Bang dat ovitrelle te laat is......Folikel 15 mm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Juffie26, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Lieve meiden,

Hopelijk is hier iemand die me enigszins iets gerust kan stellen. Ik heb dusseldorf ook gemaild dus ik hoop dat zij mij morgen ook even terug bellen.

Het volgende wij zijn bezig met een cryo tp in dusseldorf . Nu heb ik vanmorgen een echo gehad en was mijn folikel 15 mm. Ik moet nu maandagavond om 20 uur de ovitrelle spuiten. Ik gebruik verder helemaal geen hormonen wordt een terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Alleen de eisprong wordt geregeld zeg maar zodat het planning technisch goed uitkomt.
    Vanmorgen was mijn folikel dus 15 mm maar als ik zo doortel tot maandag dan ben ik bang dat mijn eisprong dan al geweest is maandag overdag of zo....
    Iedere dag 2 mm erbij inclusief vandaag dan is die maandag toch 23 mm dan is die tegen 20 uur savobds toch foetsie.....
    Arts zei nu geen ovulatietest meer doen maar maandag om.20uur ovitrelle spuiten maar ik ben nu toch een beetje bang dat mijn eisprong dan al geweest is en mijn ovulatietest wellicht op zondag al positief gaat zijn....

Misschien is er hier iemand met ervaring?
    Ik hoop dat ik morgen dusseldorf kan bereiken met deze vraag ook....

2. dimples

dimples Lid

13 mei 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kan je geen extra echo krijgen op zondag in dusseldorf?

Maar ik heb eigenlijk een vraagje uit interesse. Je hebt het over een cryo tp plaatsen ze die dan terug als je een eisprong hebt gehad? Of hoe werkt dat?

3. dimples

dimples Lid

13 mei 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL

Ik heb ook even op internet gelezen. Ik begrijp het nu.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja klopt die plaatsen ze dan terug als de eisprong is geweest in mijn geval 5 dagen daarna omdat de embryo al 5 dagen oud is.
    Op zondag kan ik geen echo krijgen ze zijn dan gesloten. Hopelijk kan ik de arts morgen nog te pakken krijgen daar....

5. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    De meeste follikels groeien 2 mm per dag. In mijn ziekenhuis waar de iui cijfers toen ter tijd het hoogst van Nederland waren hadden ze het protocol vanaf 18 mm dezelfde avond pregnyl zetten. Dan zij je inderdaad maandag op 21 zitten. Ik weet niet of het dan al 23 is hoor..., maar toch je eisprong heb je dan pas woensdag nätuurlijk. Wel lijkt het me dat het met een cryo iets minder nauw luistert. Ik heb op cryo's teruggeplaatst gekregen, daar deden ze het allemaal wat minder nauwkeurig dan met de iui. Maar volgens mij was het daar ook ongeveer vanaf 18mm pregnyl dezelfde avond...
    Ik zou ze toch proberen te bereiken. In het Spaarne kon ik op zondag altijd de verloskamers bellen voor spoedvragen. Dat zou ik als ik jou was eventueel ook doen als ze op zondag gesloten zijn.
    Wat je ook kunt doen is ovulatietests doen. Als hij zondag al positief is dit maandag melden en overleggen of je de pregnyl dan niet hoeft te zetten en de cryo dus een dag eerder teruggeplaatst krijgt.
    Succes!

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Het "ding" is eigenlijk zo dat we zo proberen te omzeilen dat op maandag mijn test positief zou zijn dit zou namelijk betekenen dat op zondag de tp zou zijn en dan zijn ze gesloten. Verloskamer is er daar niet in dusseldorf het is een fertiliteit kliniek.
    Ik was al met ovulatietest aan de gang maat de arts zei vanmorgen daar nu mee te stoppen en maandag de Ovitrelle te zetten en ik dus nu niet meer hoefde te testen....
    Vandaag was mijn folikel ruim gemeten 15mm net een cb test toch gedaan en die gaf nog braaf negatief aan.

7. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    In natuurlijke ciclus kunnen ze volgens mij ook nog langer doorgroeien tot dik in de 20 geloof ik hoor. Ik zou voor je gemoed doortesten en me er verder bij neer proberen te leggen. Als je morgen of zondag ochtend een knaltest hebt kun je altijd nog bellen. Maandag lijkt me dan niet meer zoveel uit te maken. Een halve dag zal hij een cryo niet zo erg zijn lijkt me...

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nou ik had gelijk.
    Eisprong was gister en zaterdag een positieve test gehad. Vrijdag is de terugplaatsing

9. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Spannend! Heel veel succes vast.

Bij mij was het probleem bij de laatste cryo dat ik dacht dat ik de pregnyl veel te vroeg moest zetten. Had vrijdags een echo en zagen ze een follikel van 13mm. Moest zondag spuiten! En dan de zondag erna een tp van een blasto. Was zo bang dat het te vroeg was, maar wel die ronde zwanger geraakt gelukkig

Deel Deze Pagina