Wachtlijst/ervaringen IVF/ICSI MUMC+

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Preitjuh90, Oct 3, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

Feb 21, 2020
    1,713
    1,040
    113
    Female
    Hallo allemaal,

Sinds begin augustus staan we op de wachtlijst voor ivf/icsi in Maastricht umc+.(doorverwijzing vanuit niet academische zkh).
    Ik vroeg me af of mensen ervaringen met mumc+ wilt delen?
    We zijn nog niet gebeld voor een intake...dat duurt voor mn gevoel al ergggg lang. Heb zelf aantal keer contact opgenomen maar ze kunnen niet zeggen hoe lang dar nog duurt...
    Op de website staat 2-3 mnd wachttijd ná intake......dan weet ik niet of dat na n intake zonder specifieke doorverwijzing is (dus nog zonder dat er al onderzoeken zijn gedaan, of uberhaubt die wachttijd...
    Spannend allemaal...

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Vorig jaar was er haast geen wachttijd maar door Corona is het best opgelopen. Ligt er ook aan of alles nu door blijft gaan of er weer behandelingen geannuleerd worden. In dat geval blijven deze koppels boven aan de lijst staan en loopt de rest weer op. Ik zou minimaal wel op die 3 maanden rekenenen.
    Wij lopen ook bij het mumc. Vorig jaar na een mislukte poging mochten wij een cyclus later meteen door (dus er was niet echt een wachtlijst). Helaas moesten wij stoppen door Corona. Wij beginnen morgen weer (half jaar wachten was onze eigen keuze). De oploop was toen een maand of 3 (mochten in juni al starten als we wilden).

Preitjuh90 likes this.
  3. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

Feb 21, 2020
    1,713
    1,040
    113
    Female
    Wat spannend dat jullie weer gaan starten! Hopelijk met een mooi resultaat!!

Nja ik vind het niet erg dat er n wachttijd is; helemaal begrijpelijk door corona...maar vind het vooral lastig dat we nu helemaal niks weten. Als ik wist dat ik over 6 mnd n intake, dan weet je waar je aan toe bent... nu is t maar hele tijd wachten op een telefoontje...

En qua behandeling wel tevreden? Eicelpunctie vind ik wel heel spannend.. kan via de site niet zien of dat nu gedaan wordt met infuus of roesje?

4. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Is met een infuus sinds februari. Daarvoor alleen met een soort verdovende prik.
    hopelijk bellen ze je snel voor de intake!

Preitjuh90 likes this.
  5. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

Feb 21, 2020
    1,713
    1,040
    113
    Female
    Oww oke. Onze gyn zei dat ze in mumc met roesje doen...dus ik was stiekem wel blij!!
    Maargoed...daar moet ik dan maar even doorheen bijten ;)
    Dankjewel, ik hoop het ook!
    En voor jullie draaien de duimen ook!

Share This Page