Oh oh oh, zijn dit al de zwangerschapshormonen.... ik zit in kunstmatige cyclus en moet 4x per dag een pilletje progynova nemen. Bij ontbijt, lunch, avondeten en naar bed gaan. Nu schrok ik toen straks om 15.00, omdat ik dacht het pilletje bij de lunch vergeten te zijn. Dus snel om 15.00 een genomen. Naderhand twijfel ik weer of ik bij de lunch niet toch een genomen had. Met andere woorden: ik weet het echt niet meer. Nu is mijn vraag, beter een teveel of beter een te weinig? Ik kan of bij avondeten en naar bed nog een pakken, maar heb dan dus misschien een teveel. Of ik pak nu alleen bij naar bed gaan en dan misschien een te weinig. Ziekenhuis is niet meer bereikbaar. Iemand ervaring of weet wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt!
Beter één teveel dan één te weinig. Als je maar niet elke dag één teveel neemt. Ik tekende de strip per dag af met merkstift...dus om de hoeveelheid pilleb vooŕ een dag maakte ik vakje en schreef dag vd week erbij. Zo was het wat overzichtelijker.
Dank je voor je antwoord! Ja super suf, ik ben normaal echt secuur en net nu het er echt toe doet... je tip is wel handig, ga het meteen doen! Dit gebeurt me niet nog een keer
Ik neem er s morgens bij het ontbijt 2 en 2 voor het slapen gaan. Is mij nooit verteld dat er bepaalde tijdstippen tussen moeten zitten. Als ik dat van jou zou moeten volgen dan zou ik het ook vergeten. Nu gebruik ik ook nog andere medicijnen voor mijn astma en fibromyalgie dus ik heb al 2 inname momenten plus vitaminepillen bij het ontbijt.
Ik begin binnenkort en bij 2 per dag moet er 12 uur tussenzitten en bij 3 per dag 8 uur tussen de pillen. Is mij vanmorgen gezegd. Hebben jullie last van de progynova
Ik heb het onlangs nog gevraagd en moest niet op een bepaald tijdstip... bij mijn vorige terug plaatsing (1e cryo) wist ik zelfs niet dat ik de progynova moest doornemen en na de tp dus 3dagen ofzo niet genomen en werd dan ongesteld. Snel terug genomen en bleek toch zwanger (helaas wel vroege mk). Dus beter eentje teveel nemen! Heb nu mijn 2de cryo laten terug plaatsen vorige week. Ik heb een briefje met de datums op en na elke inname vink ik dat af alleen nu juist wat bloedverlies. Dacht dat je zolang je de progynova neemt niet ongesteld wordt dus vreemd...
Hier ook geen strakke tijden hoor. Maar de arts vond ontbijt, lunch, avondeten en bed gaan wel logisch. Dit kan wel eens een halfuurtje per dag verschillen, maar maakt volgens mij niets uit! Ik zet er geen wekker voor in ieder geval. Ik he nu ook de strip in de dagen verdeeld, kan het niet meer misgaan @Juffie26 ik heb meestal de eerste dagen dat ik er mee begin wat hoofdpijn, maar dat gaat vanzelf weer over. En ik kan er gewoon mee functioneren. Wordt het de eerste keer dat je ze gaat slikken? @Lotusbloempje meis ik herken je uit het topic! Ik was degene die je er op wees dat je niet had moeten stoppen! Jeetje wat had ik te doen met je! Maar moet eerlijk zeggen dat ik gisteren hieraan dacht. Jij had een aantal dagen geen en toch zwanger. Dat gaf wat rust, hoewel ik voor de zekerheid maar een teveel heb genomen (misschien)! Spannend dat je weer in de wachtweken zit! Hopelijk een innestelingsbloeding?! Succes met afwachten en hoop op een positief resultaat voor je!
Ja word de eerste keer 2 x 3 embryo's in natuurlijk cyclus en 2 x een biochemisch zwangerschap. Dus wil progynova ook eens proberen ook al schijnt het niets uit te maken mijn arts zei dat ze er erg goede resultaten mee boeken en dat je dan zeker bent van het juiste moment van tp iets wat in natuurlijk cyclus toch beetje gokken blijft.....Dus ik wilde het een gokje geven met progynova tenminste ik moet nog gebeld worden of er bevruchtingen zijn überhaupt.... Maar sommige verhalen die ik lees over progynova.... om bang van te worden de bijwerkingen.
Oh je hebt je punctie gehad! Spannend meid, wanneer hoor je meer? Zie een mooi aantal eicellen in je handtekening staan! De bijsluiter is niet mis en ik heb deze dan ook niet al te uitgebreid gelezen. Wel gecheckt op wanneer niet mag slikken en voor de rest gaan ervaren. Inmiddels tig rondes met en het went. Daarbij moet ik zeggen, dat het nu ik zwanger ben, ook een fijn gevoel vindt. De medicatie zorgt dat alles op peil is. Ik hoef daarin geen zorgen te hebben dat mijn lijf faalt. Succes meid! Ik hoop snel op een positief resultaat voor jullie!
Ja klopt gisteren punctie gehad 19 eicellen maar ik ben nog gereserveerd vorige keer 17 en maar 5 bevrucht en 2tp die dag achterliepen en dat werd weer de 2e biochemisch zwangerschap. Dus dacht misschien toch ondanks dat mijn cyclus goed is dat ik progynova een kans moet geven dan zijn mijn hormonen in elk geval op peil wat ze moeten zijn en kan de dag van tp exact bepaald worden. Ik wordt vandaag vanmorgen gebeld of en hoeveel bevruchting er zijn......Pfff ga kapot van de spanning (en pijn) We gebruiken ingevroren micro tese zaadcellen van 2012.
@dame82 en @Juffie26 ik ken jullie idd uit een vorig topic. Ik lees de bijsluiters bewust niet want dan begin ik teveel na te denken als je ziet dat je dat tijdens de zwangerschap niet mag nemen. Ik neem nu ipv utrogestan en crinone (daar kreeg ik elke keer een vaginale infectie door) duphaston. Dat is in België nog niet erkend voor dit gebruik maar wereldwijd wel goedgekeurd. Vond ik ook raar want heb het ooit eens moeten nemen om juist mijn regels te krijgen en nu moet ik het nemen voor de innesteling te bevorderen. Ik probeer er niet teveel bij stil te staan bij al die medicatie pff! Het bloedverlies hier was maar 1 malig voorlopig dag 5 na tp dus hopelijk vd innesteling. @Juffie26 zoveel eicellen! Wauw daar moeten er toch een aantal goede bij zitten he! Ik duim! @dame82 waar zit jij nu in heel de molen? Ik moet maandag bloed laten nemen dus ik denk vrijdag of zaterdag al eens testen.
Jaaaaaa net gebeld van de 19 eicellen waren er 16 goed voor icsi en daaruit zijn 9 goede bevruchtingen uit ontstaan. Ben zo blij. Andere hadden wellicht meer verwacht maar ik weet hoe slecht de kwaliteit zaadcellen was. Ingevroren tese zaadcellen van 2012. Ik heb deze keer ook ubiquinol geslikt is het dat....geen idee maar zoveel hebben We nog nooit gehad en zijn er heel blij mee echt. Bij mijn dochter 9 eicellen en 3 bevrucht en 1 tp dat werd mijn dochter, daarna icsi 1 voor 2e kindje 17 eicellen 5 bevrucht en 2 tegelijk tp die dag achterliepen verder niks over. En nu 16 eicellen en 9 bevrucht beste tot nu toe kwa bevruchting.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoefde vanuit DD bij zwangerschap maar 2x1 progynova per dag door te slikken tm week 8.
Joepie, wat een goed nieuws! Jouw dag kan vast niet meer stuk Het is een hoopgevend aantal! Op naar de tp!
Inderdaad ben echt heel blij. Zoveel hebben we nog nooit gehad ben echt verbaasd zeg. Was het de ubiquinol? Of gewoon geluk Hoe dan ook we zijn heel blij met 9 dat zijn in elk geval paar kansen
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben benieuwd waarom je die progynova neemt en of het hetzelfde werkt als utrogestan? Lees dat sommigen beiden nemen vraag me af waarom? Ik moet straks alleen utro gebruiken. Bedankt vast
Ik zit een kunstmatige cyclus. De progynova zorgt voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies en de utrogestan zorgt ervoor dat dit mooi opgebouwd blijft. Houdt het in stand. Je kunt in een natuurlijke cyclus na de eisprong utrogestan nemen. OiProgynova is dan niet nodig, omdat je lijf zelf voor de opbouw zorgt. De keuze voor natuurlijk of kunstmatig is per persoon afhankelijk. Ik krijg het ivm wachtlijsten in het umc enzo zijn de tp's beter planbaar.
Bedankt voor je uitleg! Ook ik ga ivf doen in een kunstmatige cyclus maar alleen met utro vanaf punctie. Bij jou wellicht later voor progynova gekozen omdat het eerst niet wilde lukken? Of kreeg je det gelijk?
Klopt dat je na de punctie enkel utro moet gebruiken en daarna een verse tp hebt. Je hebt dan je eisprongen gehad. Als je een cryo laat terug plaatsen in een kunstmatige cyclus dan moet je progynova nemen. Jij hebt voor de punctie dan al andere medicatie genomen.