Hoeveel cryo's?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mies77, Apr 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mies77

mies77 Actief lid

Apr 12, 2013
    165
    0
    0
    management assistente
    maastricht
    hi ;)

nieuw hier op het forum, en nieuw in de mmm (icsi)!

Echt onwijs veel respect voor alle moedige mmm-dames hier.

ik heb er net mijn eerste tp opzitten en het kweken leverde op:
    12 eitjes, 8 rijp, 5 emmies waarvan 1 achtcellig topdingetje en 4 cryo's.

Dit resultaat had ik nooit verwacht! En ook de artsen vonden het buitengewoon.
    Ik ben al 36 en de gyn had al aangegeven dat ik al in de risicozone hoor.

Wat denken jullie ervaringsdeskundigen ervan?
    Ik las jullie vele verhalen over toppertjes die het niet halen. Eerlijk gzegd wel bang om te gaan zweven nu.:)

Wanneer is een emmie goed genoeg om ingevroren te worden? En hoeveel cryo's is een normaal aantal? (ik hoorde dat de cryo techniek erg verbeterd is de laatste jaren. is er dan ook voor de meeste meiden meer kans op cryo's?)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is lastig te zeggen. Verschilt van persoon tot persoon. En het heeft ook met de kwaliteit van je follikels/eicellen te maken hoeveel embryo's/cryo's je kunt verkrijgen.

Ik ben inmiddels 38 jaar. Ten tijde van de behandeling voor de zwangerschap van Aiden was ik bijna 36 jaar.

Ik had 11 mislukte IUI's ondergaan.
    Toen een eerste IVF-behandeling.
    Slechts 5 eitjes waarvan 1 bevrucht. Geen zwangerschap.

Toen ICSI. Daar uit 26 follikels 16 rijpe eicellen, waarvan 11 bevrucht, 1 verse TP (waaruit Aiden is geboren) en 8 uitstekend genoeg voor in de vriezer.

Vorig jaar gebruik gemaakt van die 8 cryo's. Eentje was niet goed ontdooid, 3 TP gehad waarvan ik van eentje nu zwanger ben.

Nu dus nog 4 cryo's over.

Hoop dat je een goede TP krijgt en dat je gauw zwanger bent!

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier, na 8x IUI (wel-is-waar een 'gewone' IVF):
    9 eitjes
    6 bevruchtingen
    5 doorgedeeld
    1 8-cellige topper teruggeplaatst (is dochter 01-11-2011)
    1 niet goed genoeg voor cryo
    3 cryo's over voor in de vriezer

1e cryo-terugplaatsing (toen dochterlief 9 maanden was)
    Wederom gelijk zwanger! (ik sta 'as we speak' op knappen)
    Nog 2 cyro's in de vriezer.

Dit alles dus met 1 IVF-poging!!!
    Ik was 35 bij die poging.

Ik vind jouw score (net als die van mezelf ;) ) zeer bemoedigend en ik hoop dat het jou net zo zal vergaan als mij!!! Maar goed, je leest idd ook genoeg andere verhalen...

4. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    Tja, hier een tegenpool.
    Hoewel "pas" 30 bij IVF/ICSI hebben we nooit cryo's gehad bij respectievelijk 6, 8 en 12 eicellen na punctie.
    Ook nooit "toppers" van embryo's gehad bij terugplaatsing.
    Dus die score van je is zeker niet slecht!

Succes met de wachtweken.

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik volg dit topic mee:D

Ik heb gister de TP gehad van de 1e ICSI

11 eicellen, 10 rijpe
    8 embryo's en een 8 cellige is gister teruggeplaatst,
    de kwaliteit van de andere hoor ik van de week middels een brief.
    Dus hopelijk kunnen ze alle 7 worden ingevroren.

Tegen mij zeiden ze ook dat het zeer goed was, maar je hoort ook wel over een blasto en murola maar dat geldt dan zeker alleen voor cryo's??

Want gister zeiden ze dat 8 cellig het maximale was op dag 3

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het meest optimale stadium hangt idd af van op welke dag je de TP krijgt. 8-cellig op dag 3 is optimaal, zo is mij gezegd.
    Sommigen zijn helemaal lyrisch als ze een blasto hebben, maar als dit al op dag 3 is, dan is dat juist niet optimaal.
    Een embryo kan ook 'te snel' groeien...

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Zeker goed zeg!! Het aantal cryo's is echt heel erg verschillend per persoon. Ik hield van 9 eicellen die groot genoegen waren 4 embryo's over. 1 voor een verse tp en 3 cryo's. Inmiddels mag ik bijna testen voor de 2e cryo. De eerste die werd ontdooit was 8 cellig, die nu is teruggeplaatst is een blasto en ik heb er nog 1 in de vriezer dus ze zijn er beiden wel goed uit gekomen.

8. Miran78

Miran78 Actief lid

Apr 4, 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Nou ik vind dat je zeker niet mag klagen over je resultaat hoor.
    Ik ben 34 en wij hebben alleen bij onze laatste poging 1 cryo gehad. er zijn toen eerst 2 verse tp 8 en 10 cellig op dag 3, die waren dus top, alleen mocht het helaas niet blijven zitten.
    Bij alle 3 de pogingen waren er 8 eicellen goed voor bevruchting.
    Alleen bij poging 1 ,( ivf) maar 1 bevruchting
    bij poging 2 (icsi) 6 bevruchtingen waarvan 2 tp matige kwaliteit en de rest te slecht voor invriezing.
    3e poging 3 goede bevruchingen zie bovenaan.
    De cryo is niet aangeslagen helaas.
    Dus wij gaan nu voor poging 4 op eigen kosten.

9. mies77

mies77 Actief lid

Apr 12, 2013
    165
    0
    0
    management assistente
    maastricht
    Nou wat een scores allemaal! :)

@tlc81: sneu van al je mislukte pogingen hoor maar zo blij voor je dat ze je met die dhea hebben kunnen helpen.Gefeliciteerd met je hoogzwangerschap!

@be happy: ik lees wel eens dat veel eitjes niet altijd een goede kwaliteit geeft, maar jij bewijst nou net het omgekeerde! Super!

@merah: he dat stemt ongeveer overeen met mijn aantallen. nou twee ukkies uit één poging dat is echt heftig! Gefeliciteerd!

@staffie84: da's ook weer een superscore. 8 celletjes op dag 3 zou ideaal zijn. blijkt dat het niet altijd goed is voor de innesteling om het emmietje te ver te laten doordelen dus blasto is niet noodzakelijkerwijs beter!

Is het niet zo dat het aantal eitjes/ gevormde emmie's ook te maken heeft met het hormoon? Deze spuitjunk nam menopur. schijnt ovrigens bij vele dames goede resultaten te geven! Wat spoten jullie?
    Nog dames met andere cryo-aantallen?

10. Miran78

Miran78 Actief lid

Apr 4, 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Hier is alleen puregon gespoten.

11. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hier eerst drie pogingen toen ik 36 was. Elke keer 10 a 12 follikels en even zoveel eicellen, allemaal bevrucht, maar 0 cryo's.

Afgelopen poging 8 follikels, 6 eicellen, allemaal bevrucht, 1 topper terug en 1 topper cryo. Voor het eerst! Ben nu 39

12. mies77

mies77 Actief lid

Apr 12, 2013
    165
    0
    0
    management assistente
    maastricht
    Hi jordan, ook goed zeg bij jou! toi-toi met je blasto, bewijs jij maar eens dat een blasto zich innestelt als geen ander!

Miran78: wat een pad heb jij al bewandeld! de natuur is niet eerlijk. doe jij dapper door en het gaat heus lukken. mijn duimen draaien voor je!

13. mies77

mies77 Actief lid

Apr 12, 2013
    165
    0
    0
    management assistente
    maastricht
    hi papaver, wat heerlijk dat er ook meiden bestaan die de omgekeerde weg afleggen :D Op je 39ste beter resultaat dan op je 36! Nou wie weet wat op je 41ste!;) neej laat het deze keer maar prijs zijn! toi toi x

14. Papaver

Papaver Niet meer actief

Haha dat zou wat zijn! Jij ook veel succes op de wachtbank

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Decapeptyl met Puregon. En ik ben hard bezig te bewijzen dat 'ie het goed gaat doen. Bijna testen dan weten we alles (was het maar al maandag :D)

16. mies77

mies77 Actief lid

Apr 12, 2013
    165
    0
    0
    management assistente
    maastricht
    goh jordan, spannend! ik blijf je volgen! :)

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    :) Dat is goed, ik zet hier gewoon ook een berichtje zodra ik weet wat de uitslag is!!

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Helaas, zaterdag licht streepje, gisteravond beetje bloed, vanmorgen doorgezet en negatieve test dus ik ga aan de laatste cryo van deze poging beginnen. Ben er trouwens niet verdrietig om vreemd genoeg, denk dat ik er al op was voorbereid ofzo.

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt goed hoor, gezien je leeftijd idd helemaal denk ik. toevallig vandaag in het ziekenhuis te horen gekregen dat 8 eicellen waarvan 4 bevrucht heel gemiddeld en netjes is. ik had namelijk de eerste keer overstimulatie en heb de tweede keer daarom 100eh gespoten ipv 150. Wij hadden de volgende aantallen:

ICSI 1:
    21 follikels
    16 eicellen
    15 bevrucht
    11 cryo's (geen verse tp ivm overstimulatie)

ICSI 2:
    11 follikels
    8 eicellen
    4 bevrucht
    3 cryo's

Ik ben 30 jaar. Succes met de behandeling en het wachten.

20. cybell

cybell Niet meer actief

ICSI-1: 12 follikels, 9 eicellen, 6 bevrucht, 1 emmy en geen cryo's
    ICSI-2: 32 follikels, 16 eicellen, 10 bevrucht, 1 emmy en 4 cryo's. Cryo tp 1 een vmk met 6.4wk en cryo 2 een MA met 11.4wk Hopelijk snel op voor de 3e cryo tp en dan een blijvende zwangerschap duim duim duim :p

Share This Page