Cryo tp in kunstmatige cyclus

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by aicirtap, Feb 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik zit toch met wat vragen omtrent een cryo terugplaatsing in een kunstmatige cyclus. Ik gebruik alleen progynova en utrogestan. Geen pregnyl.

Ik heb op 16 januari de laatste pil genomen. Ik vloeide al een week door de pil heen en had regelmatig menstruatie pijn.
    Ik mocht met de progynova starten als menstruatie goed door zou zetten.
    Op 1 februari was het twijfelachtig. Maar alvast s avonds begonnen met de progynova. Ik ben donderdag 2 februari écht gaan menstrueren. Heftig zoals altijd. Maar wel kort. Zaterdag een paar druppels. En zondag niks meer.

Nu even een vies vraagje hihi.
    Maar ik heb nu al een paar dagen van dat gladde slijm dat ik normaal ook heb voor mijn eisprong. Vanmorgen was het een keer rekbaar.
    Maar ik begreep dat je geen eisprong kan hebben met een kunstmatige cyclus?!
    Ik zit te twijfelen om morgen ovulatietesten te halen. Maar ik reageer niet zo goed op streepjes testen. En ik wil eigenlijk geen klap geld uitgeven aan clearblue. Plus ik vraag me af of door de hormonen het test resultaat wel klopt...
    En wat als je wel een eisprong hebt? Wat doen ze dan? Ik wil niet nog een maand te hoeven overslaan.

Dan nog vraag 2.
    Ik heb dinsdag de eerste controle echo. Dat is cd 13.
    Als dan goed is wanneer doen ze dan de cryo tp. Ik las dat daar dan ook altijd 5 dagen tussen zit of niet?
    En ik hoorde van iemand die echo plus bloed prikken heeft. Ik weet alleen van een echo af. Vraag me af waar ze dan op prikken.

Sorry voor de lap tekst. ;) Maar ik was er zo mee bezig. Ik dacht typ het even hier. :)

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    He meis ik lees ook even mee :)
    Volgens mij heeft het geen zin om met ovulatietesten in de weer te gaan. Volgens het ziekenhuis doet je eisprong niet mee, dus lijkt me dat er geen is. Progynova draagt bij aan de opbouw van bms. Wellicht dat je daar veel van hebt en dat beetje afgescheiden wordt?!
    En goede vraag wanneer de tp is! Ik dacht idd vijf dagen na de goede dikte bms + juiste bloedwaarde. Maar misschien is dat wel niet nodig. Ben benieuwd!

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Dat slijm komt door de progynova. Heb ik ook altijd gehad tijdens progynovagebruik.

4. Druffia

Druffia Fanatiek lid

Nov 5, 2016
    1,298
    1,322
    113
    Met de progynova begin je ook op cyclusdag 1/2 zodat er geen eitje gaat groeien , daardoor zul je ook geen eisprong krijgen.
    Ik had de vorige keer op dag 13 een echo en dag 20 de terugplaatsing. Bij een kunstmatige cyclus kan het ziekenhuis het zelf plannen.als de dag vol zit word je gewoon een dag later gepland...
    Ik heb aankomende dinsdag ook de echo. Dat is dag 14 voor mij!

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ik had wel een eisprong door de progynova heen.. het kan dus wel. Ik had inderdaad ook rekbaar slijm en kort daarna ook de bekende ovulatiepijn. Waarschijnlijk was de dosis progynova net te laag en/of mijn cyclus te sterk. Mijn eisprong viel ongeveer gelijk met het starten van de utro (ik denk dat mijn eisprong 2 dagen later was) en ziekenhuis vond dat geen probleem, terugplaatsing ging gewoon door (en zwanger geworden). Maar ik zou het voor de zekerheid toch even in de gaten houden, misschien toch een ovulatietestje doen?

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Bedankt voor jullie reacties :)
    Ik hoop dat de afscheiding door de progynova komt.
    Soms kan je er zo mee in je hoofd bezig zijn. Pfff
    Ik ben ook van woensdag tot en met vrijdag in België.
    En ik had zoiets van als ze dinsdag wel een ei zien. Help wat dan. Maar ik lees dat dat geen probleem moet zijn.
    Hopelijk groeit het buikhuisje goed. :)

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Baarmoederslijmvlies was afgelopen dinsdag 8,5 mm.! Super dus. Je moest een soort triple iets zien en dat was aanwezig. Eierstokken waren rustig, geen ei aanwezig. Ben woensdagavond begonnen met de utrogestan. En dinsdag de tp als mijn eskimootje goed uit de vriezer komt, spannend!

Ik had nog een vraagje. Volgens de papieren van het ziekenhuis mag ik pas 2 weken na de transfer testen.
    Ik zat zelf te denken op 10 - 12 en 14 dagen te testen. Of is dat te vroeg?

Gaan jullie mee duimen, hopen, bidden, etc. dat mijn enige eskimootje sterk genoeg is om weer bij mama te komen :)

8. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Je kunt wel testen na 10 dagen als cryo 4/5 dagen oud is. Moet je utrecht ff vragen. ..ik movcht 13 dagen na transfer testen omdat cryo 5 dagen pud was.
    Maar teste 10 dagen na tp duidelijk positief.

Share This Page