Thanks! Enne: ik wil jou ook niet ontmoedigen hoor, maar ik snap gewoon niet dat artsen zulke dingen zeggen. Ze wekken huizenhoge verwachtingen, maar mocht het onverhoopt niet lukken, dan donder jij keihard in een gat. En dat gun ik je niet. Vind ik niet zo handig van ze. Maar ik hoop voor jou natuurlijk dat het topcryootje een prachtig baby'tje mag worden! En ik wens je veel rust en sterkte in de wachtweken!
Wij gaan binnenkort ook beginnen aan de cryo-tp. We raar want dit hebben we nog nooit gehad. Ben nu aan het wachten op mijn ei/ongi Ben aan het temperaturen. Ik zit nu al op dat 21 en heb nog niet het gevoel dat ik mijn ei al gehad heb. Ik ben zo bang dat ik mijn ongi ga missen en dan niet kan starten. . . . Dit is mijn temperatuurkaartje:
@Ddees hoe is het met je cyclus.......heb je je ei al gehad? En wanneer kan je beginnen met de cryo cyclus? Ik heb vanmorgen een test gedaan op dag 12 na tp en hij was positief er was een duidelijk streepje te zien.....vind het allemaal zooo spannend en moeilijk te geloven...zou het dan echt eindelijk zo mogen zijn voor ons....
Gefeliciteerd Vlinder ! ! ! ! Ik denk dat ik op dag 25 mijn ei gehad heb daarna is de temperatuur iets gestegen naar 36,5. We zitten nu op dat 30 en nog steeds 36,5. Ik heb vandaag wel iets roze verlies gehad. Wat voor mij normaal zou zijn dan is over een dag of 5-10 mijn menstruatie wel denk ik. Ik heb mijn kaartje voor gelegd aan het AMC maar ze kunnen me zo niet helpen. Ik moet maar een afspraak maken met een arts. Nou dan maar niet. Dan hoop ik dat het zoals anders is, maar dan wat later en dat dan volgende week ergens mijn menstruatie komt. Het is zo verwarrend . . . . Mijn vorige getemperatuurde cyclus van mei had ik op dag 20 mijn ei, dag 24,25,28,29,30 wat roze en op dag 36 lage temp en wat meer bloed dus een cyclus van 35 dagen.
Dank je wel Ddees......nou echt behulpzaam zijn ze ook niet dan bij het AMC voor jou.....en ik snap heel goed dat het verwarrend voor je is....ik hoop ook dat volgende week je ongi komt en dan kan je lekker vooruit gaan kijken naar je eskimootje
Hallo dames, Vanaf eergisteren zit ik ook weer in de wachtweken. Jullie verhalen klinken allemaal zo herkenbaar. In Nederland (Deventer Zwolle) heb ik 2 mislukte icsi-pogingen gehad. Voor onze derde icsi poging zijn we naar Düsseldorf gegaan. Daar zijn ze zoveel verder qua mogelijkheden. We hadden er meteen een goed gevoel bij. De derde icsi poging ging goed en afgelopen november ben ik bevallen van een geweldig mooie en lieve zoon. Na deze derde icsi poging hadden we nog een cryo over. Deze cryo is teruggeplaatst als 6-cellig. In Düsseldorf waren ze er erg positief over. En nu maar weer wachten en forums lezen Veel succes allemaal!!!
We zijn inmiddels al weer een paar weken verder. . . Gisteren de tp gehad van een morula 7. Ik weer niet wat die 7 erachter betekend?. We hebben ook een foto gemaakt van de emmy. Nu maar hopen dat hij goed gaat blijven plakken. Dinsdag 20 november voor de bloedtest. Ik heb nu al af en toe steken in mijn onderbuik. Wie herkend dit?
Haai Ddees, Spannend weer voor jou! Zou die 7 kunnen betekenen dat het embryo 7 dagen 'oud' is? Verder zou ik het ook niet weten. Steken in de buik herken ik niet. Misschien een gevoeligheidje van na de tp? Ze zitten toch in je baarmoeder te rommelen natuurlijk ... Sterkte met wachten!!
Het gaat nu wel weer spannend worden. Ook omdat ik bijna helemaal niks voel. Af en toe wat steekjes en wat ongi gevoel onder in mijn buik, maar of dat goed is. . . . en veel plassen en dromen als ik wakker wordt weet ik precies wat ik gedoomd heb.
hoi hoi ik heb gisteren ook een tp gehad van 2 cryo,s 1 was 6 cellig en 1 was 3 cellig wat dit betekent weet ik niet zo goed hihihihi. deze tp is van mijn eerste icsi poging. ik was zwanger van mijn verse tp van 1 top embryo ( zoals de dokters zeiden) maar helaas na 7 weken was het vruchtzakje leeg. en moest een miskraam opgewekt worden. dit was in juli nu gisteren dus de cryo tp gehad. SPANNEND. ik voel vanalles maar of het nou tussen mijn oren zit?? gisteren 4 uurtjes na mijn tp kreeg ik zeurende buikpijn wat dit geweest is weet ik niet zou toch al wel geen innesteling zijn?? nu steets opgeblazen gevoel in mijn buik. wie heeft dit ook gehad? groetjes
Hoi icsibeeb, Wat spannende allemaal. Het gevoel wat je omschrijft kan positief zijn.Ik voelde na tp van succesvolle poging ook zware krampen. Op welke dagen na de punctie heb je deze embryo's teruggeplaatst gekregen? Ik zit nu in wacht weken van 2 blastocystes die zijn terugepgeplaatst op dag vijf. Veel sterke tijdens de wachten.
hallo mama lieke ik weet niet presies hoe ze dat gaan berekenen bij mijn verse tp heb ik 3 dagen na de punctie een terugplaatsing gehad. de overige embryos moesten nog 2 dagen doordelen en toen zijn ze ingevroren 7 stuks in totaal. dus waren ze nu 5 dagen oud? ik heb eerst progynova moeten slikken en op cyclusdag 24 heb ik deze tp gehad. en vanavf 4 dagen daarvoor gebruik ik er ook utrogestan bij. ik heb alleen gestimuleerde cyclussen gehad. spannend ook voor jou nu ..hoeveel pogingen heb jij er al gehad? jij ook veel sterkte tijdens het wachten wanneer mag jij testen?
Hoi Icsibeeb, Ik mag testen op 27 november, de dag voordat mijn zoon 1 jaar wordt. Nu maar hopen op een mooi cadeau: een broertje of zusje op komst. Wij hebben al een heel traject achter de rug, nou ja....ik weet dat er mensen zijn die al langer bezig zijn. Maar voor ons voelt het als een hele lange weg. Ik heb twee Icsi pogingen in Nederland gedaan voor ons eerste kindje. Dit deed ik in Deventer-Zwolle. Ik had elke keer veel eitjes bij een punctie, maar bij de terugplaatsing volgde elke keer een enorme teleurstelling. De eerste keer zijn na 4 dagen een 5 en 6 cellig embryo teruggeplaatst. De tweede poging ook in Deventer Zwolle, hetzelfde verhaal; een goede score bij de punctie, een slechte embryo opbrengst. Ik was toen mijn geloof in een goede afloop kwijt. Totdat mijn acupunturiste dusseldorf adviseerde. Daar kregen mijn man en ik meteen een goed gevoel na de intake. Onze derde Icsi poging deden we in dusseldorf en op dag 2 na de punctie kreeg ik een 2 en 4 cellig embryo terug, deze waren van goede kwaliteit. Er bleef zelfs nog een cryo over. Het grote wonder gebeurde, ik was zwanger. We hebben een prachtige zoon gekregen. Maar, eerder dan ik had verwacht begon het te kriebelen voor een broertje of zusje. Afgelopen oktober hebben we de cryo laten terugplaatsen, maar dit mislukte helaas. Het leek een goed embryo, maar is toch niet blijven plakken. Nu zitten we dus midden in een verse Icsi poging voor een broertje of zusje. In dusseldorf hebben ze nu een embryoscope, hierin gaan de bevruchte eitjes voor 5 dagen. Er vindt dan een selectie plaats, waardoor de 'minder goede' embryo's niet verder komen dan 2,4,6,8 cellig. Op dag vijf kunnen ze dan een blastocyst terugplaatsen en is er een grotere kans op een zwangerschap. Bij ons zijn nu 2 blastocysten teruggeplaatst. We hadden 5 Emmy's in de embryoscope, maar 3 zijn vroegtijdig gestopt met delen. Ik hoop heel erg dat het goed mag gaan, ik ben de medische malle molen wel zat. Hoe voel jij je nu? Wanneer mag jij testen? Waar ben jij onder behandeling? Groet
hoi Mama Lieke. We lopen dan gelijk op wand ik mag ook 27 november testen. wij zitten nu 3 jaar in de MM ik heb 5 iui,s gehad en 1 verse icsi poging waar ik dan zwanger van was 7 weken helaas vmk en had van de eerste icsi 7 cryo. Van de 7 zijn er nu 2 teruggeplaatst en 3 zijn er nog overgebleven helaas hebben 2 de ontdooing niet overleeft. wij lopen in het umcg in groningen. Ik heb nu last van een opgeblazen gevoel in mijn buik sinds 2 dagen nu. en af en toe wat zeurderige buikpijn. dit had ik ook toen ik een positieve test had dat buikpijn. en jij?? hoe voel jij je? Je hebt ook al genoeg meegemaakt in de MMM zo te lezen Jeetje. Ik hoop echt voor je dat dit de laatste ronde was en nu je droom invervulling mag gaan. groetjes
Hoi icsibeeb, Ik voel me goed. Beetje last van lage rugpijn. Verder geen bijzondere dingetjes. Nu maar proberen om zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Dan gaat de wachttijd zsm voorbij. Nu maar duimen voor ons beiden.
Bij ons heeft de enige cryo geen geluk gebracht: helaas niet zwanger. Had al zo'n voor gevoel. Die krampen de hele tijd, die had ik de 2e poging ook en toen was het ook niet gelukt. Ik had ook helemaal geen gevoelige borsten zoals de 2 keer dat er wel hormoon gevonden was. Op naar Düsseldorf eind januari.
Hoi desire, Bij ons is de cryo ook niet blijven zitten. Ik had een dag na de tp al verschrikkelijk veel buikkrampen, het leek wel een hele erg buikspierpijn. Ik kon er niet normaal recht van lopen. Daarna voelde ik ook helemaal niks meer. En inderdaad bleven de zeangerschapstesten negatief. Meteen daarna zijn we doorgegaan met een verse Icsi poging. We hebben gebruik gemaakt vat de embryoscope en inmiddels zit ik in de wachtweken. Er zijn 2 blastocysten teruggeplaatst. Veel succes met het vervolg in dusseldorf.
Helaas ben ik gisteren ongesteld geworden en is onze icsi poging mislukt. Heel zuur en verdrietig, alles leek zo goed te gaan. Nu weer uithuilen, de boel weer oppakken. We lassen even een pauze in, in 2013 gaan we weer verder.