Yes wat fijn!! Lijkt me toch wel heel spannend moment dat ontdooien. Hoop dat alles goed is gegaan, en nu lekker broeden!
Thanks!! Ik heb net de TP gehad! Ga je wat leuks doen dit weekend? We zijn even de stad in en gaan zo lekker boodschapjes doen samen met de kleine. Fijn weekend allemaal!
Aahh jaaa ik vind dat ook nog altijd spannend, wetende dat het embryo gewoon lekker in het slijmvlies zit hoeveel hebben jullie nog in de vriezer? En hoe was de kwaliteit?
Het was een 4 dagen oude embryo van A.. kwaliteit. Stond nog een cijfer achter de A maar dat ben ik even kwijt. Het was in elk geval een goed ontwikkelde embryo. Uiteindelijk weet ik niet waarom ze een 4 dagen oude embryo hebben gebruikt ipv een 5dagen, volgens mij had dat vooral met hun eigen planning te maken. We hebben er nu nog 6 in de vriezer!
Leuk! Ik merk dat ik vandaag toch rustig wil houden. Ik lig lekker op de bank met groentensoep serie te kijken en ga zo lekker een stuk wandelen! Hoe voel jij je? Alles goed gegaan? Hoe was je embryo?
Wat een goed nieuws dames. Beide gewoon een terugplaatsing! Nu goed broeden en hopen op goed nieuws over 2 weken! Wanneer is nu jullie officiële testdatum?
Bij mij 12 september Nog even een vraagje, wanneer spreek je over een blasto? Ik lees dat hier vaak en dingen als 6 of 8 delige cellen ofzo maar daar spreekt de gyn nooit over ik weet dat het een 4dag oude embryo is die goed ontwikkeld is en op het formulier staat ET:3BA Wat zegt dit over r3 kwaliteit?
Lekker zo’n chillmiddagje! Kon ik dat ook maar. Ons zoontje is zo druk en moet hele tijd vermaakt worden haha dus we hebben lekker ijsjes gegeten omdat het zo mooi weer is buiten. Bij ons zeiden ze alleen dat de embryo een goede kwaliteit had met score 1. Was een 5 dagen oude embryo blasto.
Ohh dat weet ik niet kan je het nog navragen? Ik weet dat de kwaliteit niet altijd iets zegt over de kansen voor zwangerschap. Soms nestelt een cryo van hele goeie kwaliteit niet in maar een cryo van mindere kwaliteit weer wel! We moeten nu maar wachten en broeden en hopen dat de cryootjes goed door delen en innestelen ❤️ Mijn testdatum is ook 12 sep!
Ik ben niet zo thuis in de benamingen voor kwaliteit, maar een blasto staat voor blastocyst. Dit is een embryo in een verder stadium. Als het een blasto is dan zijn de cellen niet meer te tellen. Ik heb mijn cryo terugplaatsingen op dag 5 en krijg dan een blasto geplaatst. Na dit stadium gaan ze hatchen (uit het omwikkelde laagje komen) en dan kan het innestelen gaan beginnen).
Volgens mij heeft dat met de ontwikkeling van de cryo te maken per dag. Dag 3 of 4 is volgens mij nog zoveel cellig en dag 5 dan is die zo doorgedeeld dat het een blasto is....
De ontwikkeling van het embryo met foto's: https://www.conceptfertility.co.uk/fertility-treatments/ivf-treatment/blastocyst-culture-and-transfer/
Zo goed uitgelegd! Blijft een bijzonder proces he! Ik vind het zo knap dat de Cryo’s het invriezen al overleven. Maar dan ook nog eens het ontdooiproces en dan ook nog door gaan delen tot iets moois in je lichaam!
Btw @Ila doe jij nog iets bijzonders tijdens de wachtweken? Of dingen juist niet? Ik probeer niet zo intensief te sporten maar verder doe ik alles wat ik normaal ook doe. Alleen met een peuter van 2 kan ik niet echt rustig aan doen en ben bang dat dat invloed heeft op de innesteling....maar hoor ook van vrouwen die gewoon van alles doen en ook gewoon zwanger raken. Hmmm
Nee hoor, ik doe niets bijzonders tijdens de wachtweken. Ik vind het wel fijn om de dag na de terugplaatsing vrij te hebben, omdat ik weet dat er dan mogelijk een innesteling gaande is (ik krijg blasto's in een vergevorderd stadium teruggeplaatst). Ik werk in de kinderopvang en stil zitten is er daar ook bepaald niet bij, inclusief bukken en tillen. Maar ik denk dan bij mezelf: dat is goed voor de doorbloeding van m'n baarmoeder . Als je zelf probeert zwanger te raken (zonder mmm) weet je ook niet wanneer het zal lukken of in welk stadium van je cyclus je precies zit en dan doe je ook gewoon alles, je leven gaat gewoon door, en veruit de meeste vrouwen raken op die manier zwanger. Het probleem van niet zwanger raken ligt toch meestal op een ander vlak dan dat de innesteling niet lukt, vaak is er al niet eens een bevruchting. Volgens mij wordt paardrijden vlak na de terugplaatsing wel afgeraden. Ik slik wel supplementen ter aanvulling: tarwekiemolie, krillolie en walnootolie (en Gravitamon).
Ik heb ook nooit wat speciaals gedaan na een tp hoor. En ook nooit extra dingen genomen etc en toch al 2 keer gelukt. Hier bijna echt ongesteld, bruinverlies is begonnen dus zal morgen wel doorzetten dus hopelijk over 2 weken een tp!
Jaa gelukkig valt het bij ons toevallig in het weekend. Kunnen we morgen dagje lekker rustig aan doen. Ohh die supplementen ken ik niet! Waar is krill olie en walnoot olie goed voor? Ik slik eigenlijk alleen foliumzuur