Hoi dames 10 dagen geleden zette ik mijn eerste pregnyl spuit om de dag erna mijn eerste iui te hebben. Nu temp ik al meer dan een jaar en ken mijn curve dus ook redelijk goed. Ik merkte, ondanks de pregnyl, dus niets afwijkends aan mijn temp. Tot gisterenochtend op 8 dpo mijn temp plots 37.15 was en vandaag zelfs 37.2 het hoogste dat ik ooit ging was 37.1. Ik was dus heel verbaasd omdat te zien! Nu is mijn vraag: kan dat van de pregnyl komen? Ik moet verder niets nemen van hormonen, het was enkel die spuit. Ik teste vanmorgen nog en mijn test was wit: de pregnyl is dus uit mijn systeem..... Liefs, Toekan 383efa Ovulation charts on FertilityFriend.com
Hoi Toekan, Uit ervaring weet ik het niet, ik heb wel getemperatuurd, maar niet meer sinds ik met icsi (en dus hormonen/pregnyl) begonnen ben. Wat ik wel weet is dat pregnyl uit HCG bestaat, en de temperatuurstijging juist door progestron komt. In theorie zou de pregnyl dus geen (extra) temperatuurstijging moeten kunnen veroorzaken. Of het is dus een toevallige afwijking deze cyclus, of je maakt meer progestron aan dan anders. (of je krijgt griep ) Als ik zo je grafiekjes bekijk, zou ik zeggen dat je nog zeker 3 dagen moet wachten voor je wat kan zeggen over je temperatuur. Als hij dan nog hoog is lijkt het erg hoopvol. Ik hoop heel erg voor je dat de hogere temperatuur betekent dat het raak is!!
Pregnyl kan zeker wel voor temperatuurstijging zorgen. Zoals mijn voorganger schrijft bestaat pregnyl uit Hcg. dit op zich doet niets aan de temperatuur. Maar dit zwangerschapshormoon houdt je lijf als het ware voor de gek. Het spoort je lichaam aan tot meer progesteron-productie. zodat je niet ongesteld wordt. Dus ja, je temperatuur wordt kunstmatig hoog gehouden. Niet direct door de pregnyl, maar indirect door eigen productie van progesteron. De piek hiervan zit rond 7-10 dagen na je ei. Dus dat klopt precies met jouw waarnemigen.
Oke, bedankt dames! Ik ging er niet vanuit dat ik nu meteen zwanger ging zijn hoor, maar vroeg me af of het al dan niet van de pregnyl kwam