Hoi! Ik heb even dit topic aangemaakt omdat ik het antwoord op mijn vraag niet kan vinden. Loop nu alweer z'n 8 maanden in het ziekenhuis en heb al verschillende medicatie geprobeerd (clomid, Puregon en menopur) in die 8 rondes heb ik maar 1x een eisprong gehad de laatste x heb ik Overstimulatie gehad en ook vanmorgen weer verdrietig uit het ziekenhuis gekomen met Overstimulatie. Ik ben er verdrietig van maar tegelijkertijd ook flauw van! Elke x na het ziekenhuis rijden zonder resultaat. De gynaecoloog zag vanmorgen wel dat ik er even helemaal doorheen zat en zei dat ze dit probleem ging overleggen en eventueel over gaat dragen na mensen die er nog meer verstand van hebben. Maar mijn vraag is wat voor behandeling kunnen ze doen om deze Overstimulatie te voorkomen? Ze begonnen afgelopen ronde met 75eh menopur, hier deden mijn follikels niets op, dosering op dag 15 verhoogd na 112.5eh, op dag 17 twee mooie eitjes van rond de 15mm en vanmorgen drie follikels van 17mm en 4 of 5 van rond de 15mm Kunnen ze dan nog wel hormoon inductie verder gaan of moeten we na 8 rondes wat anders proberen?
Waarom ben je overgestapt van Puregon naar Menopur? Puregon kun je makkelijker ophogen qua dosis, omdat de prikpen met kleine stapjes gaat. Met Menopur zit je aan de ampullen vast en kun je alleen een hele of een halve ampul spuiten. Zo te zien moet je een dosis hebben tussen de 75 en 112.5 IE. In mijn ogen kun je daarom beter voor Puregon kiezen, omdat de dosis in jouw geval beter in te stellen is. Maar soms is Menopur een betere keuze, vooral als je eicellen van wat mindere kwaliteit zijn en je een lagere eicelreserve hebt. Als ovulatie-inductie niet lukt, omdat je te snel overstimulatie hebt, dan denk ik dat de volgende stap IVF zou zijn. Bij IUI mag je ook maar maximaal 2-3 follikels hebben, waar je nu al snel overheen zit. Bij IVF is het juist de bedoeling om wat meer follikels te laten groeien.
Bedankt voor jou reactie jippie! Hier heb ik wat aan Ze hebben mij op de menopur gezet omdat bij de Puregon mijn baarmoederslijmvlies dun bleef. Achteraf gezien kan dit dus ook liggen aan de te lage dosering van de Puregon?
Ik ben in juni gestart met Clomid maar dit deed niets. Toen overgestapt op Menopur. Eerste ronde overstimulatie en dus moeten afblazen (spoot toen 8 dagen 50IE). 2e ronde 7x 25IE gespoten, perfect. 1 follikel maar helaas niet zwanger. Nu net de 3e ronde achter de rug. Dit was drama. Gestart met 25IE en met een aantal ophogingen geëindigd in 75IE in 32(!!!) dagen spuiten. Weer niet zwanger 😭 Morgen begin ik met de 4e ronde Menopur 37,5 IE. Maar bij mij werkt het dus wel alleen is het echt alles of niets. Of er gebeurt niks of ik heb overstimulatie. Afgelopen ronde ook, toen is er uiteindelijk een follikel aangeprikt omdat ik de ronde na 32dgn spuiten niet wilde afblazen.. ben benieuwd wat deze ronde brengt.
Ohja. Sinds juni hebben we nog maar 2 echte kansen gehad. 2 keer een eisprong dus. Herken je gevoel dus helemaal!
Claudia Als je een eisprong krijgt, zou je baarmoederslijmvlies ook mee moeten groeien. Het kan inderdaad zo zijn dat het dikker wordt als je de dosis verhoogt. Maar je moet natuurlijk geen overstimulatie krijgen. Ik weet niet of je baarmoederslijmvlies beter op Menopur reageert dan op Puregon. Hoe was het resultaat met Puregon? Had je wel een eisprong en hoe dik was je baarmoederslijmvlies? Of geen eisprong en ook een dun slijmvlies? Heb je elk mogelijke dosis Puregon geprobeerd? Volgens mij kun je ophogen tot zo'n 300 IE? Het is vaak eerst even uitzoeken welke dosis het beste werkt. Voordat je de juiste dosis hebt, ben je soms een paar cycli bezig.
Nina Ik zou vragen of Puregon een optie is. Zoals ik al schreef, is het makkelijker te doseren en heb je daardoor minder kans op alles of niets.
Nee ik heb geen eisprong gehad met de Puregon.. ik spoot 50eh, dus niet veel maar als ik me goed herinner waren m'n eitjes toen rond de 12mm en m'n baarmoederslijmvlies maar iets van 2mm. Met Puregon is m'n baarmoederslijmvlies met dezelfde eitje iets van 4 a 5mm
Puregon bevat enkel FSh, net als Gonal F, toch? Volgens mij is juist voor Menopur gekozen bij mij omdat er ook LH in zit.. Wat was de reden bij jullie om van het ene middel over te stappen op het andere?
Ik kwam vandaag ook verdwaasd uit het ziekenhuis... 2 eitjes van 17/18 mm en 5 eitjes van 14/15 mm... Ik moet nu stoppen met spuiten en krijg geen pregnyl /iui behandeling. En een seks verbod.. Lastig! Ik las dat jij provera krijgt om je menstruatie op te wekken? Is dat stAndaard? Ik moet gewoon wachten tot ik ongesteld word.... Niet leuk
Bij mij was de reden omdat m'n baarmoederslijmvlies niet dik werd met Puregon en met clomid groeide de eitjes en mijn baarmoederslijmvlies niet . Barbje erg herkenbaar.. niet leuk he ja als ik geen provera slik dan wordt ik wss niet ongesteld of worden de grote follikels cysten (waar ik met provera ook wel kans op heb)