren voor onderzoek). Maar toch vind ik het dan lastig om hen te vertellen dat we nu weer een cryoronde zijn gestart. Komt deels doordat ik ze geen verdriet wil doen als het niet mocht lukken deze maand, en deels... Ja weet niet precies. Soms heb ik ook juist helemaal géén behoefte om het erover te hebben. Dan heb ik juist behoefte aan afleiding. Hoe is je lief eronder? Kunnen jullie erover praten saampjes?
Bij mij weten trouwens best wel veel mensen om ons heen waar we mee bezig zijn.. Onze naaste familie wisten het al toen voor ik een kijkoperatie kreeg, dit omdat ik toch hulp van buiten af nodig had door dat man lief naar het buitenland moest. Na dat we het ICSI traject zijn gestart beide op ons werk verteld, dit omdat het toch niet anders kan, dus collega's zijn ook op de hoogte. Sinds kerst hebben we het onze vrienden ook verteld, dit omdat het best vreemd is als ik geen biertje of wijntje neem op feestjes. Ik denk om misverstanden te voorkomen dat ze gaan roepen jaaaaaa je bent vast zwanger.. ik denk dat is even te pijnlijk. Ik moet zeggen ik heb er absoluut geen spijt van dat ik het ze heb verteld, zolang ik er niet over begin beginnen ze er vaak zelf ook niet over. Het is soms ook wel even fijn om je ei kwijt te kunnen, dit doe ik namelijk vooral bij mijn moedertje!
Bij mij was het ongeveer gelijk als jij denk ik Mlady. Ook gisteren 5 weken zwanger. Het was best gek om het te verliezen, maar ook wel weer mooi om te zien dat je lichaam dat dus blijkbaar ook weer kan 'opruimen'. Ook ik heb eerder een miskraam gehad, maar dat is al weer 11 jaar geleden, voordat ons eerste kindje geboren werd. Ik was toen al veel verder, 12 weken. En aan de grote van het vruchtje was te zien, dat het met 7 weken al gestopt was met groeien. Ook dat ben ik gelukkig zonder curettage vanzelf verloren. Maar dat was echt al veel groter. Ik snap heel goed wat je zegt, over het niet willen vertellen of liever niet over willen praten. Het is eigenlijk heel gek, aan de ene kant wil ik graag dat mensen weten wat er aan de hand is, dat ik in ieder geval gewoon verdrietig kan zijn als ik wil en aan de andere kant wil ik er juist niets over zeggen. Kruip ik in een soort coconnetje ofzo....omdat het beschermend is als je het voor jezelf kunt houden. Anders voel ik me denk ik kwetsbaarder ofzo.. kan het ook niet zo goed uitleggen. Vooral tijdens werken heb ik er moeite mee. Maar goed, ik probeer nu maar wat afleiding te zoeken, juist in werken. Mn mannetje is ook teleurgesteld en verdrietig maar hij sleept mij er doorheen. Tenminste zo voelt dat. Hij kan dan gemakkelijker dan ik, erover heen stappen en weer super positief blijven. Ik ben daar wel eens jaloers op. Gelukkig blijven we het leuk hebben samen, en kunnen we er goed over praten. Hoe gaat dat bij jullie? Mannen relativeren over het algemeen volgens mij wat gemakkelijker...
Succes vandaag Lisjee! Weet je al of het ontdooien goed is gegaan...? Hopen maar op een goeie terugplaatsing vanmiddag. XX
Heel veel sterkte Roos Hoop dat je het een plekje kan geven, en hoop dat het een volgende keer wel zo mag zijn. X
Jaaa vanmiddag tp!!!! Ben zo blij dat het goed is gegaan... Moet om 15.40 ben erg benieuwd hoe goed het is!
Roos, dikke knuffel! Ik hoop dat je het een plekje kan geven. Mijn man is ook altijd positiever dan ik. Lisjee, baby on board! Nu broeden maar. Hoe was de kwaliteit? Mlady, jou dag komt ook steeds dichterbij. Als ze bij de ontdooiing ontdekken dat het niet goed gaat, ontdooien ze gelijk de volgende. Gaat de ontdooiing goed, dan kijken ze de volgende ochtend of de cryo het nog doet. Is dit niet het geval, dan moet je weer een maand wachten op de volgende ontdooiing. Xmay, welkom. Wanneer verwacht je je menstruatie?
Ik heb net een positieve ovulatietest gehad... ik ben zo blij, nu verwacht ik een terugplaatsing op dinsdag en dan hoef ik niet te werken. Dus hoef ik ook niks te zeggen! Nu hopen dat de laatste cryo een keer wel terug geplaatst kan worden.