Cryo tp met progynova en utrogestan

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kleintjevoorons, Jun 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yaamke

Yaamke Actief lid

Nov 29, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Essies: Spannned seg..vind ik wel nog een leuke tijd.. toeleven naar de TP. Heb je al een idee wanneer de TP ongeveer gaat plaatsvinden?
    Ik duim voor je!

Die nare pillen, hmm nja, viel in principe wel mee vond ik. Er waren wel dagen dat ik chagrijnig was/ben :), beetje angstig en nerveus ook wel...
    Maar daar heb ik anders met mijn premenstruele symptomen vantijd ook last van, duja..
    En nu weten we tenminste dat we 't voor een goed doel doen.

Ik had me voorgenomen rustig te blijven tijdens deze TP. Betrap mezelf weer op het lezen van allerlei symptomen die andere hadden tijdens hun cryo TP, tot groooottteeeee ergernis van mijn man uiteraard :p. Die vindt dat ik niet zo moet opgaan in andermans verhalen. Hij heeft wel gelijk, moet me niet zo vastpinnen aan wat een ander voelt, maar kan 't echt niet laten!!

Ha die STOMME onzekerheid toch ook altijd. Voel dit maal NIKS, nada, noppes...andere TP'en dus wel. Is dan wel niets geworden maar toch.. 1 signaal zou toch fijn zijn niet!?
    ...Jezus!! :x

kleintjevoorons; Jij bent dan weer het bewijs dat we ons mss niet AL teveel zorgen hoeven te maken, want je hebt 2 mooie kindjes mogen krijgen via deze weg. Toch blijft iedere nieuwe poging een spannende...

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    LOL ik herken veel in je verhaal hahaha. Naarstig speuren naar symptonen. Bij de verse voelde ik eigenlijk wel dat het raak was (nachtzweten, 's nachts plassen, mega grote borsten, erotische dromen! en belachelijk emotioneel). Echter voelde ik ook dat het een miskraam zou worden. In een keer waren alle symotomen verdwenen. Een week later ging het mis.

3. Yaamke

Yaamke Actief lid

Nov 29, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Hahaha echt è, pfff naarstig speuren naar symptomen. Ik lijk wel een bezetene. Kan me op niets anders nog concentreren seg..man man man :D.
    Ik had bij mijn vorige TP thans ook 't gevoel dat 't raak was...toen had ik ook ernstig pijnlijke borsten gedurende enkele dagen. Plots was 't weg? Had toen ng geen testje kunnen wagen, dus zal 't nooit weten of 't iets was...

Miskraam...jeetje blijft supererg!! En die angst die je achtervolgt.
    Niet teveel aan proberen te denken;)! (zegt degene die aan niets anders meer kan denken dan aan symptomen en zotmakerij :) hahaha)

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Esssies, wat vervelend dat je een miskraam gehad hebt. Lijkt me heftig. Zo blij dat je eindelijk zwanger bent en in eens val je een een diep gat. Hoeveelste poging/tp is dit eigenlijk voor jullie?

Yaamke, wanneer mag je eigenlijk testen? Ik had wel bij beide zwangerschappen een paar dagen na de tp wat krampen. En verder eigenlijk geen symptomen. Bij de eerste was ik echt heel erg verrast met de positieve test. Bij d tweede wist ik gewoon dat het gelukt was. Dat gevoel had ik. Maar wij mogen wel heel bij zijn dat we twee keer zwanger geworden zijn uit mijn eerste ICSI.

Qua bijwerkingen gaat het hier beter. Vandaag wel erg moe maar verder niks. Had gisteren/eergisteren knallende koppijn en duizelig. Dus opzich gaat het prima.
    Wel zijn we echt nog zo aan het twijfelen of we 1 of 2 embryo's gaan terug plaatsen. Deze twee cryos zitten samen ingevroren dus mogen we er ook twee laten terug plaatsen. Moet het met de echo laten weten.

5. Yaamke

Yaamke Actief lid

Nov 29, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    #25 Yaamke, Jun 13, 2014
    Last edited: Jun 13, 2014
    Kleintjevoorons; Ik heb geen idee, wanneer de uiteindelijke testdatum is :(. Ik moet maandag 16 en dinsdag 18 juni een bloedname doen. Op dat formulier staan de verschillende hormoonwaarden zoals progesteron e.d. die ze gaan testen alsook HCG. Lijkt me wel heel snel om 7 dagen na TP al HCG te zien? Denkt dat 't op dat moment eerder te doen is om de hormoonwaarden. Ik ben in behandeling in Jette (Brussel). Daar bellen ze van de monitoring na iedere BN met de volgende instructies. Zal 't dan wel horen wanneer de effectieve testdatum zal zijn denk ik :).

1 of 2 embryo's, ja idd, kan 't mij voorstellen dat dat een moeilijke keuze is, zeker als je al 2 kindjes hebt. Bij mij is er geen enige discussie daarover. Zou zelfs blij zijn met een twin :) Ben ik er precies ook in ene keer 'vanaf'. Als de natuur 't toelaat zouden we graag 2 boelies willen hebben.

6. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Hoi Meiden,

Ik was even afwezig omdat ik me er niet toe kon zetten achter de laptop te kruipen. Nergens zin in met die K**hormonen
    Inmiddels Heb ik vandaag terugplaatsing gehad van een, volgens de gynaecoloog, prachtige morula. Ook voor mij zijn de wachtweken dus begonnen.

Het is onze enige cryo uit onze eerste poging. Bij de verse hebben we twee laten terugplaatsen. Dat dat mis ging was idd wel zuur.

@ Yaamke: hoe is het bij jou afgelopen?

Hoe gaat het met de anderen hier?

7. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Oh Yaamke ik lees net dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! Dat was al snel bekend na terugplaatsing. Moet je nog een keer bloedprikken om te kijken op HCG is gestegen?

8. Yaamke

Yaamke Actief lid

Nov 29, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Hoi Essies,

Bedankt. Ben donderdag 5 weken en moet dan terug op BN. HCG liep de voorbije week mooi op.. hoop dat dit dond. ook mooi gestegen is.
    Hoe gaat 't met jou?

9. Jona12

Jona12 Lid

Oct 30, 2012
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb 2 verse tp gehad die zijn mislukt en meerdere cryo's in eigen cyclus(hiervan 1 een vm met 4,5wkn)
    Op eigen verzoek cryo in kunstmatige cyclus gehad en daarvan ben ik nu zwanger.
    Ik heb echt het gevoel dat die kunstmatige cyclus heeft geholpen.
    Moest eerst aan de pil toen decapeptyl, progynova en utrogestan. Tuurlijk zijn die hormonen niet leuk en kan je er veel last van hebben, maar als het lukt is t het meer dan waard.

Ik heb de progynova en utrogestan gebruikt tot ik 12 wkn was. Ik vond het zelf heel erg moeilijk om met die medicijnen te stoppen. Was namelijk heel bang dat het dan mis zou gaan... Gelukkig gaat het nog steeds goed. Ik hoop voor iedereen die nog bezig is dat het lukt.

@yaamke: Gefeliciteerd... Probeer er lekker van te genieten ondanks de kwalen die ongetwijfeld zullen gaan komen ;)

10. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Yaamke, ik zie dat je zwanger bent!!!! Gefeliciteerd!!

Vandaag hebben we 1 embryo terug geplaatst gekregen. De tweede was van een mindere kwaliteit. Maar we gassen besloten voor 1 te gaan. Want in totaal 4 kids is voor ons te veel van het goede. We mogen over 16 dagen testen. Dus wordt spannend de komende weken!

11. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Yaamke: Wat fijn dat de HCG goed stijgt. Kan je al een beetje genieten? Hoe gaat het met de kwaaltjes?

12. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Wat fijn dat je zwanger bent en dat het goed gaat :) Ik had een erg slecht gevoel over een kunstmatige cyclus omdat er met mijn cyclus niks mis is en ik zo sterk reageer op die hormoonbende. Nu met progesteron erbij gaat het wel en is de depressiviteit wat minder. Wel heel erg moe en slaperig. Maar het is voor een goed doel.

13. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Leuk we lopen bijna gelijk! Schelen maar een dag. Ik had gisteren terugplaatsing. Ik mag 8 juli testen. Gaan we samen duimen voor een plakkertje :)

14. Yaamke

Yaamke Actief lid

Nov 29, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Thanks voor de felicitaties dames! Voelt supergoed..en kan wel een beetje genieten toch. Zit wel nog een beetje met de angst, zal blij zijn als ik 12 weken ben:). Qua kwaaltjes cava wel..hier en daar wat misselijk, krampjes en steekjes in men BM en links achter men schaambeen, gevoelige borsten, zwangerschapslijn boven en onder men navel is al goed zichtbaar..(was eigenlijk vrij snel al), slaap ook wel minder goed. Over het algemeen voel ik me goed eigenlijk.
    Hoe gaat 't hier? Voelen jullie al iets;)?

15. Jona12

Jona12 Lid

Oct 30, 2012
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    @essieS
    Vervelend hoor dat je zo'n last hebt van die hormonen. Ik herken het wel ik had er ook last van. Bij ons was er geen reden dat het niet lukte en alles was altijd van goede kwaliteit. Toch denk ik dat die kunstmatige cyclus heeft geholpen, maar je zal het nooit zeker weten.
    Ik hoop voor jullie dat je snel zwanger bent en lekker last krijgt van de zwangerschapshormonen ipv de medicijnhormonen.

@yaamke Ik was ook heel bang tot zeker wel week 13 à 14... Eigenlijk ben ik sinds ik het lekker voel bewegen pas echt geruster. Ik hoop en duim dat alles goed gaat bij jou en wie weet zijn het er wel twee.

Alle andere ook meiden heel veel sterkte en succes. Ik hoop dat jullie allemaal het geluk aan jullie zijde krijgen en dat het gaat lukken.

16. Roosje voor J

Jun 29, 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, ik lees en schrijf even met jullie mee.

Van onze vorige ICSI behandeling, waaruit ruim een jaar geleden ons prachtige zonnetje geboren is, hebben we nog 1 cryo in de vriezer.

Ruim 2 weken geleden ben ik gestart met progynova en sinds gisteren ook met de utrogestan. A.s. dinsdag zal deze enige cryo ontdooit worden en hopelijk ook worden terug geplaatst.

Duimen jullie voor me? :):):)

17. Roosje voor J

Jun 29, 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jona en Yaamke, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat geeft hoop!

Esssies en Kleintjevoorons ik ga hard voor jullie duimen. Spannend!

18. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Spannend Roosje. ;)

Morgen is de terugplaatsing al weer een week geleden. Ik voel echt van alles. Eerst steekjes en krampjes, nu opvliegers en een vreselijk humeur. Moe en misselijk en pijnlijke borsten had ik al voor de terugplaatsing dus dat telt niet. Sinds vanavond ontstoken en jeukend tandvlees. Is dat ook een symptoom? Aaarrrgggh. Dat wachten is killing. Ach ik moet zeggen, heb goede hoop.

19. NoaSofia

NoaSofia Bekend lid

Oct 16, 2012
    575
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,mag ik meeschrijven?
    Ik heb 26 juni de terugplaatsing gehad en wou ook niet naar symptomen zoeken,en tog ben ik hier haha
    Ben zó zenuwachtig,net als iedereen hier haha,de 10de of 11de mag ik testen :D

20. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Welkom Noa, schuif maar lekker aan. Voel je al iets?

Share This Page