Wij willen eind dit jaar/najaar voor een brusje gaan voor onze dochter. Kan iemand me vertellen hoe het traject rondom een cryo terug plaatsing na een goede zwangerschap er uit ziet? Vind het stiekem wel heel spannend Wat ik toendertijd begreep is dat ik eerst weer om een doorverwijziging moest vragen bij de huisarts (1 jaar na bevalling is dat nodig). Zijn de wachttijden bijvoorbeeld lang voordat je weer in het hele circuit zit? Welke afspraken zijn er voor af voordat je een daadwerkelijke terug plaatsing hebt? Hoeveel maanden gaan er overheen voordat je een tp hebt? Alvast bedankt
Je hebt dus nog een cryo in de vriezer?? Nee dan hoef je niet langs de huisarts. Je belt dan met het ziekenhuis (ivf/fert. Poli) en zeg je dat je graag je cryo wil laten terugplaatsen. Hier bij ons moet je dan op cd 10 langskomen voor een echo. Wanneer je (natuurlijke) eitje groot genoeg is moet je pregnyl zetten en krijg je 4 dagen na je eisprong je cryo teruggeplaatst mits hij goed ontdooit is. Wel dus een maand voordat je wilt gaan beginnen met de pil stoppen Voor cryo's bestaan er volgens mij geen wachttijden . Hier in ieder geval niet
Dank voor je reactie! Ja klopt, ik heb nu nog 6 cryo's in de vriezer liggen. Ik hoop dat het daarmee gaat lukken voor een 2e wondertje. We zitten nu dus te twijfelen wanneer we weer gaan starten. Voordat het traject met icsi liep waren we zo een half jaar verder voor de eerste terug plaatsing. Daarom ben ik erg benieuwd hoe lang dit traject dan weer duurt. Zijn er lange wachttijden dan starten we wat eerder. Maar zoals ik het hoor kan ik er het beste even een telefoontje aan wagen naar de polikliniek
Bij ons was het ook gewoon even bellen naar het ziekenhuis. Diezelfde week op afspraak geweest voor wat uitleg en mochten zodra we van start wouden gaan bellen. Eerst volgende ongesteldheid gebeld en die zelfde maand tp gekregen.
Ik heb naar het ziekenhuis gebeld en kreeg toen een afspraak voor een eerste gesprek. Tijdens dat gesprek hebben ze uitgelegd hoe alles verder in zijn werk gaat en wij mochten bepalen wanneer we wilden starten. Ik ben niet eerst bij de huisarts gegaan, ook niet toen wij opnieuw icsi gingen doen.
Oh dat klinkt allemaal heel vlot bij jullie! Dat is fijn om te weten. Kunnen we er toch een beetje rekening mee houden. LoveAim, 10 mei waarschijnlijk cryo tp? Spannend!