Pcos en cystes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pixel56, 23 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pixel56

    Pixel56 Lid

    23 apr 2019
    7
    2
    3
    Vrouw
    #1 Pixel56, 23 apr 2019
    Laatst bewerkt: 23 apr 2019
    In het kort mijn verhaal...

    Mijn vriend en ik zijn inmiddels van aug. 2016 (2,5 jaar) bezig voor ons eerste wondertje maar tot op heden nog geen succes.

    Eerst gestopt met de pil in aug. 2016. De verhalen van ontpillen had ik dan ook al rekening mee gehouden, alleen waren de cyclussen enorm lang 60+ dagen, waren normaal. Hier was ik ook al bang voor mede omdat ik al op vroege leeftijd aan pil moest ivm de hevige en onregelmatigheid van mijn menstruatie.

    Ook naar een jaar van de pil af te zijn had ik nog nooit één ovulatie kunnen vinden, dus maar weer eens langs de huisarts. Ook heb ik zowel tijdens als zonder de pil, pijn aan mijn rechterschouder tijdens de menstruatie. De huisarts verwees mij door naar de gynaecoloog.

    In dec. 2017 naar de gynaecoloog, die zag het meteen PCOS. Alleen de schouder was geen endometriose volgens de arts, maar een gevoelige zenuw in mijn buik..? Meteen is toen de medisch molen gestart, de eerste 7-8 cyclussen gestart met verschillende dosissen Clomid (50 t/m 150mg).

    De eerste cyclus zou ik sowieso een eisprong hebben gehad, want de progesteronwaarde was 50. Daarna heb ik geen één cyclus meer moeten bloedprikken. Dit was niet meer nodig werd mij verteld. In de tussentijd ook een HSG-onderzoek en een semenanalyse uitgevoerd en beide waren goed. In dec. 2018 is besloten om over te gaan op injecties, Gonal-F in combinatie met Pregnyl, omdat de Clomid niet meer aansloeg.

    Alleen snap ik niet hoe het kan dat ik na elke vermoedelijke eisprong zowel met Clomid als de Gonal-f, een cyste heb van 3cm tot 6cm op de plek van de follikel, die zou zijn gesprongen..

    Ik heb ook gevraagd of dit wel goed is want elke cyclus opnieuw begint het met een grote cyste, die moet verdwijnen, zodra deze weg is neemt de schouderpijn ook af. Maar dit kwam vaker voor en was dan een cyste die zich zou vullen met bloed/vocht en vanzelf weer zou afnemen. Voor mijn gevoel word het eiblaasje opgeslokt door zo’n cyste maar dat zou niet zo zijn. Maar waarom is het dan nog niet 1x gelukt?

    Herkennen meer mensen dit van zo’n cyste elke keer opnieuw? En zijn er mee mensen met de schouderpijn en wat doen jullie hieraan?
     
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wordt je ooknongesteld na een vermoedelijke eisprong? Als je dan niet ongesteld word en niet zwamger bent heb je dus geen eisprong gehad.

    Ik ben ook bekend met pcos. En die eitjes springen niet omdat de follikels niet verder uitgroeien en dus niet springen en cystes blijven.

    Dus volgens mij als je niet ongestekdbwordt heb je dus gewoon alsnog geen eisprong.. Of ik moet er nu compleet naast zitten.. correct me of im wrong.
     
  3. Pixel56

    Pixel56 Lid

    23 apr 2019
    7
    2
    3
    Vrouw
    #3 Pixel56, 23 apr 2019
    Laatst bewerkt: 23 apr 2019
    Sinds ik de medicatie gebruik word ik nu wel ongesteld tussen de 30-35 dagen, dit zou beteken dat er dan wel een eisprong zou zijn geweest.

    Ik zie aan je banner dat het ondanks PCOS, wel is gelukt. Gefeliciteerd!:)
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dan is het helaas gewoon een kwestie van afwachten..

    We zijn met onze eerste ook 2 jaar bezig geweest. Gelukkig was clomid 50 genoeg.

    Kindje waar ik nu zwamger van ben ging veel sneller.. En totaal niet verwacht.. december spiraal er uitgehaald om te kijken of ik überhaupt een cyclus had... alleen een onttrekkingsblieding gehad daarna niks meer. Februari positieve test...

    We waren echt compleet in shock want ik stond op het punt om de gynaecoloog te bellen.
     

Deel Deze Pagina