Wie start er binnenkort nog meer met IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moess, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moess

Moess Niet meer actief

Het onderwerp zegt het al. Wie is er net gestart of start binnenkort nog meer met IUI?
    Ik zou het leuk vinden om te kletsen met 'lotgenoten'

Mijn verhaal in het kort:
    In mei 2013 heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Mooie regelmatige cyclus. In augustus 2014 doorverwezen naar de gynaecoloog. Zaad van vl was in orde. Bij mij in eerste instantie ook. Totdat er uit het bloedonderzoek kwam dat ik in het verleden ooit chlamydia gehad heb. Samenlevingstest en hsg gedaan. Samenlevingstest 2x negatief. Hsg was twijfelachtig.
    In december 2014 een laparoscopie gehad met als uitslag dat mijn eileiders totaal verkleefd zijn, kans op een natuurlijke zwangerschap was 0% volgens de arts. Hierop ben ik doorverwezen naar de fertiliteitsarts die me 2 keuzes heeft voorgelegd. IVF of een eileideroperatie. Gekozen voor het laatste. Nu ben ik vorige week geopereerd met als resultaat dat 1 eileider weer goed is en de ander twijfelachtig. Gelukkig is 1 eileider in principe genoeg :)
    Omdat de samenlevingstest 2 keer negatief was gaan we nu verder met iui.
    Komende maand moeten we weer terug naar de arts en hopelijk kunnen we dan wat gaan plannen..

Wie zit er in een soortgelijke situatie en heeft er zin om mee te kletsen?

2. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Je bent zo te zien al een tijd bezig en heb al een hoop moeten doorstaan. Wat fijn dat de operatie gelukt is en dat je nu 1 geode eileider hebt. 1 is inderdaad meer dan genoeg.
    Zelf ben ik niet net begonnen. Ik zit al sinds 2008 in de mmm. Ook ik heb maar 1 werkende eileider aangezien die andere aan m'n bekkenwand zit verkleeft. Ik heb dezelfde operatie gehad om de verklevingen uit de goede eileider te halen. Een maand na de operatie ben ik met iui begonnen en bij de 2de poging was het raak :) Het kan dus heel goed met maar 1 eileider :)

Nu zijn we weer met bezig voor een brusje, ook weer via iui. Vandaag heb ik weer een iui gehad.
    Mocht je vragen hebben over het process, dan laat je dat maar weten. Eventueel via een pb.

3. Moess

Moess Niet meer actief

Hee rietje,

Leuk dat je reageert
    We zijn inderdaad al even bezig maar nu kunnen we echt echt beginnen. Vanaf nu is het mogelijk! Ik vind het echt fijn om jouw 'succesverhaal' te lezen. Geeft weer een beetje hoop :)
    wij gaan weer vol goede moed dit nieuwe hoofdstuk in. Na december een moeilijke tijd gehad maar tegelijkertijd ook rust gehad. 3 maanden geen stress om eisprongen en nod's. Het zou toch niet lukken.

Is dit weer je eerste IUI? Ik hoop dat het bij jullie weer zo snel mag lukken!
    Ik moet de 15e terug naar de arts. Weet jij hoe snel het iui traject in gang gezet wordt? Aangezien ik geen medicatie krijg dacht ik dat het best wel eens snel kan gaan. Eerst maar eens kijken of mijn cyclus nog hetzelfde is na de operatie. Dit was de vorige keer wel het geval...

4. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Weten dat en spontane zwangersvhap bijna niet kan lukken geeft op een of andere gekke manier inderdaad rust. Je zit inderdaad niet elke maand in spanning of het nu raak is. Bij mij zorgde het ervoor dat ik er minder mee bezig was. Op zich best fijn af en toe :)

Dit was m'n 3de iui. Hopelijk is het 3 maal scheepsrecht. We hebben overigens wel een maand verplicht rust moeten houden aangezien er nog veel cystes waren.
    Het maakt volgens mij niet zo veel uit of je wel of geen hormonen gebruikt voor wanneer je kan beginnen. Ik kon gelijk bij m'n eerst volgende cyclus beginnen na de operatie. Ik gebruik wel hormonen en begin daarmee op dag 3. Het maakt volgens mij alleen uit hoeveel patiënten ze hebben en of je er op dat momentnog bij kan. Hopelijk mag je snel beginnen. Mag ik vragen waarom je geen medicijnen gaar gebruiken?

5. Moess

Moess Niet meer actief

Ah ik hoop voor je dat het deze keer raak is!

De artsen zeiden dat hormonen niet nodig waren omdat ik een stabiele cyclus heb..? Dus in eigen cyclus proberen.
    We zullen zien. We kunnen altijd nog een keer eerst zelf proberen, wie weet dat het ineens spontaan lukt nu ;)

6. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wees blij dat je geen homogene hoeft te gebruiken, die tegen allemaal wel wat bijwerkingen. Als het zo lukt zou het geweldig zijn en anders kan je later toch overstappen. En wie weet lukt het spontaan nog ;)

Mijn cyclus is ook stabiel, alleen erg kort. Ik krijg hierdoor hormonen voor zowel voor als na de iui. Dat laatste is zodat het eitje meer tijd krijgt om zich in te nestelen. Hopelijk is het nu raak want ik heb nu nog maar 2 dagen per cyclus geen hormonen haha

Deel Deze Pagina