Hoelang duurt het voordat een cyste weg is?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ShallY, May 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Van de week was ik nog hardstikke blij dat ik waarschijnlijk een eigen cyclus zou hebben na mn miskraam. Er was een follikel van 17 mm te zien. Donderdag en vrijdag heb ik ovulatietesten gebruikt maar ben er ook maar weer mee gestopt want ik zag nog geen streepje oplopen. Nu nog steeds niet dus denk dat die follikel een cyste is. Ansers had ik toch al een duidelijke streep op de ovulatietest moeten hebben?

Gelukkig krijg ik donderdag weer een echo dus dan weet ik meer. Ik vind het zo moeilijk om weer in de wachten en geduld hebben modus zit :(.

Maar stel dat het een cyste is. Hoelang duurt het dan voordat die weer weg is? Of is dat meestal na een menstruatie weer weg?

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij waren ze een cyclus later gewoon weer weg...

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar eh... Ovulatietesten lopen over het algemmen niet op. Ze knallen van de ene op de andere dag. Dus hou de mogelijkheid open dat je toch gewoon een eisprong hent gehad en dat het dus geen cyste was.

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    #4 ShallY, May 4, 2014
    Last edited: May 4, 2014
    Thnx merah. Ik maak me weer helemaal gek... Wat als het wel een cyste is. (Lees weer allemaal enge dingen).
    Maar donderdag was de follikel 17 mm dan moet ie onderhand toch wel springen? Of kan een follikel nog best wel groot worden?

Het streepje was tot nu toe nauwelijks te zien dus neem aan dat de eisprong dan nog niet geweest is.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Op dag 17 is het heel ongebruikelijk dat je ei dan al springt. Rond die grootte laten ze in het ziekenhuis meestal pregnyl spuiten om de eisprong in gang te zetten, maar je eigen lichaam is op dat vlak meestal nog in rust. Die komt pas in actie rond 19/20 mm en bij sommige vrouwen nog veel later.

Nogmaals, ookal heb je een heel licht streepje, je kunt prima de volgende dag een knaller hebben op je ovulatietesten. Misschien als je 1 of 2 dagen langer door had getest, dat je je lh-piek gewoon had gevonden...

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    No ik heb nog wel doorgetest hoor. Wilde er mee stoppen maar kon het niet laten. Dus donderdag,vrijdag, zaterdag en zondag.

Ik heb nog nooit een eigen cyclus gehad en mn eisptong is tot nu toe nog door pregnyl gebeurd. Er zit niks anders op dan afwachten tot de echo donderdag.

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ok. Ik dacht dat je na twee dagen gestopt was.
    Dan is het idd afwachten.
    Niet alle mogelijke horrorverhalen over cystes lezen hoor!
    De meesten trekken echt vanzelf weg!

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Dat had ik inderdaad wel geschreven. Maar toch niet gedaan.

Share This Page