Cryo TP in kunstmatige cyclus met Pregnyl ondersteuning

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kramertje, 10 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Iemand bekend met een cryo terugplaatsing in kunstmatige cyclus (progynova en utrogestan) met pregnyl ondersteuning?

    Vriendin van mij zal bij een volgende cryo terugplaatsing in kunstmatige cyclus ook pregnyl ondersteuning krijgen. Deze moet zij zetten op dag 1, 3 en 5 (dag van terugplaatsing).

    Iemand hier ervaring mee? Zij kreeg de vorige keer op dag 1 5000eh pregnyl en nu dus 3x 1500eh.
    Wat is het verschil hierin? Ze heeft er zelf namelijk weinig vertrouwen in.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi Weet jij hier wellicht iets over?
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dat bevorderd een innesteling (aanmaak baarmoederslijmvlies), door het verspreid te geven verleng je ook de lf waardoor innestelen meer kans maakt.
    Dat gebeurd ook vaak na verse ivf pogingen waarbij de cyclus is stilgelegd.
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi Oke duidelijk. Ja klopt ikzelf gebruik het bij een verse terugplaatsing, maar dan enkel alleen net voor de punctie. Maar is dus ook gewoon in een kunstmatige cyclus te gebruiken bij een cryo tp? Zij zal de injecties dan 5 en 3 dagen voor de terugplaatsing en op de dag van terugplaatsing moeten nemen (3x 1500eh). Terugplaatsing op dag 5. Enig idee hoelang de pregnyl dan in je bloed blijft zitten? Ik weet namelijk wel dat 5000eh 10-12 dagen zichtbaar kan zijn.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Je zou kunnen berekenen hoe het verloop is met halveerwaardes per dag.
    Maar dat zijn gemiddelde.
     
  6. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ik heb in juni een terug plaatsing gehad van een verse blasto en ik moest op dag 2-4-6-8 na de punctie 4 klikjes ovitrelle spuiten
     
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb het ook wel eens ter ondersteuning van LF gebruikt. Dag 3,6 en 9. Het is al weer even geleden, maar ik meen 4-5 dagen dat je het niet meer ziet.
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Met een verse terugplaatsing kende ik het wel. Maar een vriendin krijgt het nu bij een cryo terugplaatsing in kunstmatige cyclus. Vorige keer 5 dagen voor tp 5000eh spuiten en nu dus 3x 1500eh op dag 5, 3 en dag van terugplaatsing.
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    En dan ook in een kunstmatige cyclus (cryo terugplaatsing)....? Vriendin moet het dus voor de tp gebruiken. Vorige keer 5000eh 5 dagen voor terugplaatsing en nu 3x 1500eh op dag 5, 3 en dag van terugplaatsing.
     
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    oh nee, ik reageerde meer op het wanneer je kunt testen. Nee, was in natuurlijke cyclus na ovulatie.
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Haha ook zeker goed om te weten :thumup: Ik ga het haar doorgeven (heeft pas volgende maand een tp).

    Hoe is het trouwens met jouw? Je hebt je tp al gehad toch?
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat lief dat je er aan denkt!

    Het is hier weer K*t. Op 8 dpo begonnen met testen om te kijken of ovitrelle eruit was, dat was zo. Vanmorgen op 10 dpo lege test met extra gevoelige test. Op 8 dpo ook al hele dag menstruatie krampen. 9 dpo ook, vandaag niet zo. In normale cyclus heb ik dat ook op circa 8 dpo en wordt snel daarna ongesteld. Die utro houdt het bloeden wel tegen, maar toch heb ik het gevoel dat mijn baarmoeder al signaal ‘leegruimen” geeft. Geen kans voor innesteling ofzo.

    morgen nog 1x testen en dan test ik op 12 dpo ochtend nog 1x en stop ik met utro. Volgende maand even helemaal niks. Lichaam ook beetje rust geven. En hoop dat ik de maand daarna dan weer kan starten.

    vanavond lekker 2 wijntjes gehad, was/ben er weer even helemaal klaar mee.
     
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw

    Ahhh wat klote meid!! Ja je zou denken dat als je zwanger bent je het nu wel op je test zou moeten zien. Snap je gevoel helemaal. Lekker even een maandje rust en dan weer met frisse moed door!! Ik ga heel hard voor je duimen :thumup:
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat lief! Wanneer ga jij testen denk je?

    Op zich had gisteren nog gekunt met witte test, maar vanmorgen ook wit. Test nu morgen nog 1x en stop dan met de utro. Alhoewel ik mijzelf wel echt moet motiveren om die nog te nemen.

    En vanmorgen ook weer een collega die aankondigende zwanger te zijn. Echt even bleh....
     
  15. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Mijn volgende poging zal cryo tp zijn in kunstmatige cyclus. Ovitrelle voor de eisprong en op dag 5 na de eisprong op de dag van de tp nog een keer ovitrelle voledig
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik moet eerst nog de terugplaatsing krijgen :) Maar “as we speak” zit ik in het UZ Gent en heb ik om 15:10 mijn terugplaatsing :D

    ik denk dat ik zondag/maandag ga testen. Ben dan 11/12 dpo.

    Ja rot is dat hè al die aankondigingen.... had er pas ook weer eentje!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    oeh, spannend!!! 11/12 moet er wel wat te zien zijn op een test. Spannende dagen weer.

    Ik vind het soms lastig om mijn wensen in perspectief te plaatsen. Kan soms echt jaloers zijn. Ik heb dat bijvoorbeeld als ik een onderschrift lees van iemand wiens kindje veel jonger is dan mijn zoon en die dan nu al weer zwanger zijn, ook via mmm. Ook al die moeders van andere kinderen op de opvang die allemaal weer zwanger zijn vind ik heel confronterend.

    maar aan de andere kant besef ik me heel erg goed hoe het weer voor dames zoals jij moet zijn. Kan me ook heel goed voorstellen dat jij wel eens richting dames zoals ik denkt ‘wat zeur je nou’. Ik zou dat wel hebben.

    Ik ben alleen zo verstandig om dat soort gedachten nooit uit te spreken, haha, en weet gewoon dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Het fijne hier is wel gedeelde smart. Helpt me soms echt om dingen uit te spreken.

    En heeeel veel succes vanmiddag en komende dagen!!!!!!
     
  18. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ik heb bijna soort gelijke ervaring hierin!
    Ik had alleen een natuurlijke cyclus.
    als mn ei rijp was kreeg ik 5000eh pregnyl, dan paar dagen later de cryo tp.
    Dan dag erna en dag 3 en 5 inderdaad 1500eh pregnyl bijspuiten. dit is om de innesteling te ondersteunen en t slijm dik te houden.
    en zie mijn onderschrift,.. 3 kids inmiddels via deze manier!! Ik zweer erbij!!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    heb jij ook wel eens utrogestan gebruikt? Ik heb zelf beide gebruikt en ben eerste keer met utro zwanger geworden. In deze ronde behandelingen ook pregnyl gebruikt ter ondersteuning omdat ik veel last had van bijwerkingen met utro. Later toch weer terug naar utro en bijwerkingen zijn nu gelukkig wel minder.

    ik ben benieuwd wat je het verschil vind en ook waarom ze je pregnyl hebben gegeven tov utro dat vaker wordt gebruikt.

    Ik zit eraan te denken om volgende keer toch weer pregnyl te vragen omdat met utro ik toch op 8 dpo enorme krampen krijg.
     
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    #20 Kramertje, 13 jul 2020
    Laatst bewerkt: 13 jul 2020
    Netjes om 15:30 was ons vrieskuiken warm aan boord :D Echt weer spannend nu! Maar ga toch proberen er niet de hele tijd mee bezig te zijn..... als dat lukt....

    Ik heb dat ook hoor, vooral als ik bepaalde onderschriften zie, maar kan het gelukkig ook vaak wel loskoppelen van mijn eigen kinderwens. Maar uiteraard ook vaak zat die jaloezie makende gevoelens....
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina