Cryo in natuurlijke cyclus of met medicijnen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by JoG, Oct 19, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoG

JoG Actief lid

Oct 16, 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    We hebben nu 2 verse terugplaatsingen gehad wat niet is gelukt en 1 cryo wat niet is gelukt.
    Allemaal waren ze in een gestimuleerde cyclus.

Nu zit ik te twijfelen of ik de volgende cryo in een gestimuleerde cyclus wil of het een keer wil proberen in een natuurlijke cyclus.

De dokter zei toen dat ze liever gestimuleerd doet omdat mijn cyclus wel regelmatig is maar lang ongeveer tussen de 32 en 35 dagen gemiddeld.

Mn gevoel zegt dat ik moet overleggen om het toch een keer in natuurlijke cyclus te doen om te zien wat mijn lichaam doet zonder alle hormonen. Bij mij lijkt namelijk niks aan de hand te zijn alle echos zijn altijd goed, baarmoederslijmvlies word altijd mooi dik.

Zijn er meer vrouwen wie dit hebben gedaan en met welk resultaat?

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Mijn arts zei dat als het vruchtbaarheidsprobleem bij de vrouw ligt, ze het altijd in kunstmatige cyclus doen, ondanks mooie cyclus/baarmoederslijmvlies/enz. Dus bij ons is het nooit anders gedaan (ik heb endometriose). Als t probleem bij de man ligt is het wel mogelijk. Als er met jou verder niets aan de hand is snap ik dat je daar nu over nadenkt... misschien nog even goed bespreken met de arts, ik heb er zelf dus geen ervaring mee.

3. Ruubs

Ruubs Bekend lid

Feb 27, 2015
    976
    254
    63
    Female
    Hier positief over natuurlijke cyclus. Heb 6 terugplaatsingen gehad en de enige keer dat ik zwanger was, was ook de enige keer dat de tp in de natuurlijke cyclus was (het was nog een eeneiige tweeling ook).
    Kan toeval zijn maar ik zeg probeer het een keer!!

4. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Als jouw gevoel dat zegt, zou ik er zeker over in gesprek gaan.

Hier twee keer een cryo teruggeplaatst in een volledig natuurlijke cyclus. Heb alleen ovulatietesten gebruikt om mijn eisprong op te sporen, that's it. Beide keren werd ik zwanger. Bij ons ligt het probleem ook volledig bij mijn vriend.

5. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,627
    779
    113
    Female
    Ik heb de laatste keer de cryo ook in natuurlijke cyclus gehad. Thuis ovulatie testen doen en alleen naar het ziekenhuis voor de terugplaatsing. Ik vond het heerlijk en zou het de volgende keer zo weer op deze manier doen mocht het nodig zijn. Helaas werd het een vroege miskraam.

6. JoG

JoG Actief lid

Oct 16, 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Bij ons ligt het probleem ook bij mijn vriend.

Ik ga volgende week even de arts bellen voor een gesprek.

Share This Page