Hallo iedereen, Ik zal mij even kort vertellen waar ik nu sta. PCO geconstateerd en nu ongeveer 9 maanden aan de clomid geweest waarvan ik netjes een eisprong kreeg maar helaas geen zwangerschap. Hoogste dosering van 150 mg gehad. Hoe nu verder??? Afgelopen week naar het ziekenhuis en er zijn diverse mogelijkheden. Omdat er naar deze behandelingen een studie loopt kan ik hieraan meedoen. Dat houdt in dat de computer voor mij bepaalt welke de volgende behandeling zou zijn. 1 clomid en inseminatie 2 FSH en inseminatie (hormonen spuiten) 3 alleen clomid 4 alleen FSH (hormonen spuiten) Ik zie erg tegen tegen het spuiten en wil daarom clomid en inseminatie maar ja, dat is maar 25 % kans dat ik ook doe behandeling krijg. Los van deze mogelijkheden kan ik er ook voor kiezen om niet mee te doen aan de studie en om gewoon nog 6 maanden lang door te gaan met de clomid. Echter heeft dit tot nu toe niet tot een succes geleid. Ik vind deze keuze ontzettend moeilijk. Waar zouden jullie voor kiezen?? Kleine toevoeging, start 28 maart bij een nieuwe werkgever die niet op de hoogte is van dit probleem. Mijn huidige werkgever is dat wel en geeft mij alle ruimte om naar het ziekenhuis te gaan. Ik krijg een contract voor 6 maanden en wil nog niet dat mijn nieuwe werkgever dit weet. Als ik voor de studie kies, dus de pc laat kiezen dan moet ik vaak naar het ziekenhuis voor onderzoek. Beter zou daarom zijn om niet aan de studie mee te doen en gewoon nog 6 maanden clomid te slikken. Maar ik ben 30, het klokje tikt door en je wil toch zsm je doel bereiken. Wat denken jullie hiervan?? Liefs van mij
Hoi, waarom vraag je gewoon niet of je clomid+inseminatie mag? Dat je eigenlijk er een beetje doorheen zit en dat je niet nog eens 6 rondes clomid aan kan, om vervolgens nog eens 6 rondes clomid + inseminatie in het vooruitschiet te hebben... en met een beetje pech ook nog eens IVF. Ik bedoel: gewoon vragen en als ze niet meewerken, gewoon gaan overdrijven.
Ik heb dezelfde keuze gehad. Het schijnt een onderzoek te zijn omdat niet bewezen is dat de ene behandeling beter werkt dan de andere. Ik heb gekozen voor in totaal 12 maanden Clomid. Wil niet steeds naar het zh rijden voor FM. Nu 9 maanden geslikt. Ziekenhuizen maken niet zo snel meer de keuze voor een behandeling als je in principe zwanger kunt worden. Nogmaals, de ene behandeling is nog niet effectiever gebleken dan de andere. Waarom zou het dan niet lukken met Clomid? Voor mijn gevoel bereik je met inseminatie meer omdat er echt iets ingebracht wordt, maar feitelijk gezien is het dus niet zo dat je kansen groter zijn. Ik zeg: slik nog een paar maanden Clomid. Ik heb maandag weer een gesprek in het zh. Dan bespreek ik wat er na de komende 3 Clomid maanden gaat gebeuren.
Mijn arts heeft ook wel eens overwogen om mij aan de clomid te zetten (omdat ik zo heftig reageerde op puregon), maar deed dat uiteindelijk niet omdat volgens hem de kansen met spuiten beter zijn. Ik weet niet op wat voor onderzoek hij dit baseert, maar toch. Voor ik moest spuiten was ik DOODSbenauwd - echt waar. Heb altijd al een spuitenangst gehad en ik heb echt zitten janken toen ik de eerste spuit moet zetten met trillende zweethanden. Maar het viel zo reuze mee!! Echt, met elke spuit wordt het makkelijker en nu heb ik er totaal geen moeite meer mee. Ik wil niet zeggen dat je je angst voor spuiten per se moet overwinnen, maar als zelfs zo'n schijterd als ik het kan (en trust me, ik ben een schijterd...)- dan kun jij het vast ook. Mocht je het echt niet willen dan zou ik ook vragen of je nog even door mag gaan met clomid en er dan inderdaad een inseminatie bij kunt krijgen. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Uiteraard heb ik direct gevraagd om clomid en inseminatie maar dit doen ze helaas niet, sterker nog..ze keek me aan of ik gek was... Dus er zit echt niks anders op dan een keuze maken... Maar denk dat ik ga kiezen om nog 6 maanden clomid te slikken. Dit vooral vanwege mijn nieuwe baan. Ik denk dat dit de beste keuze is op dit moment.