Icsi vraagje

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Laureke, Dec 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laureke

Laureke Lid

Jun 26, 2016
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Ik zoek wat antwoorden en moed...
    Ik zit in mijn wachtweken na een 1ste TP te hebben gehad afgelopen maandag. Ze hebben maar 4 folikels kunnen nemen na een periode van stimulatie met certotine en gonal f 150... Nu zit ik wat in de put daar er uiteindelijk maar 1 eitje is bevrucht en teruggeplaatst op dag 3... Ze wilden niet wachten tot dag 5 daar er maar 1tje zijn best deed.... Het probleem ligt bij mijn vriend; slecht aantal bewegelijk, noem maar op... Nu vraag ik mij af of het komt doordat de stimulatie laag was dat ik weinig eitjes heb? En hoe ze dit oplossen? Of zal dit bij een eventuele volgende poging ook laag zijn met verhoogde hormonen? Mij ei-voorraas was nogtans zeer goed zei de arts vooraf na een bloedonderzoek.
    Ik wens jullie allemaal uit de grond van mijn hart het allerbeste toe!

2. Moess

Moess Niet meer actief

Ik kan je niet echt het juiste antwoord geven maar wel mijn ervaring.
    Ik heb 3 ivf pogingen precies dezelfde medicatie gebruikt met als resultaat de eerste keer 8 eicellen, tweede keer 15 eicellen en de derde keer maar 4 eicellen.
    Na iedere poging wordt er bij ons geƫvalueerd dus dan zou ik het dan even voorleggen.
    Succes nog met de wachtweken!

3. Woman25

Woman25 Actief lid

Jun 11, 2016
    216
    3
    18
    Mijn eivoorraad is laag voor mn leeftijd (1.06) en ik had 5 eicellen dus denk dat het in jouw geval gewoon pech was :(
    Bij ons evalueren we ook na elke poging, bespreek goed dat je er meer van verwacht had etc.
    Succes

4. Ansji

Ansji Niet meer actief

Mijn AMH waarde was bij de eerste pogingen 0,9 en bij de tweede pogingen 0,6. Dat betekend dat ik een zeer lage eicelvoorraad heb. Toch had ik iedere keer tussen de 4 en 6 eicellen waarvan er dan 1 maar meestal twee teruggeplaatst konden worden. Ik kreeg GonalF 300 met decapeptil en dan utrogestanbolletjes.

Wat al eerder is gezegd zul je na deze poging een evaluatie krijgen, bespreek dan of het in jullie geval een optie kan zijn om de Gonalf op te hogen of misschien zelfs over te stappen op een ander middel.
    Helaas blijft het vaak even zoeken naar de juiste combinaties.

Nog even iets over de kwaliteit van de embryo's, ik had goede 6 cellige embryo's waarvan er 1 is blijven plakken (oudste dochter) maar wees niet teleurgesteld als je een 4 cellige teruggeplaatst krijgt, mijn jongste is voortgekomen uit een 4 cellige embryo. Ook dat blijft koffiedik kijken.

Het hele proces geeft zoveel onzekerheden mee, dat is tegelijkertijd spannend en slopend. Probeer er positief doorheen te komen.

Sterkte en succes!

Share This Page