Goedemiddag meiden. Ik ga morgen op mijn werk vertellen dat we binnenkort gaan beginnen met IUI. Ben heel zenuwachtig om het te vertellen, wat de reactie zal zijn van mijn baas enz. Heeft iemand nog tips? Ook zou ik graag wat meer info willen over hoe vaak je ong. per maand weg bent van je werk en hoeveel tijd het in beslag gaat nemen per keer? Wie kan me helpen?
Allereerst al veel succes met je behandeling ! Ikzelf ben (nog) niet bezig met IUI, maar met gewone ovulatie-inductie met Menopur. Ik ben nu in mijn 2e cyclus bij mijn huidige fertigynae, daarvoor was ik in een ander ziekenhuis. De manier van werken verschilt wel, nu moet ik op geregelde tijdstippen bloed geven en aan de hand daarvan wordt beslist wanneer ik voor een follikelmeting moet. In het vorige ziekenhuis was het altijd standaard bloedname én echo. Ik denk dat je op voorhand niet echt zal kunnen inschatten hoe en wat, want het kan zelfs verschillen van cyclus tot cyclus. Ook is er een verschil als je Clomid zal krijgen of zal moeten spuiten. Als je toch al ietwat een idee wil hebben zou ik het vragen bij je fertigynae.
Misschien heb je hier wat aan: http://www.freya.nl/web_folders/folder26.pdf Ik heb het ook verteld. En mijn leidinggevende (een vrouw) was heel begripvol, dus dat was wel erg prettig. Bedenk vooraf even aan wie je het nog meer wil vertellen op je werk en vertel je leidinggevende ook als je het verder niet bekend wil maken.
Spannend dat jullie gaan starten. Ik heb verteld dat we graag een kindje wilden en daarvoor het fertiliteitstraject in moesten. Dat het van te voren moeilijk in te schatten is hoe het gaat lopen. De afspraken zijn cyclusgebonden dus moeilijk van te voren in te plannen. Ik heb verteld dat ik de afspraken zo veel mogelijk buiten werktijd probeer te maken, maar dat dit vaak niet zal lukken. Verder ben ik heel eerlijk geweest over het hoe en wat. Mijn leidinggevende had heel veel begrip (ook een vrouw trouwens) en heeft me enorm gesteund in het hele traject. Nu we gaan starten voor nummer twee ben ik hier heel open en eerlijk over geweest. Mijn leidinggevende en collega's weten er van. Ik werk in het onderwijs, dus het valt erg op als ik er een dagje niet ben en collega's moeten lessen van me over nemen. Dat voelt (voor mij) eigenlijk wel fijn dat mensen weten wat er speelt. Succes!
Toen ik eist dat ik de mmm in zou moeten om zwanger te worden heb ik direct mijn werkgever ingelicht. Zij is van alles op de hoogte. Ik heb ook gezegd dat het voor kan komen dat ik eerder weg moet van het werk of later op het werk zou kunnen zijn vanwege een echo. Ik probeer wel zoveel mogelijk op m'n vrije dagen (werk 3 dagen) een echo te plannen maar dat gaat niet altijd. M'n bazin is hier niet altijd blij mee maar pech voor haar. Ik doe dit ook niet voor mijn plezier. Maar hoevaak je voor een echo moet..tsja, verschilt heel erg. Met ovulatie inductie wat ik nu doe, moet ik voor de eerste echo op dag 10. En de ene keer moet ik pas einde van de week terug en soms ook al na 2 dagen. Dit is denk ik nog geen 5x geweest, dus valt mee.
Hey dames, Bedankt voor jullie reacties! Heb het vandaag verteld en mijn baas reageerde gelukkig heel positief en begripvol! Ben zoooo opgelucht. Wil jullie allemaal heel veel succes wensen!