kijkoperatie voor iui??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door debo81, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie gaat er binnenkort ook met iui starten? Wij krijgen binnenkort waarschijnlijk onze 1e iui behandeling... maaaar de (fijne:() artsen willen eerst nog even een kijkoperatie uitvoeren voordat ze met behandeling starten.. heeft nog iemand hier dit gehad voor iui? en mensen die al met iui gestart zijn hoe is jullie ervaring?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In veel ziekenhuizen is het standaard een kijkoperatie voor je aan een behandeling begint. Je kunt dan nu eenmaal alles het beste zien. Dus pas beginnen met iii als je 100% door de keuring bent en zo optimaal mogelijke kans hebt op zwangerschap. Ik heb er 2 gehad en het stelt eigenlijk allemaal niet zo veel voor. Dagopname en na een kleine week weer de oude. Sterkte!

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier geen kijkoperatie gehad, is ook nooit ter sprake gekomen. Wel wat andere onderzoeken, waaronder een HSG. Succes!

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @debo: bij mij zijn ze zo gestart met iui, zonder kijkoperatie. Maar halverwege de 4e iui bleek dat ik endometriose heb. Hadden ze over het hoofd gezien :(. Met endo heb je veel minder slagingskans, dus die behandelingen bleken allemaal behoorlijk zinloos geweest te zijn. Morgen heb ik alsnog de kijkoperatie.
    Natuurlijk heb je zo'n operatie liever niet (en ik zie er ook wel tegenop), maar je kunt er wel heel veel dingen mee bekijken en dus uitsluiten. Ik zou je dus adviseren om het wel te doen. Ik had 'm liever wel vantevoren gehad!
    Groetjes van stiertje

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.210
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Voor het krijgen van ons 1e wondertje hebben we IUI gedaan. Ik heb toen ook een kijkoperatie gehad en toen ik onder narcose was hebben ze gelijk nog een keer hsg gedaan. Daarna toen alles in orde bleek gelijk gestrart met IUI.

Ik vond de kijkoperatie erg meevallen. Je krijgt 2 hele kleine sneetjes boven je vagina en onder je navel. Littekens zijn nauwelijks te zien.

Als je nog iets wilt weten vraag gerust en veel sterkte alvast. Hier was het overigens 2e iui raak.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier geen kijkoperatie gehad, wel een samenlevingstest en het HSG-onderzoek. Als daar afwijkingen uit gekomen waren, dan had ik wel een kijkoperatie gekregen. Succes!

7. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor al jullie reakties! ik hoorde veel mensen om mijn omgeving die idd met iui zijn gestart zonder kijkoperatie, vandaar dat ik het zooo raar vind dat ik dit wel moest. maar uit het verhaal van stiertje blijkt wel dat je het maar beter kan uitsluiten@ stiertje heel veel sterkte morgen met de kijkoperatie...
    @vruchtje: hoe was het met napijnen? kon je echt een paar dagen niet werken etc?
    hsg en andere onderzoeken waren trouwens goed dus hopelijk dat dit ook goed is.

Allemaal heeeel veel sterkte met behandeling en voor de al zwangere onder ons: geniet ervan

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.210
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik moest me vrijdagochtend heel vroeg melden 7 uur. Ik werd toen rond 9.30 na de OK gebracht en rond 12.00 was ik weer wakker en terug op zaal. Ik weet dat ik die vrijdag, zaterdag en zondag heel rustig aan heb gedaan en ook af en toe in bed heb gelegen. Niet eens zoveel napijn maar van de narcose word je ook moe. Die maandag heb ik me nog ziekgemeld op mijn werk en die dinsdag weer gaan werken. De hechtingen kunnen soms een beetje vervelend trekken, maar ook echt pijn kun je dat niet noemen. Maar iedereen ervaart het natuurlijk anders. Nogmaals mij is het echt meegevallen!!

9. denis

denis Lid

2 mei 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    in eerste instantie zou ik in het OI (ovualtie stimulatie) traject ingaan of eventueel IVF. Daarvoor moest ik een operatie ondergaan. Ze willen zeker weten dat er geen lichamelijke oorzaak is voordat je een intensief traject in gaat. Kan me voorstellend dat ze bij IUI niet altijd een operatie doen, dit is minder intensief. Uiteindelijk bleek er niets te zien te zijn, en mijn cyclus was stabiel, dus kon ik ipv OI of IVF met IUI beginnen.
    En het was gelijk de eerste keer raak, nu 13 weken zwanger.
    De operatie vond ik alles meevallen, zag er erg tegen op. heb even last gehad van de wond in mijn navel, maar toen de hechtingen eruit waren ging het beter. Ik heb een snee in mijn navel gehad en op het schaambeen.
    Sterkte

Denise

Deel Deze Pagina