Na 7 IUI lijkt het dan toch onvermijdelijk: we gaan waarschijnlijk toch voor IVF. Ik moet nog een afspraak maken met de gyn, dus het is nog niet zo ver, maar ik vroeg me af: Hoeveel EH Puregon spuit je dan normaal gemiddeld per dag?
Dat is bij iedereen weer anders. De een heeft een hele hoge dosis nodig, de ander weinig. Ik spoot 150 IE per dag.
ik begon met 75 vanwege PCO maar al snel naar de 100 deze sloeg ook niet aan dus naar de 100 ook niks toen 150 en toen 175 en als laatste 200 in 1 behandeling en de 200 deed het uiteindelijk wel.... succes!
Klopt! Wij starten deze maand met IVF. Ik ben nu aan de pil. 15 juli moet ik starten met spuiten van Decapeptyl. 18 juli moet ik stoppen met de pil. 27 juli heb ik de eerste inwendige echo. Dan wordt bepaald hoeveel eenheden Puregon ik moet spuiten.
Een basisinschatting bij iemand met gemiddelde lichaamsbouw is 150 IE. Daar ben ik ook mee begonnen, maar bij de 2e IVF is dit bijgesteld naar 125 IE (het ging wat te snel!). Veel succes!
OK, dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten. Ik spuit nu voor IUI al 75 EH en het lukt maar niet om een tweede extra ei te laten groeien (1tje wel hoor!)... Misschien voor mij dus 150 of misschien iets meer...
Ik spoot eerst 25 eenheden. gevolg was een fikse overstimulatie!! daarna 43 eenheden gespoten... Weinig respons. (IVF) Maar inmiddels heb ik ook pogingen gehad met 225 eenheden en en 300 eenheden. (ook IVF)