Hallo dames, Voor het eerst in mijn ICSI-"carrière" heb ik 1 cryo, die we waarschijnlijk in mei terug gaan laten plaatsen. Die cryo ligt in Düsseldorf en daar is het beleid dat je vanaf CD10 ovu-testen gaat doen. De laatste keer dat ik ovu-testen heb gebruikt, was nog voordat we de MMM in gingen en toen heb ik de digitale van ClearBlue gekocht. Maar omdat die nogal prijzig zijn, vroeg ik me af welke ik dan het beste kan gebruiken. Zijn er nog andere merken die digitale hebben, Kruidvat bijvoorbeeld? Ik denk namelijk dat ik liever digitaal heb als "gewone" streepjes. Ik ben bang dat ik een verkeerde dag doorgeef aan DD. Help!
Noooooit kruidvat gebruiken! Heb ik een keer bijna een behandeling mee gemist! De allerfijnste en goedkope (zwanger en kids net iets goedkoper, maar die vond ik minder duidelijk) waren van Matcare (via L10.nl). Superduidelijk, geen twijfel over pos/neg en niet duur. Daar durfde ik het wel mee, maar ja, als je perse digitaal wilt...
Ik gebruikte die van zwanger en kids en dan ter bevestiging van een positieve test de digitale zodat ik zeker was van de positiev test Succes!!
De sensitest gevoelige ovulatiestrips. Die groene zijn dat. Ik vind ze erg goed. Als die op een gegeven moment donker oplopen dan kun je de CB digital pakken. Succes!
Ik heb erg goede ervaringen met Sensitest. Die midstream zijn erg fijn (en handig als je bijv op je werk moet testen). De dipsticks zijn een stuk voordeliger (hoewel sensitest.nl niet erg prijzig is). De vpk in onze kliniek beveelde ze zelfs aan toen we uitleg kregen over de cryocyclus. Ik heb deze cryocyclus ook die van Action gebruikt, op zich ook wel goed (en supergoedkoop) maar volgende keer, waarvan ik hoop dat ie niet komt, ga ik toch weer voor Sensitest! Maar ik ben zelf erg voor streepjes. Ik mocht 2x per dag testen vanaf het moment dat het 2e streepje begon. Daardoor ving ik mijn lh-piek ´s avonds. Dat had ik niet gevonden met 1x per dag met 2e urine testen. Ik vond de uitslag van de streepjes erg duidelijk en niet te missen, zeker als je ze naast elkaar legt (of foto´s van maakt). Ik heb mijn lh-piek nooit gevonden met digitale. Maar het is denk ik erg persoonlijk! Succes met `kiezen´ en met je tp straks in mei!
Ik heb gisteren de dipsticks van Sensitest besteld. Ik ga nu maar m'n aankomende cyclus een de testen gebruiken, zodat ik een beetje een beeld heb hoe mij testen er straks uit moeten gaan zien. Is het verstandig om 2x per dag een test te doen? (vanaf CD10) En op welke tijden kan ik dat het beste doen?
Twee keer per dag testen is echt niet nodig! Ik zie het hier geregeld voorbij komen, maar het is echt weggegooid geld. Ook (zelfs) het ziekenhuis adviseert het niet. De beste tijd is in de ochtend. Maar NIET met ochtendurine. Deze is te geconcentreerd. Zelf ging ik bij opstaan naar het toilet en deed dan de test tijdens mijn koffiepauze, om 10:00 ongeveer. Tussendoor dus niet meer naar toilet en niet al te veel drinken.
Ik ben het niet geheel met Merah eens. Twee keer per dag testen wordt soms wel geadviseerd (zoals nu bij mij het geval was). Als ik niet ook eind vd middag had getest had ik deze maand mijn lh piek niet gevonden. Deze is nl niet altijd 2 dagen achter elkaar positief. De lh piek kan dus ook later op de dag zijn (schijnt ook per seizoen te verschillen). Bij mij maakte het niet uit voor de dag van de tp, maar ik ben blij dat ik 'm 'vond' die zaterdagavond; scheelde me weer een ritje ziekenhuis. MissGin, je kan natuurlijk het beste het zkh bellen waar jij onder behandeling bent. Zij kunnen jou daar het beste in adviseren! Sowieso is de beste tijd van de dag om te testen is idd zoals Merah al zei rond 10 uur in de ochtend. Succes!
Ik heb goede ervaringen met de dipstick testjes van Sensitest. Je kan rustig twee keer per dag testen, ze zijn absoluut niet duur! Deze worden ook door mijn kliniek meegegeven.
Ik test de laatste maanden 's middags nog negatief en dan toch 's avonds positief. Dus sindsdien test ik als het streepje donker genoeg is ook nog 's avonds. Dus iedereen is verschillend. En met sensitest en Action is dat prima te doen qua prijs. Wel kan ik helaas de Action ovu testen nergens meer vinden. Ze zijn er tijdelijk uit..
Ik heb de dipsticks gisteren binnen gekregen. Begin april moet ik weer ongesteld worden, en die cyclus ga ik vanaf CD 10 de testjes gebruiken, om te kijken hoe ze bij mij oplopen. Meestal voel ik m'n eisprong wel aankomen, dus even kijken of ik het al die tijd goed gevoeld heb haha. En als het goed is gaan we de cyclus daarna de cryo terug laten plaatsen. Ik zal sowieso nog wel even naar Dusseldorf bellen om te vragen wat hun beleid is. Bedankt voor jullie antwoorden!