ik ben voor het eerst aan het rondsnuffelen op alibaba en aliexpres maar vind het lastig om dingen te vinden. het lijkt erop als je weinig zoekcriteria kan intikken of doe ik iets verkeerd? ik zou nu witte katoenen effen wieg en ledikantlakens (om zelf iets op te naaien); lijkt me dat ze moeten hebben maar het lukt me niet om het te vinden heeft iemand tips mbt het zoeken? thx!
Als ik zoek op ‘katoenen stof’ krijg ik echt heel veel hits. € 1,33 33% Off | Gedrukt vos katoen stof Kids Katoenen doek voor DIY Naaien Quilten Fat Quarters Materiaal Voor Baby & Kind https://s.click.aliexpress.com/e/mLsw1eGld Deze bijvoorbeeld. Je moet dan alleen even kijken naar de afmetingen.
Bedankt voor de reacties. Nee ik zoek juist een wit effen lakentje, maar ik vind alleen maar hoeslakens of dekbed over trekken En het lijkt ook alsof je alleen maar de optie hebt om door heel veel afbeeldingen heen te scrollen en weinig te filteren
Ik vind de app normaal ook makkelijker zoeken, maar met wieg laken en alle vertalingen daarvan kan ik ook niets voor je vinden.... Misschien hebben ze het niet? Net als dat de IKEA geen boxen verkoopt? Bij de babydump hebben ze wel relatief goedkope met een biesje? https://www.baby-dump.nl/producten/bedtextiel/433/lakens/483/briljant-lakens-bies-75-x-100-cm/58915/
Ik heb ook gezocht maar dan krijg je katoenen stof. Bij de hema heb je ook lakens voor een wieg https://www.hema.nl/baby/babykamer/baby-beddengoed/wieglaken-80-x-100-cm-33300037.html?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjw5dnmBRACEiwAmMYGOeJ48QRf6C__B4-k1kU72EjAIRYtvYF3huINQa_uEnpTaThRog9gHBoClDsQAvD_BwE Die zijn 10 euro voor 2 stuks.
Ik ben niet bekend met zoekmachines van deze sites, maar houd er wel rekening mee dat je bij deze shops geen idee hebt wie de afzender precies is en hoe zij de producten hebben geproduceerd. Het zijn Chinese sites met Chinese regels en die zijn heel anders dan die van ons. Te veel producten van dit soort Chinese shops bevatten (te veel) zware metalen, hormoonverstorende stoffen en andere dingen waar je je kind niet aan wilt blootstellen. Ik merk dat veel mensen dit niet beseffen, maar er zit echt een risico aan dit soort (te goedkope) producten.
Sites zoals bol.com leveren vaak precies dezelfde producten als Aliexpress. Soms hebben ze zelfs dezelfde foto van het product, alleen het enige verschil is de hogere prijs. Ik heb dat al met meerdere producten meegemaakt.
€ 9,54 18%OFF | 4 stks/partij pasgeboren baby laken beddengoed set 76x76 cm voor pasgeboren spiekbriefjes cot linnen 100% katoen flanel afdrukken baby deken https://s.click.aliexpress.com/e/1AebYtXur Wel bedrukt al. Ik zocht op cotton baby sheets
Ik denk niet dat dit echte lakentjes zijn die in onze maat wiegjes passen. Ze zijn 72*72cm, en die van de HEMA bv zijn 80*100cm.
Kijk alleen wel naar de afmetingen. Soms zijn het alleen stukken van 50x50 enz. Zolang er 160 x 50 enz staat is het goed. 160 cm is de stof breedte
Bedankt voor alle reacties! @CoffeeJunkie dat is wel iets om over na te denken Ik zoek nog even verder ...
Die producten zijn dan goedgekeurd voor de Europese markt. Dan ben je idd een dief van eigen portemonnee als je bij bol koopt. Maar ik zei ook niet dat het voor alle producten geldt. Helaas wordt bij Nederlandse winkels ook wel eens producten aangeboden die achteraf geen keurmerk hadden mogen krijgen. Maar bij Chinese shops heb je zeker weten geen goede keuring gehad en lijkt het een soort Russische roulette. Ik zou persoonlijk nooit dat risico willen nemen met mijn kinderen en vind dat iedereen hiervan op de hoogte moet zijn. Het is dan aan de ouders of zij evengoed daar producten willen aanschaffen of niet.
Wordt dat echt goed gecontroleerd in Nederland? Dat dacht ik eerst ook maar ik ben er niet meer zo zeker van.
Plastic (bpa en andere ongein), speelgoed met losse onderdelen, make up, dat zijn onder andere dingen die ik niet bestel van Ali ivm veiligheid. Stoffen bestel ik dan weer wel, Of versieringen voor in huis, kerstboom etc. Daar zie ik geen kwaad in.
Hier ben ik het toch wel mee eens. Voor mezelf zou ik het misschien wel aandurven, maar om hier echt een handel in op te zetten, dan ben je toch wel risico aan het nemen. Misschien moet ik dan toch eens op Amerikaanse website kijken. Mogelijk dat daar de prijzen wel iets lager liggen, maar dan heb je wel waarschijnlijk meer garantie op veiligheid
Ik begrijp je logica en idd, sommige dingen zouden vast geen kwaad kunnen (al heb ik er geen verstand van hoe het precies werkt met verspreiding van zware metalen of giftige stoffen). Maar katoen, waar ts naar opzoek is, vind ik ook een risico aangezien er vaak veel gif wordt gebruikt bij de productie van katoen. Veel katoen-boeren overlijden om die reden toch ook op jonge leeftijd?
Nee, dat wordt het niet. Op putty staat ook een EC keurmerk, maar daar bleek vorig jaar na tests zware metalen en weekmakers in te zitten. Maar juist dat is alles zeggend: als het in Europa al niet goed gaat en in Nederland giftig spul te koop is, zal het in China helemaal dramatisch zijn.
Ik zou het wel interessant vinden wat er uit de testen zou komen als ze in een programma spullen zouden kopen van oa Ali en die zouden testen. Mocht het nog niet zo slecht gesteld zijn is het misschien wat extra druk om een betere controle voor Europa te forceren.