help wie weet er iets van uitslagen fsh en oestradiol.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wensdroom, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    #1 wensdroom, 20 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2014
    wie kan mij zeggen wat deze waardes mogelijk betekenen?

het vermoeden is dat ik in het begin van de overgang zit.
    december de laatste menstruatie gehad en eind januari en begin maart tot 2x toe een beetje bruinverlies en wat rood met afvegen, ong 1,5 dag beide keren. eerst gedacht aan zwangerschap ( maar gezien mijn verleden de kans klein) lage amh in 2012 was die 0,5.
    HCG geprikt die was negatief en op de echo ook niks te zien. dus niet zwanger. ( wat we ook niet verwacht hadden) vanwege lage amh eiceldonatie geprobeerd maar kon niet tegen de hormonen en bms wilde niet groeien en heb nu een dochter via een draagmoeder.
    nu blij de gyn geweest. niks op de echo kunnen zien baarmoeder lag gekanteld of zo iets dus bloed geprikt.

er is fsh ,oestradiol en ook amh geprikt ( amh krijg ik pas later, dat duurt langer ) de uitslag van de rest was via mijn medisch dossier al binnen, kreeg ik een melding van want daar kan ik via mijn digiD in.

Component Standaardbereik
    Follikel Stimulerend Hormoon 3.3-19 (foll); 5.2-29 (mid); 1.8-15 (lut); 37-140 (postm) E/l

Uw waarde 14

Component Standaardbereik Oestradiol100-1300 (foll); 350-1800 (mid); 220-1000 (lut); per rijpe f pmol/l

uw waarde 310

Alvast bedankt

2. lamaris

lamaris Niet meer actief

Mijn hoogste FSH-meting was 12.2 en mijn amh was in juni 2013 0.6.
    Niemand heeft ooit iets gezegd over een vervroegde overgang, ook niet na uitdrukkelijk vragen van mijn kant. Ik heb een hele regelmatige cyclus van gemiddeld 28 dagen.
    Wel is mij toen verteld dat met dit FSH ik 'niet nog 2 jaar moest wachten' met zwanger worden.

Mijn FSH is daarna steeds een stuk lager geweest, overigens.

Helaas ben ik nu al 2 jaar bezig om zwanger te worden, en heb ik 4 mislukte IUI-pogingen en een afgebroken IVF-poging op mijn naam staan.

3. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Wensdroom, welke cyclusdag heb je geprikt?

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat weet ik niet want heb 20 december de laatste menstruatie gehad die duurde tot 24 december . toen op 27 en 28 januari 1,5 dag bruinverlies en wat rood met afvegen, daarna was t weer over. en op 4 en 5 maart hetzelfde als in januari wat bruinverlies en met afvegen wat rood. verder niks meer. daarom juist dat er deze waardes geprikt zijn.

Deel Deze Pagina