Cryo tp aug/sep

Discussion in 'MMM clubs' started by Onzeker85, Aug 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Ze hadden idd geen plek voor de echo dus ze vroegen of ik zelf met ovu's aan de gang wilde..
    Nou nee dus.

Ik snap heus wel dat ze het druk hebben maar ik ben het met jou eens. Het is toch zo gepiept? Ik zou liever een cyclus wachten zodat ze volle bak tijd voor me hebben dan half werk.
    En het frustreert me dat ik al meerdere malen te horen heb gekregen dat het te druk is maar dat er wel open dagen worden georganiseerd en mensen naar binnen getrokken worden

2. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Ovulatietesten lijken mij ook te onbetrouwbaar voor zoiets belangrijks als een terugplaatsing. Stel dat het nou net niet op het goede moment is :eek:. Heel apart dat het zo gaat en ik vind inderdaad ook dat de huidige patienten voor moeten gaan op het binnenhalen van nieuwe patienten. Heb je geen mogelijkheid om over te stappen naar een ander zieknhuis in de buurt? Of ben je verder wel tevreden?

Siepie85 likes this.
  3. MarloesK85

MarloesK85 Actief lid

Feb 5, 2016
    274
    415
    63
    Ik heb toch besloten om het via kunstmatige cyclus te doen. Het lijkt me ook zo eng dat er een kans is dat het niet door kan gaan. Nu kan het tenminste goed gepland worden. Ik heb vorige week scratching gehad, dus wil deze maand er wel graag voor gaan.
    Afgelopen weekend met de pil gestopt, nu wachten op mijn menstruatie en dan starten en Progynova.

Siepie85 likes this.
  4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Hallo lieve dames,mag ik mee komen kletsen?
    Hier is helaas de verse tp ook mislukt, is nu wachten op mn ongesteldheid, en dan bij de volgende bloeding mag ik op cd 10 geloof ik starten met ovulatie testen, en als t bijna tijd is, moet ik ovitrelle injecteren en dan volgt de cryo tp, alleen weet ik nog niet wanneer dit gaat zijn, want ik bloed nu nog niet...

5. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Hoi meiden,

Ik klets ook graag mee. Vorig jaar heb ik een ICSI behandeling gehad en heb het geluk gehad dat ik na een eerste terugplaatsing meteen zwanger was. Onze dochter is nu 9 maanden. We hebben nog drie cryo's.
    We hebben binnenkort een gesprek in het zkh over het vervolgtraject als we voor een broertje of zusje gaan. Ik volg voorlopig dus vooral graag jullie verhalen en ervaringen, want een cryo traject is nog nieuw voor me.

6. Lotje111

Lotje111 Bekend lid

Jan 18, 2015
    666
    491
    63
    Hoi :) ik schrijf ook graag mee. 28 juli verse tp gehad van ivf 1.
    Aanstaande donderdag start ik met urine opvangen (2e van de dag), vrijdag ook en dan om 9 uur de eerste meting. Hopelijk volgende week de cryo tp, spannend! We hebben er 3 in de vriezer.
    Ik lees jullie reacties over eisprong missen etc, maar bij een cryo tp is de tp toch later dan je eisprong, afhankelijk op welke dag de embryo is ingevroren? Bij mij (fransiscus gasthuis) ontdooien ze er 1. Indien mislukt dan heb je pech en volgende maand weer een kans. Ik dacht dat ik wel eens anders had gelezen maar misschien is dat bij andere ziekenhuizen weer anders.

7. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Welkom @Kimmetjuh90 , @Buko en @Lotje111 ! Spannende tijd voor jullie ook!
    @Lotje111 De cryo terugplaatsing is inderdaad een aantal dagen later dan je eisprong, bij een blastocyst van 5 dagen oud is de terugplaatsing dan ook 5 dagen na je eisprong (6 dagen na het spuiten van de Pregnyl/Ovitrelle). Dit moet dan wel kloppen met hoe ver je lichaam is. Als je te laat zou zijn, bijvoorbeeld dat je de blasto op dag 6 na je eisprong geplaatst krijgt, dan klopt het niet met hoe ver je embryo is en hoe ver je baarmoeder en lichaam is met de opbouw van baarmoederslijmvlies en progesteron. Je baarmoeder moet er klaar voor zijn om de blasto snel te kunnen laten innestelen (dit gebeurde bij mij soms de dag van de terugplaatsing al). Misschien zie ik nog een reden over het hoofd, maar timing is dus in ieder geval wel heel belangrijk.

8. Lotje111

Lotje111 Bekend lid

Jan 18, 2015
    666
    491
    63
    Ah thx voor je uitleg! De timing leek me inderdaad wel belangrijk maar dacht dat een dag eerder/later dan niet heel veel uitmaakte maar goed om te weten :)

9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Dank je wel :)

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,334
    113
    Amsterdam
    Welkom klopt een dag eerder of later maakt dan gelukkig niet uit. Zeker niet als je ook nog ovitrelle of pregnyl hebt gebruikt.

Lotje111 likes this.
  11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,334
    113
    Amsterdam
    Je hebt groot gelijk gewoon echo’s zijn ze nou helemaal gek geworden zeg.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,334
    113
    Amsterdam
    Heb je nog last van de dreigende overstimulatie gehad? Ik heb het dus met de vorige keer gehad dat ik zwanger was en een miskraam werd later dus. Maar dat was niet leuk om het zo te zeggen. Ik heb weken echt niks mogen doen anders was de dreiging opname in het ziekenhuis etc en moest zowat elke dag me ook melden daar.

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,334
    113
    Amsterdam
    Welkom we zitten beetje ik hetzelfde schuitje hier was het ook een missedabortion zelfs na al 3 goede echo’s.
    Ben je direct ik behandeling bij de Vu of zoals ik via een satteliet ziekenhuis, ik zelf doe alles behalve de TP’s bij het olvg-west.

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,334
    113
    Amsterdam
    Welkom! Maar krijg je dan geen echo’s om te bepalen wanneer je ovulatie is?
    Bij welk ziekenhuis loop je?

15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Jawel krijg een echo om te kijke of t klopt idd.. loop in zwolle

Siepie85 likes this.
  16. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

Jan 20, 2015
    3,312
    1,894
    113
    Female
    Wil me ook aansluiten.. 17 sep heb ik een afspraak hij het Z-H voor vervolgtraject IVF. Kon na de punctie geen verse TP krijgen ivm overstimulatie. Nu dus een rust cyclus en hopen dat straks mijn cryo blijft plakken

Siepie85 and Lotje111 like this.
  17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Yeah t eerste bloed is gearriveerd!
    Vandaag is dan denk ik toch cd 1...

Colinn and Lotje111 like this.
  18. Lotje111

Lotje111 Bekend lid

Jan 18, 2015
    666
    491
    63
    Wat fijn dat t zo snel is gekomen na het stoppen met de bolletjes! Nu een rustmaand toch?

19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Ja klopt, voor alsnog is t alleen bij afvegen.. dus mag m nog niet als cd 1 rekenen.. hopel ijk morgen wel :) en dan maar hopen dat ik weer een cyclus van 29 dagen heb ofzo..

20. Lotje111

Lotje111 Bekend lid

Jan 18, 2015
    666
    491
    63
    Ja dat zou fijn zijn hè.. is t inmiddels al doorgebroken?
    Ik heb altijd een best regelmatige cyclus 28-31 en werd precies 14 dagen na de punctie ongesteld, door de utrogestan heen.
    Mijn rustcyclus daarentegen was heel raar. Tijdens mijn evaluatie gesprek vroeg ik om een echo, ik had toen een eitje van 14 mm. Dit was op dag 23 van mn cyclus. De gyn verwachtte een paar dagen later, zeg op dag 27 mijn eisprong.
    Normaliter zit er bij mij zo’n 14 dagen tussen eisprong en menstruatie. Nu werd ik op dag 35 “al” ongesteld. Uitgaande van mn menstruatie op dag 27 was dit dus al 8 dagen daarna.
    Heel vreemd. Ik heb die hele cyclus trouwens ook geen smiley op mn ovulatietests gehad, wel 2 hele donkere streepjes, als ik daarnaar keek, op dag 25 van mn cyclus.
    Ik ga vrijdag in t ziekenhuis vragen of dat normaal is. Al zei de arts tijdens mijn evaluatie al dat een rustcyclus vaak wat langer duurt, helemaal als je zoveel eitjes had (22) maar goed, vind het dan toch raar dat het 2e deel van mn cyclus zoveel korter was.
    Iemand daar ervaring mee?

Share This Page