Heb inmiddels mijn derde poging IUI achter de rug. 12 februari, als ik nogsteeds niet ongesteld ben kan ik testen. Echter heb ik sinds vandaag veel last van menstruatie pijn in m'n onderbuik en onderrug. Twee pogingen voorheen had ik rond tijd dat ik ongesteld zou worden zelfde symptomen. Pffff ben echt radeloos. Voordat wij met se behandeling begonnen kreeg ik te horen dat na 3 mislukte pogingen eerst een kijkoperatie zal plaats vinden en daarna weer 3x IUI met hormonen. Maar de keus lag bij mij zelf of ik een kijk operatie wilde ondergaan en of gelijk door met IUI. Echter tijdens derde IUI poging heeft de verpleegkundige mij aangegeven dat ik niet direct hierover kan beslissen. Dat wordt in een groeps bespreking door behandelaars besloten. Ik vind dat nogal raar en vind eigenlijk ook vrij jammer dat elke keer iets anders hoor. Feit is dat ik liever gelijk door wil gaan met IUI behandeling met hormonen en geen operatie wil ondergaan. Maar het betekend dus dat ik (als derde poging IUI niet gelukt is) deze maand moet laten schieten en niet verder kan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil geen kijkoperatie omdat ik dat te risicant vind en liever eerst ook IUI met hormonen wil proberen voordat aan z'n ingreep mee wil werken. Ter informatie: mijn man zit in een rolstoel (daarom zijn we traject gestand na aantal jaar proberen zonder succes), wij zijn allebei alle testen doorstaan zonder enige bijzonderheden.
Ik zou wel de kijkoperatie doen.. althans, als je de laparoscopie bedoelt.. dan spuiten de je eileiders schoon, en dan heb je een verhoogde kans op zwangerschap, stel er zit een kleine blokkade?! Geef je 3 pogingen op , die je als ze alles door spuiten misschien daadwerkelijk een kans zouden geven?! Bij ons ziekenhuis is het ook protocol, omdat te doen voor de start van IUI. Zodat de IUI ook echt zin heeft. Ik kreeg de kijkoperatie na ongeveer 1,5 jaar proberen, en vond het reuze meevallen. Kreeg hem wel met lokale verdoving, via de baarmoedermond, met een cameraatje in de buikholte (THL, transvaginale hydrolaparoscopie).
hangt er vanaf wat voor kijkoperatie. Ik heb nooit een operatie gehad halverwege onze IUI's ... eerst 2 keer in eigen cyclus en daarna met hormonen. Ik heb een hsg gehad (baarmoederfoto), maar geen echte kijkoperatie. Vind het persoonlijk een beetje voorbarig eigenlijk om dat nu al te doen.
Ik heb ook voor het begin van de iui een kijkoperatie gehad. Ik was er ook blij mee. het stelde weinig voor, en het lijkt me ook prettig om even te checken of de eileiders wel open zijn of misschien dat ze iets anders vinden. Je wilt toch zo goed mogelijke kans maken. Over de kijkoperatie zelf hoef je in ieder geval zeker geen zorgen te maken. Maar als je het zelf absoluut niet wilt moet je het natuurlijk niet doen.
Dankjewel dames, ja het gaat Indd om laparoscopie. Om eerlijk te zijn wil ik eerst minimaal 1 keer IUI met hormonen proberen voordat ik laparoscopie onder ga. Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat timing van voorafgaande IUI behandelingen niet juist waren. Dat ik pas na eisprong IUI kreeg. Als ik lees wat de risico's zijn van laparoscopie maakt mij angstig. Ik heb eerder wel een kijkoperatie gehad waarbij vloeistof in m'n eileiders werd gespoten om te kijken of er verstoppingen zaten en dat zag er prima uit en had niets bijzonders.
Oh! Maar dan heb je hem toch al gehad? Of wat willen ze met de 2de operatie bereiken? Dat zou ik ook niet zomaar doen! Wel goed je eigen gevoel aangeven bij je gyn!
mijn mening, ik zou het toch doen , ik heb in Nov vorig jaar een Larascopie gehad met blauw zoals ze dat noemen. Bij mij is er gebleken dat ik verklevingen in de buikholte had en mijn linker eierstok/eileider zaten aan mekaar vast op een punt dat niet hoort waardoor er bijna geen eisprong mogelijk was vanaf links. ik ben nog steeds niet zwanger maar wel enorm opgelucht dat de 'problemen' weg zijn