IUI, ivf, icsi en cryo terugplaatsing in september/oktober

Discussion in 'MMM clubs' started by Bloem4, Aug 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,627
    779
    113
    Female
    Hallo dames,
    Wie gaat er september/oktober nog meer de mmm in een heeft zin om mee te kletsen?
    Ik wacht mijn menstruatie van midden september af en wij krijgen dan een cryo terugplaatsing :)

2. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Hoi Bloem,
    Ik wil wel graag mee kletsen.
    Wij hebben in totaal 5 iui's gehad en hebben 1 september intake voor ivf/icsi ik hoop heel erg dat ik dus met oktober mag starten. Vind het erg spannend allemaal en het wachten lijkt nu wel een eeuwigheid hihi
    Jij hebt al een dochter zie ik is zij ook via ivf gekomen ?
    En mag ik vragen waarom jullie ivf krijgen ?
    Als je vragen hebt stel ze gerust :)

3. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,627
    779
    113
    Female
    Gezellig!

Spannend hoor. Heb je enig idee wanneer je zou kunnen starten ongeveer? Wat vreselijk rot dat de iui's niet gelukt zijn :(
    Waarom zitten jullie in de mmm?

Klopt wij hebben al een dochter dmv icsi. Uit die icsi hebben we nu nog cryo's over en hopen ontzettend dat het daarmee gaat lukken!
    Het probleem ligt helaas bij mijn man. Ik stuur je even een pb'tje aangezien het niet een dagelijks voorkomend probleem is en ik hier dan niet helemaal incognito meer ben haha ;)

4. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit al even in de MMM maar het lijkt mij toch leuk om mee te kletsen. Hopelijk mag dat:). Wij zijn nu bezig met de 5de IUI en gaan na 6 IUI's starten met IVF. Ik heb PCOS en daardoor geen eisprong. Inmiddels al 9 eisprongen gehad met een of meerdere eitjes maar nog steeds niet zwanger. Het zaad van ml is zeer goed. Daarom nu na 2 jaar waarschijnlijk over op IVF.

5. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,627
    779
    113
    Female
    Welkom MZ25!

Jullie ook al een flinke weg bewandeld in de mmm. Spannend nu door voor ivf. Heb jij al enig idee wanneer je ongeveer gaat starten met spuiten etc?

6. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bloem4:dankjewel😀. Klopt, we zitten nu 1,5 jaar in de MMM. We krijgen in oktober de intake voor ivf. Verwacht dan in december ofzo te starten. Willen zelf ook niet eerder. Na IUI eerst nog ff 3 maanden rust. In september de laatste IUI poging. Ik spuit momenteel gonal F en Pregnyl. Zaterdag de eerste echo (dag 11). Spannend dat er nog een cryo terug geplaatst wordt. Hopelijk ontdooit die goed. Wat heeft je man precies? Fijn dat jullie al een mooi icsi wonder hebben😊

7. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,051
    938
    113
    Female
    Mag ik er ook nog bij. Ik loop wel iets voor, maar het andere topic is iedereen al bijna bezig of klaar.

Ik zal volgende week starten met een nieuwe ICSI behandeling, bij ons ligt ook het probleem bij mijn man. Heb al 2 hele pogingen gehad, uit de eerste poging 1 miskraam en een aantal mislukte terugplaatsingen en uit de tweede poging 2 prachtige kindjes. 1 verse terugplaatsing en een cryo. Vorige maand ook de laatste cryo uit die poging terug geplaats, maar helaas mocht het niet zo zijn.
    Afgelopen januari ineens een positieve test in handen, zomaar ineens spontaan zwanger, waarvan de kans echt veel minder dan 1% is met mijn man zijn zwemmers, helaas is dit misgegaan bij 10 weken zwangerschap :(.
    In het kort mijn verleden. Het is wel al weer 4 jaar geleden dat ik een hele behandeling heb gedaan, dus het is weer even wennen allemaal. Als ik volgende week ongesteld moet ik gelijk met de pil beginnen en dan het ziekenhuis bellen, zij berekenen dan een schema voor het prikken voor mij.

Bloem hoop zo dat jullie cryotje een prachtig baby zal worden!

Mariah het wachten duurt zo lang allemaal, leuk dat je hier mee kletst.

MZ25 hoop dat het gaat lukken met de IUI's en dat IVF niet hoeft.

8. weer

weer Bekend lid

Mar 1, 2014
    512
    0
    0
    Hier nog icsi augustus maar vind het wel leuk om mee te doen met een nieuwe groep. Mag dat? Werd eigenlijk getriggerd door wat bloem 4 schreef...hier ook een niet veel voorkomend probleem bij mijn man. Zo niet voorkomend dat ik het ook niet online gooi.

Ik ben nu aan het spuiten in het korte protocol v icsi. Maandag echo. Ben erg benieuwd hoe het er dan voor staat.
    Groetjes!

9. weer

weer Bekend lid

Mar 1, 2014
    512
    0
    0
    Kaaat: jij ook bij deze groep, ik heb jouw naam voorbij zien komen in de groep juni/juli/ augustus. Jij heb ook al een hele weg afgelegd. Bij mij is de icsi ook al 5 jaar geleden. Toen gingen er onbevangen in, nu minder. Heb jij dat ook?

10. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

Feb 18, 2015
    1,425
    156
    63
    #10 Cindy2015, Aug 7, 2015
    Last edited: Aug 7, 2015
    Ik wil me ook graag aanmelden. Gisteren intake gehad voor ICSI. Probleem ligt bij mijn man. Dit was al bekend, dus bij mij is verder niet veel gecheckt, eigenlijk alleen of ik een eisprong had, progestoron en chlamydia.

Ik heb een redelijke naaldenangst, dus ik doe hard mijn best om het aantal prikken te beperken :p. Tot nu toe 1x bloed moeten prikken (met Emla zalf), door het zelf een beetje handig te sturen en wat extra vinkjes te zetten hoefde ik uiteindelijk maar 1x (als ik niks had gedaan had ik nu op 3x gezeten). Daarnaast heb ik synarel (neusspray) meegekregen in plaats van decapeptyl.

Door gevoeligheid voor hormonen (kans op haaruitval) mag ik, op mijn verzoek, de pil overslaan. Kort protocol dus.

En op verzoek extra oxazepam gekregen voor de punctie, want daar zie ik al helemaal als een berg tegenop. Plus een langere inwerktijd voor de rapifen (ik heb een gen waardoor pijn anders werkt, en ook verdovingen anders werken).

Ik moet nu zelf m'n eisprong 'zoeken' en begin dan op 7dpo met de synarel.

11. weer

weer Bekend lid

Mar 1, 2014
    512
    0
    0
    Cindy ook welkom hier. Spannend ook voor jou. Fijn dat je neusspray ipv decapeptyl mag gebruiken, dat is de vervelende spuit die je mag overslaan!
    Ik heb ook het korte protocol en ben nu een week bezig met spuiten.
    Ik ben ook behoorlijk huiverig voor de punctie. In het behandelschema bij ons zkh staat standaard lorazepam als rustgever. Maar ben bang dat dit voor mij niet genoeg is. Heb jij dat ook en dan dus samen met oxazepam?? mag dat samen?

12. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

Feb 18, 2015
    1,425
    156
    63
    #12 Cindy2015, Aug 7, 2015
    Last edited: Aug 7, 2015
    @weer: wat krijg je nog meer dan aan verdoving? Lorazepam en oxazepam zijn beiden denk ik op basis van dezelfde werkzame stof, dus ik denk dat het weinig zin heeft om die samen te gebruiken. Ik zal eens nakijken, maar is volgens mij allemaal op valium gebaseerd? Zkh hier doet standaard rapifen (kortwerkende morfine) + paracetamol en kennelijk daarna nog diclofenac. Oxazepam krijg ik dus nu op verzoek aanvullend.

Voor wat betreft de paracetamol is het aan te raden om een spiegel op te bouwen, dus daar al eerder mee te beginnen (ziekenhuis geeft dat zelf niet aan)! Diclofenac zou volgens mij ook vooraf al moeten kunnen, maar ik weet niet of dat wat toevoegt als je een goede paracetamol-spiegel hebt.

Edit: zijn beiden benzodiazepinen, maar zo te zien kan je ze wel bij elkaar gebruiken. Dat voegt dan wellicht niets toe. En dat wordt dan wel een cocktail waarbij je zeker niet meer in de auto moet stappen :p. Valium is een derde vorm van een benzodiazepinen (diazepam).

13. weer

weer Bekend lid

Mar 1, 2014
    512
    0
    0
    Ja ik kring ook via infuus een soort v morfine, ik ga er vanuit dat dat het medicijn is wat jij ook krijgt. Ik woon gelukkig 5 min. Vh ziekenhuis en mijn man rijdt dus dat is niet erg. Ik dacht misschien is het extra rustgevend hihi. En diclofenac staat ook op de lijst vh zkh...

14. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

Feb 18, 2015
    1,425
    156
    63
    Infuus is wel fijn voor als het niet genoeg helpt, dan kan je extra erbij krijgen. Ik krijg één spuit en moet dan maar duimen dat het iets doet, en dat is best een risico aangezien verdovende middelen bij mij anders uitwerken. Aan de andere kant vind ik infusen dan ook weer eng ;).

15. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,627
    779
    113
    Female
    Hee kaat, leuk dat je ook hier mee komt kletsen!

Weer, jij ook voor een brusje wat leuk :) Ik herken het wel wat je schrijft. Wij dachten ook toen we starten we zien wel hoe het loopt. Zie nu ineens alle gevaren en vooral beren op de weg die er uiteraard niet zijn. Ik stuur je even een pb-tje ;)

Oei Cindy spannend! Kan het me goed voorstellen. Toen ik voor het eerst moest spuiten heb ik volgens mij wel een half uur met die spuit in mijn hand gezeten. Toen mijn man van ellende zei en nu doe ik het bij je heb ik hem er alsnog snel zelf ingestoken haha. Wel fijn een kort protocol trouwens. Scheelt je toch weer een maand wachttijd.

Weer, ik kreeg trouwens toendertijd oxazepam in combinatie met die kortwerkende morfine preperaat. Kan me herinneren dat ik alleen al aardig 'stoned' was van dat tabletje haha.

16. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen ervaring met een echte punctie maar afgelopen ronde wel een eicelreductie gehad omdat er te veel eitjes zaten voor IUI. Ze hebben er twee weggeprikt net zoals bij IVF. Heb geen verdoving genomen. Voelde er haast niets van. Vond het erg meevallen. Bij ons krijg je standaard morfine en paracetamol+Oxazepam. Tenzij je dus geen morfine wil zoals ik.

Wat veel ICSI trajecten hier zeg. Ik kan daar nog niet over mee praten maar we krijgen wel over twee maanden gesprek over IVF. Vandaag 2de echo gehad en een mooi eitje van 15 mm. Maandag weer nieuwe echo. Verwacht ergens volgende week de 5de IUI.

17. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,627
    779
    113
    Female
    Ik denk dat het dan inderdaad vergelijkbaar is mz25 :)

Moet wel zeggen dat ik tegen overstimulatie aan zat en nadat ze er al een stuk of 15 uitgezogen hadden en ook meerdere keren opnieuw moesten aanprikken deed het me best behoorlijk pijn.

18. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,051
    938
    113
    Female
    Weer ja dat is herkenbaar het minder onbevangen zijn, je weet wat je te wachten staat. Maar ook de hoop is groter op de 1 of andere manier doordat het al 2x is gelukt en hierdoor ook de teleurstelling ben ik bang.

Cindy leuk om jou te volgen, omdat jij het dus op een hele andere manier doet door je naaldenangst. Ik weet niet meer precies wat wij krijgen voor de punctie, zal dat eerdaags eens navragen.

MZ25 hoop dat de IUI bij je aanslaat en je je niet verder hoeft te verdiepen in IVF.

19. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

Feb 18, 2015
    1,425
    156
    63
    Bloem, jij hebt dus dezelfde 'cocktail' gekregen als ik zal krijgen denk ik? Hoe is het bij jou gegaan? Ik lees wisselende ervaringen met oxazepam, de ene is er inderdaad mee van de wereld, de ander merkt er weinig van. Ik baal nogal dat ik maar 1 tabletje (10mg) heb gekregen. Idealiter wil ik eigenlijk één tabletje de avond van te voren nemen, dan weet ik ook of het iets doet bij mij. En dan de volgende ochtend één of twee (afhankelijk van hoe hard het de avond van te voren aankwam bij mij). Ik heb ergens gevonden waar je ze online kan bestellen, dus dat ga ik denk ik doen. Dan zit ik wel ineens met 30 van die dingen, maar goed.

MZ25 dat klinkt toch wel al zoiets als een punctie hoor. Waarom wilde je geen morfine? Ik heb dan weer geen ervaring met het IUI traject (ook nog niet met ICSI dan dus, maar dat wel bijna :) ), wat vind je van dat traject? Valt het mee/tegen?

Kaat, jij begint dus deze week met de pil? Weet je al wat voor hormonen je krijgt? Dezelfde als je de vorige keer had?

20. weer

weer Bekend lid

Mar 1, 2014
    512
    0
    0
    Mz25, bloem4: oh ik wist niet eens dat dat ook kon, wegprikken ivm overstimulatie... Weer wat geleerd. Zal wel hetzelfde voelen ja!!!

Mijn eigen oxazepam ervaring is trouwens ook wisselend (ivm vliegangst heb ik er wat ervaring mee en ook nog wat pilletjes over) de ene keer voel ik me er 'stoned' door. De andere keer niks.

Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dat ook hebben, minder onbevangen zijn. Logisch natuurlijk, maar inderdaad met het succes in het achterhoofd moet ik het ook wel weer positief bekijken.

Oh ja en ik ben blij!!!! Want ik heb vanmorgen een echo gehad en er zijn een mooi aantal eitjes aan het groeien!!
    De eerste eierstok liet er 3 zien. Ik dacht nog shit dat is nietveel. Maar toen de andere daar zaten 11 grote! Joehoe dat is een fijn vooruitzicht. Woensdag terugkomen en ik ga er vanuit dat ik dat donderdag of vrijdag punctie heb. De grootste was nu 17 mm.

Duimen jullie voor een goede groei verder? :D

Share This Page