Cryo tp zonder echo's en pregnyl

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Buko, Nov 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Heeft iemand daar ervaring mee? Dus echt 100% in je eigen cyclus, en alleen met behulp van ovulatietesten je eisprong bepalen?

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ik heb alleen ervaring met terugplaatsing van cryo’s in kunstmatige cyclus, maar bij de eerste terugplaatsing was in natuurlijke cyclus ook een optie en moest dat idd alleen met behulp van ovulatietesten.

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,332
    8,335
    113
    Amsterdam
    Ik zou dat echt niet doen en aandurven. Ovulatietesten vind ik daar echt niet betrouwbaar genoeg voor. Hier wordt gewoon gewerkt met echo’s zodat je precies goed kan timen en dat is gelukkig ook nog nooit fout gegaan.
    Net gisteren weer een cryo tp gehad.
    En deze keer was Mn eisprong net 2 dagen later dan de vorige cyclussen en dan vindt ik de echo’s ik wel fijn.

Fennec and Marley020 like this.
  4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ook geen ervaring mee.

Maar ik kan wel zeggen dat k het niet aan zou durven op enkel een ovu test. Die bij mij zijn al snel positief terwijl ik absoluut nog geen rijp ei heb. Dus wanneer plaats je dan terug?
    En pregnyl is juist om het juiste moment te bepalen om je embryo zo optimaal mogelijk terug te plaatsen.

Waarom zou je dat willen??

Fennec likes this.
  5. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Zou het ook niet doen

6. juf21

juf21 Bekend lid

May 20, 2012
    726
    139
    43
    Ik heb de laatste keer een cryo laten terug plaatsen in eigen cyclus met alleen ovulatietesten.
    Ik ben nu 25 weken zwanger. :)

7. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Bij ons doen ze compleet in eigen cyclus maar dan wel met echo's.

Afhankelijk van je cyclus krijg je op dag 9, 10,11 of 12 een echo om te kijken hoe ver je ei is. Als je ei 16 mm is moet je bloed prikken om te kijken waar in je cyclus je zit. Is er nog geen LH piek dan moet je Pregnyl zetten en als er wel een piek is moet je een dag later nog een keer prikken om te kijken of je aan het begin of aan het eind van je piek zat de eerste keer.
    Aan de hand hiervan wordt bepaald wanneer je cryo wordt teruggeplaatst.

Het kan dus zijn dat je tp krijgt geheel in eigen cyclus zonder hormonen of je moet 1x pregnyl spuiten. Maar hier doen ze wel alles met echo's. ik zou het denk ook niet aan durven zonder echo. Veel te bang dat het niet precies getimed wordt.

8. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

Jun 6, 2017
    1,349
    814
    113
    Female
    Jep ik heb het echt gedaan en zie mijn banner :D

Sannn0014 likes this.
  9. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Dat het bij sommigen heeft gewerkt zonder echo's wil niet zeggen dat het volledig betrouwbaar is.
    Een ovulatietest is namelijk geen garantie voor een eisprong. Ik heb meerdere cycli een positieve ovulatietest gehad en dat mijn ei niet sprong. Dan probeerde mijn lichaam het later in de cyclus opnieuw en kreeg ik opnieuw een positieve ovulatietest. Middels temperaturen wist ik dat mijn ei daarna pas was gesprongen.

10. Arwen86

Arwen86 Actief lid

Nov 29, 2016
    304
    206
    43
    Female
    Hier ook tp van cryo in natuurlijke cyclus, wel met echo op cd10 om te zien of er al een eitje aan het groeien was. Daarna ovutesten. Cryo 4 zit er nu nog :D.

Ik heb ook geen pregnyl, utro oid gebruikt, ook niet bloedprikken. Ziekenhuis vind de ovutesten betrouwbaar genoeg. Timing komt ook niet zo exact zeiden ze. Dag 3 cryo mag ook op dag 2 of 4 na eisprong geplaatst worden.

11. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    Hier een cryo tp gehad mét echo, maar zonder medicatie, dus wel in eigen cyclus

Share This Page