Cryo tp in AMC ALTIJD per 2?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mama-in-love, Oct 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Gisteren hebben we een startgesprek gehad in het AMC. We krijgen in onze volgende cyclus 2 cryo`s teruggeplaatst. Ze gaf aan dat dit protocol was in het AMC. Hebben jullie die ervaring ook? Het lijkt me namelijk een beetje sterk.. Ze wist ook al niet precies hoe de cryo in zijn werk zou gaan want ik gaf aan dat ik nu tegen mijn ovulatie aanzat en toen gaf ze aan dat we dan deze ronde misschien nog me konden doen maar dat kan helemaal niet want je moet vanaf dag 2 medicijnen slikken. Daar kwam ze dan later achter. Ervaringen van hier misschien?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hoi, wij hebben in het AMC 2x2 en 1x1 cryo's teruggeplaatst gekregen. Je kan wel zelf aangeven als je er maar 1 wilt hoor! Ze zijn per stuk ingevroren, maar je krijgt dus wel de keus (ik in elk geval wel).

In het AMC is het protocol - hoe krom ook als je een regelmatige cyclus hebt - dat je het in een kunstmatige cyclus doet. Dus op dag 2 beginnen met progynova, vanaf dag 14 (of eerder als je een korte cyclus hebt) metingen om te kijken of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is en dan wordt de TP ingepland. Je hoort dan vanaf wanneer je utrogestanbolletjes moet gaan gebruiken en een paar dagen later heb je de TP. Van de eerste cryopoging (2 stuks) ben ik zwanger geweest, maar MA.

De laatste cryopoging heb ik wél in eigen cyclus gehad (alleen pregnyl); ik deed toen mee aan de AntarcticaTrial en werd ingeloot voor de groep die het in eigen cyclus mocht doen, waar ik erg blij mee was. En die poging was succesvol, haha (zie onderschrift). Bij een volgende cryo (we hebben er nog 4 en zouden heel graag proberen of een 4e ons gegund is) ga ik er ook voor strijden weer in eigen cyclus de tp te hebben!

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Bedankt voor je reactie!
    Jee, een drieling! ze zei dat het risico op een tweeling te verwaarlozen was bij tp van 2 cryo's. En dan zie ik jou onderschrift :)
    Ze zijn inderdaad apart ingevroren. Ik vind het prima dat ze per 2 worden teruggeplaatst maar vind het gek dat ze zei dat het standaard procedure is.
    Kan me dat haast niet voorstellen...

Vind het wel spannender want je hebt natuurlijk meer kans om zwanger te worden en meer kans op een tp.
    Als 1 het ontdooien niet overleeft kan de ander nog een kans bieden.

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier juist de discussie met een arts gehad over 1 of 2 terugplaatsten. (van eigen arts mocht ik er evt 2, maar bij de 1ste fm vond de arts dat maar een raar verhaal)

Ze adviseerde juist maar 1 bij , ondanks dat ik al 6x iui en 6tp's heb gehad die niet gelukt zijn.
    Dat de kans op een 2-ling zeker aanwezig is met alle complicaties van dien.

En gezien het bij jou de vorige keer snel raak was is de kans op een 2-ling zeker aanwezig.

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ja, dilemma hoor... We hebben nog even de tijd om erover te denken...
    Een tweeling vind ik heavy maar oké...Maar een drieling dan moet ik toch echt even slikken hoor!!!
    Ik ben dolblij met 3 kindertjes maar aangezien de meeste zorg op mij neer komt weet ik gewoon niet hoe ik 3 kindjes tegelijk moet verzorgen (vooral die eerste 2 maanden) en zonder (schoon) ouders of andere familie in de buurt...

Mmm...weet het nog niet...
    Vandaag in elk geval de recepten ingeleverd en kan morgen de medicijnen ophalen.

Had vandaag nog een positieve ovulatietest dus ook nog even aan de klus :) Je weet maar nooit :)

6. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    De kans op een drieling lijkt me al een stuk kleiner, maar lijkt me inderdaad erg druk.

En het schijnt dat het slagingspercentage met 2x1 met zo groot is als met 1x2 wat ik heb begrepen.
    Alleen ben je een maand bezig.
    Maar keus is inderdaad aan jezelf.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Je bedoelt 2x1 embryo in twee aparte behandelingen of 2 tegelijk in 1 behandeling?
    Ja, de kansen zullen denk ik inderdaad even hoog zijn...

Ik heb nog even want ik verwacht pas half november de terugplaatsing. Laat het even rustig bezinken..

8. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat bedoelde ik inderdaad. Succes met bedenken.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    De kans met 2x1 cryo is geloof ik zelfs groter dan 1x2 cryo's hoor... Ik heb enorm mijn gevoel gevolgd en dat zij 2 cryo's ;).

De kans dat je zwanger raakt van een cryobeh. was destijds ongeveer 15%, en de kans dat ze dan allebei blijven zitten 20-25%. Kortom, de kans op een drieling is ongeveer 3-4%. Kans dat er nog één doordeelt zoals bij ons is echt heel heel klein hoor! Het gebeurt af en toe (van de vele drielingen die ik inmiddels ken zijn er nog 2 of 3 met hetzelfde verhaal).... maar ken ook 3(!) eeneiige drielingen die na IVF of ICSI zijn ontstaan na TP van 1 embryo. Maar die kans is zó klein, daar moet je eigenlijk geen rekening mee houden. Grapje van de natuur zoals onze gyn het noemde (een eerdere gyn noemde het een fout van de natuur - vond ik zo onaardig ;))

Succes met het maken van je keuze!

Share This Page