Wij zijn al gezegend met twee heerlijke mannen van 4 en 2,5. Maar we hebben nog twee cryos! Komende ongi aan we ons aanmelden voor een cryo poging. Nou vertelde onze fertiliteitsarts dat door het gebruik van progynova en utrogestan er een grotere kans is om zwanger te worden. Het wetenschappelijke onderzoek moet nog afgerond worden maar de raadde ons sterk aan dit ook te doen. Daarnaast hoeven we maar 1 echo, dus geen rits aan follikel metingen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee maar ik vind het wel interessant. Hou ons op de hoogte van hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Veel succes!
Hoi, Ter voorbereiding van het terugplaatsen van een cryo slik ik nu sinds een week 3x 2mg per dag. Moet zeggen dat het me erg tegen valt. Doodmoe en depressief, misselijk en opgeblazen. Ik lig alleen nog maar op bank en doe niks meer. Bah bah. Van het spuiten had ik minder last! Helaas had ik geen keus want het AMC plaatst alleen cryo's in gestuurde cyclus. Als ik van deze poging zwanger raak moet ik de progynova door blijven slikken tot 12 wkn zwangerschap. Ik kijk er niet naar uit. Als baarmoederslijmvlies dik genoeg is komt er ook nog Uterogestan bij. Ook dat moet worden doorgebruikt tot 12 weken. mocht deze poging miskukken dan ga ik voor de volgende poging naar een ander ziekenhuis waar progynova geen protocol is want dit ga ik niet nog een keer doen. Wat een rotspul.
Ik gebruik ook progynova en utrogestan voor cryo. Cab de gonal f en decaptetyl gad ik ook last. Nu ook van dit. Snel moe, terugvallen in perfectionisme en onzeker ook wisselend gestend maar dat heb ik dus met elk hormoon gebruik! Zelfs de pil
Wij zijn zwanger geworden van Finley middels gebruik van Progynova en Utrogestan. Bij de 4e cryo-tp was het raak. Heel veel succes!
Ik lees mee. Ga dit traject ook proberen i.v.m. hh miskramen. wel i.c.m. de eerste 7 dagen Deca spuiten. In mijn schema zit ik op den duur aan 5 x 3 Utro per dag Mijn arts zei overigens wel dat het kan zijn dat als je bij de eerste echo nog niet op schema ligt, je ook een volgende krijgt. Ik loop in LUMC, daar is het onderzoek inderdaad gedaan en inmiddels afgerond. Het wachten is nog op de resultaten. Succes!
In het UMCG doen ze de cryo TP altijd met progynova en utrogestan. Je cyclus wordt gewoon stilgelegd en gecontroleerd door de medicijnen. Ik had persoonlijk liever de cryo terugplaatsingen in eigen cyclus gehad (ik heb hele mooie cyclus van mezelf) omdat ik last had van een vervelend opgeblazen gevoel in me buik en omdat je de utrogestan zo vaak en lang moet gebruiken.
Ik ben gisteren ongesteld geworden en begonnen met de progynova. Ik weet niet of het al kan na 4 tabletjes maar ik ben dood moe. Heb 20 juni mijn echo. Ik vroeg me trouwens af hoe snel het baarmoederslijmvlies groeit. Heb de echo op dag 12. Maar normaal een vrij late eisprong. Of wordt het nu helemaal gereguleerd door de hormonen? Ons tweede zoontje was trouwens uit een cryo poging in natuurlijke cyclus.
Ik denk dat dat per persoon verschild! Mijn bms was op 13e cyclus dag 12,? Min 8 zijn dacht kk wat ik zo snel begreep
Ik heb aanstaande vrijdag de echo. Dat is op dag 14. Als baarmoederslijmvlies dan dik genoeg is wordt meteen de terugplaatsing gepland. Ben benieuwd. In de eerste (stimulatie) ronde, zonder progynova dus, had ik een bmsv van 12mm.
Esssies, spannend! Ik heb al twee zoontjes. De oudste was een verse poging en de jongste is van een cryos. Alleen is dat ook al weer 3 jaar gelelde . En blijkbaar vergeet je zo snel hoe het ook alweer ging. Maar is nog even afwachten tot de 20e
Hoi Dames, dit is mijn eerste cryo poging in mijn 4de ICSI icm Progynova en Utrogestan. Die symptomen zoals depressieve gevoelens, onzekerheid ken ik maar al te goed. Had dat tijdens een verse poging, met spuiten zetten, precies toch minder. Alleszins heb maandag a.s. mijn TP gehad.. Dit is nu dag 2 na TP. Spannend wel weer.
Ik krijg geen uitgangsecho. Ben op CD1 meteen begonnen met progynova. Op CD12 echo, als bms 6mm of meer is dan wordt de tp gepland en krijg ik te horen wanneer met utrogestan te beginnen. Dus als het mee zit maar twee ziekenhuisbezoekjes. Dat is wel anders dan de vorige cryo tp 3,5 jaar geleden. Toen moest ik echt 1,5 week lang om de dag naar het ziekenhuis.
Hier zwanger geraakt met behulp van Progynova en Utrogestan van de terugplaatsing van onze cryo. Ik geloof dat ik wat opgefokt werd van de Progynova en moe van de Utrogestan, maar het is het allemaal waard Succes!
Ja same here. Maar 1 echo voor terugplaatsing. Dat is wel relaxed. Alleen die nare pillen... Nou ja morgen hoor ik meer. Hopelijk werkt de utrogestan een beetje als tegenhanger voor de overdosis estradiol (progynova)
Moest jij beide ook blijven gebruiken tot 12 weken zwangerschap? Hoe heb je de effecten toen ervaren?