hersteloperatie of PESA/TESE/MESA?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kimmetje85, Jul 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmetje85

May 9, 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Vandaag is mijn man naar de uroloog geweest, omdat onze wens voor een derde na 2,5jaar toch te groot is. Hij heeft de sterilisatie veel te snel laten doen en heeft nu spijt. Nu wil hij (als hij een hersteloperatie laat doen) daarna niet nog een keer onder het mes en heeft de arts aangegeven dat de operatie niet vergoed zal worden. Nu zijn we aan het twijfelen of het dan niet makkelijker is om het via een andere weg te doen. Zoals het er nu uit ziet wordt alleen de hersteloperatie niet vergoed, maar de andere methodes wel. Mijn vraag echter, hebben jullie ervaring met één van deze ingrepen? Zo ja, kunnen jullie je ervaringen delen en het ons misschien wat makkelijker maken?

Alvast enorm bedankt!!!

2. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Uiteindelijk hebben wij ze allebei moeten doen. De hersteloperatie was helaas niet gelukt, omdat bij mijn man de sterilisatie al ruim 12 jaar geleden was. We wisten dat de slagingskansen daarom klein waren, maar wilden het toch proberen, ondanks de kosten. Het liefst zou ik namelijk op de normale manier zwanger worden. Uiteindelijk dus toch pesa i.c.m. met ivf helaas. Het is gelukt na 3 keer, maar het was geen pretje.

In jouw situatie zou ik denk ik zeggen, de kansen zijn na 2,5 jaar nog vrij hoog dat het lukt, en dan kun je het weer normaal proberen. De hersteloperatie zelf is mijn man best mee gevallen. Zorg dat je een goed ziekenhuis hebt, en dat je man even een weekje rustig aan kan doen, en dan valt het waarschijnlijk allemaal wel mee.
    Voor zover ik weet is in elk geval pesa-zaad alleen geschikt voor ivf of icsi, en dat zijn geen fijne behandelingen. Dus ja, het kost even een paar centen, maar ik denk dat het het wel waard is.

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het zou me verbazen als je uroloog akkoord zou gaan met direct een groot ivf-traject met een kostbare en ingrijpende voorbehandeling (pesa/tese). Dit is echt veel duurder en de kansen zijn veel minder op een zwangerschap.
    Mijn man heeft een hersteloperatie laten doen. Zoals mijn voorganger zegt: na 2,5 jaar zijn de kansen op slagen nog heel hoog.
    Dus als ik jullie was zou ik zeker eerst daarvoor gaan.
    Wil hij daarna niet weer onder het mes (raar trouwens, want mijn man laat zich volgende maand wederom steriliseren en krijgt dit gewoon vergoed), dan kun jij er ook nog voor kiezen om je te laten steriliseren. Dit is voor vrouwen tegenwoordig ook zeer goed te doen.

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Of bedoel je dat de hersteloperatie niet vergoed zal worden?
    Hier kan je arts je helemaal niet over informeren! Het ligt er namelijk net aan wat voor ziektekostenverzekering je hebt. Bij mijn man is de hersteloperatie ook 100% vergoed.
    Ik zou dus even goed informeren bij je ziektekostenverzekering.

Share This Page