Heeft iemand enige idee wat het Nederlandse marktconform is van een cryo tp? Wij moeten dat namelijk doen bij uz brussel en ik ben aan het kijken wat dat ons zelf gaat kosten
Ja dat zou inderdaad voor Nederland zelf gelden. Alleen gaan wij naar een niet gecontracteerd ziekenhuis in het buitenland. Waar het ook een stuk duurder is. Vorig jaar moest ik 1100 euro betalen en kreeg ik 450 terug. Ik krijg alleen de kosten terug van hoeveel het in Nederland zou kosten.
Een cryo tp valt in principe onder een IVF poging en volgens mij liggen die kosten idd zo rond de 500 euro. Een en ander is ook afhankelijk of je hormonen e.d. krijgt in een cryo cyclus. Die kosten komen er ook nog bovenop. Er zijn vast bedragen voor volgens mij, dus je kunt die informatie bij de ziektekostenverzekeraar opvragen. Ik heb helaas nooit een cryo TP gehad anders had ik even voor je gekeken in mijn vergoedingenoverzicht van mijn zorgverzekeraar.
Ik heb thuis nog wel een brief liggen van dit jaar waar het cryo tarief op staat en het bedrag wat aan medicatie vergoed wordt bij de cryo tp. Zal het vanavond even voor je opzoeken. Strijkkraal zit een eind in de goede richting meen ik.
Voor mijn cryo tp in januari is 298,43 berekend aan mijn verzekeraar en ook een apart bedrag van 57,93. Helaas staat er alleen bij dat het beiden om de tp gaat en staat er niet gespecificeerd bij wat het exact inhoud. Misschien het ontdooien en de tp? Weet trouwens ook niet of een verzekeraar een lager tarief betaald dan particulier.
En nog wat verder terug zoeken kom ik dit bedrag: 163,03 tegen. Dat is monitoring i.v.m. tp. Dus misschien een echo ofzo. Bij elkaar kom je dan dus wel iets over de 500,- heen.
Gevonden in mijn brief van PNO op 8 maart: Vergoeding vanuit de basisverzekering: 286,62 voor monitoren van cryocyclus ( echo's) 389,93 voor de ontdooiprocedure en terugplaatsing De kosten voor de medicatie utrogestan en pregnyl vallen ook onder cryo monitoring Ik heb ook net de rekening binnen van Dusseldorf: zij rekenen 330 voor de tp en de echo op cd 14. Moet van de apotheek m'n rekeningen voor de utro nog krijgen maar het ziet er redelijk naar uit dat het bij mij kostendekkend is allemaal.
Pff dat is niet zulk goed nieuws.. Dat zou betekenen dat ik maar 60% van die 300 zoveel zou krijgen.. hmm want als het gaat zoals bij de vorige pogingen kan de echo gewoon in nl maar kost alleen de terugplaatsing in België al 1100 euro. Wat een schande eigenlijk!
Hoezo? Ander land, andere regels, ander zorgsysteem Daar doe je vrij weinig aan. Dat je verzekeraar niet alles vergoed is wss omdat jullie in een niet-gecontracteerd ziekenhuis lopen ... Anders moet je eens een detailleerde rekening vragen, dan weet je waar alles heen gaat.
Kan je maar 1 tip geven, verzeker je volgend jaar bij PNO. Ik heb het duurste aanvullende pakket à 160 p.m. en daarmee krijg ik 200% vergoeding voor fertiliteit in het buitenland van het nl tarief uit deze aanvulling. Dus de bedragen op de vorige pagina x2. Als je zelf betaald of voorschiet heb je pas notie hoe duur zorg eigenlijk is.
Ik vind het niet eens schande dat de zorgverzekeraar het niet dekt maar dat het in dat ziekenhuis zo verschilt qua prijzen met andere ziekenhuizen. Dat is zo gek. Maar goed het is niet anders. Waarschijnlijk zou ik niets vergoed krijgen omdat mijn eigen risico eerst opgemaakt moet worden. Jammer dat wij daardoor de wens voor een tweede even moeten laten wachten. Gelukkig hebben wij al een prachtige dochter dus dat verzacht de pijn