Ik heb gisteren mijn 1e cryo TP gehad na een mislukte verse IVF poging. Nu heb ik gisteren helemaal geen (urine)testdatum meegekregen, maar toen met de verse poging was het 2 weken na de TP. Ik ga er vanuit dat dat nu ook weer het geval zal zijn. Maar eigenlijk wil ik deze keer niet gaan testen (kijken hoe lang ik dat vol houd ) Ik zou het liefst als ik niet ongi ga worden dat ik dan zaterdag over twee weken ga testen (dus 17 dagen na de TP). Ik heb eerder wel eens Progesteron gebruikt in eigen cyclus, toen werd ik pas 3 dagen na het stoppen ongi. Bij mijn verse poging was ik 1 dag over tijd en begon toen al licht te vloeien. Toen ik die dag stopte met de Progesteron begon ik diezelfde dag al flink te vloeien. Wat is dan nu waarschijnlijk nu ik in deze cryo TP zit? Ik heb ook wel eens gelezen dat er dames zijn die bij een cryo pas na 3 weken een test mogen doen... Maar wanneer mochten jullie ZELFtesten na een cryo TP? Ben wel benieuwd
Hey Maartje, Ik heb nu 1 mislukte cryopoging achter de rug i.c.m. Progynova en Utrogestan. Wij mochten in ons ziekenhuis pas inderdaad na 3 weken testen dus 21 dgn na TP. Dit omdat hun daar geloven dat een cryo langer nodig heeft en dus later kan innestelen en je lichaam dan dus later HCG aanmaakt bij een eventuele zwangerschap. Ik heb gelezen dat Progynova ook nog je ongi kan tegenhouden, maar onze arts zei dat hoeft niet. Utrogestan heeft bij mij ook de ongi tegengehouden 1 keer bij een verse poging en nu bij de cryopoging ook, na 4 dgn stoppen met Progynova en Utrogestan werd ik ongesteld. Veel succes in de wachtweken, ben benieuwd of je kan wachten tot 17 dgn na TP is toch moeilijk hoor!!!!! Ik denk dat ik de volgende cryopoging (mochten ze goed ontdooien) ook na 17 dgn ga testen en echt niet meer die hele 3 weken afwachten want dat is echt slopend!!!!!!!!! Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt, en uiteraard duimmmmm ik keihard!!!!!
Bedankt voor je reactie Sabrien!! Ja heb er zeer zeker wel wat aan. Denk trouwens dat je ZH enerzijds wel gelijk zullen hebben. Denk bijvoorbeeld aan Klingel die 8 dagen na de TP al een bloedtest kreeg en te horen kreeg niet zwanger te zijn maar toch net als Breezermeisjes stiekem zwanger bleek te zijn. Alles is mogelijk Bij de verse poging vond ik het wachten ook verschrikkelijk. Nu zit ik een kleine 24 uur na de TP en ben nog best rustig. Ben wel een beetje aan het internetten om ervaringen over testen en ongi's op te zoeken, maar ben echt nog rustig. Ik ervaar deze poging ook heel anders dan de verse poging. Toen had ik nog allemaal na-pijn, had een pijnlijk schimmeltje en zat nog vol met de Gonal-F. Toen voelde ik constant allemaal steekjes. Nu nog niets van dat alles. Maar goed, weet niet hoe dat gaat veranderen in de loop der dagen en of ik straks de testen wel door mn vriend moet gaan laten verstoppen Gek is het hoe elke maand weer anders kan gaan met de Progesteron (en de Progynova). Dank je wel dat je gaat duimen!! Hoe kan het eigenlijk dat jij nog maar 1 keer een cryo TP hebt gehad? Had je steeds maar weinig emmy's of komt dat door het strenge NL'se invriesbeleid?
Dit was inderdaad de eerste keer dat we cryo's hadden!! Beetje lang verhaal maar zal het in het kort proberen uit te leggen ,hihihi. ICSI 1: afgebroken i.vm. dreigende overstimulatie 32 eicellen (150 e Puregon) ICSI 2: geen levend zaad beschikbaar na punctie ICSI 3: 6 eicellen, 4 bevrucht (100 e Puregon), zwanger maar miskraam 6,5 week ICSI 4: 14 eicellen, 9 bevrucht (125 e Puregon), mislukt maar wel 4 cryo's. Denk dus dat het bij ons ligt aan de hoeveelheid eicellen i.c.m. het strenge invriesbeleid. Ze vriezen inderdaad alleen maar de toppers in bij ons ziekenhuis!!! Inderdaad Klingel had ook eerst negatief getest, en later hartstikke positief . Nou ja kijk maar eens hoever je komt met wachten (laat die testen maar verstoppen), en probeer wat afleiding te zoeken . Hihihi.
Hihi dat is best kort uitgelegd hoor Ik had vandaag nog per PB contact met iemand die vroeg naar mijn ferti-verleden en ik deed het veel uitgebreider Maar ehh duidelijk hoor! Klote zeg wat voor ellende jullie ook al hebben gehad. Ik vind het alleen wel zo verdrietig hoe NL met de emmy's omgaat qua invriezen. Ik ga voor je duimen dat de cryo's die je nu gaat gebruiken je superswanggg gaan maken zodat je daar verder niet meer te lang bij stil hoeft te staan. Ik zal vriendlief straks als hij thuis komt opdracht tot het verstoppen geven Afleiding, ehh heb lekker wat dagen vrij nu, maar moet wel nog een hoop doen aan mijn website en drie keer raden waar die over gaat...
ik mocht ook testen 14 dagen na tp, en mij is zelfs verteld dat een cryo eerder innesteld weet niet of dat zo is hoor maar ik teste 11 dagen na tp positief. succes
Ah Regi, dan klopte mijn verhaal dus wel. Dat hij sneller in zou nestelen, komt dat niet omdat een cryo ook weer een dag (minimaal) verder is?
Ik mocht 14 dagen na TP testen en teste op dag 12 na TP vet positief. Ik zou niet wachten met testen tot je ongi, aangezien de combinatie van de medicatie die je gebruikt de ongi bij de meeste vrouwen tegenhoudt. Succes!! Liefs
Ik heb een cryo-terugplaatsing gehad met Progynova en Utrogestan. Ik mocht 12 dagen na de terugplaatsing testen. Bij een terugplaatsing met verse embryo's is dit twee weken erna.
Bedankt voor jullie reacties. Mijn embryo's waren niet een dag verder dan bij m'n verse poging want toen had ik op vrijdag de punctie en op maandag de tp. Mijn embryo's zijn al op zaterdag ingevroren. Nu zouden ze op maandag uit de vriezer worden gehaald, maar dat waren ze vergeten (grom) en daarom op dinsdag uit de vriezer gehaald en op woensdag terug. Ze waren dus 1 dag minder ver. Bij m'n verse poging waren ze beiden 4cellig, nu de ene 2 en de andere 3cellig. @t niet wachten tot ongi... Het lijkt me zo naar om te moeten testen op een doordeweekse dag... Als ie weer nega is, moeten we beiden werken... En om nou al 10 dagen na de tp te gaan testen omdat dat in het weekend valt lijkt me ook niets Ik zou willen dat - ondanks dat ik nu nog behoorlijk zen ben- we het al zouden weten hihi
hoi Maartje spannend hoor en tja in elk zh is het weer anders, mijn cryo's zijn 2 jaar "'oud" in 2007 ingevroren na een spoed IVF, de eerste TP was in eigen cyclus, de 2e en nu 3e met behulp van cetrotide, progynava & utrogestan bolletjes, de 2e tp gaf een (licht) positieve bloedtest, maar na een week was dit weer weg.... maar goed mijn lichaam begint het te snappen zeg maar ....... nu 10 dagen na tp van het 3e cryo'tje moet ik zo bloedprikken wat ik errrrrrrrrg vroeg vindt maar ze willen het dus doe ik het maar, heb helemaal nergens last van echt nergens, dus vrees het ergste....................... cryo's waren allemaal wel van goede kwaliteit (nu een ontelbare celdelige in "huis") maar dat zegt niet alles.......... heel veel suc6 met wachten and don't give up hope ever... X Robing
Wat spannend, Maartje! Hoe gaat het vandaag met je? Ik hoop dat het cryo'tje (of 2!) lekker warm ingesteld aan het groeien is!