Vorig jaar heb ik wat categorie 1 vuurwerk gekocht. Per ongeluk ook "table bombs" die ik 's avonds buiten afstak. Ik vond het maar stomme dingen, niks te zien. Vond de andere dag allemaal confetti en rotzooi op de oprit. Foutje. Blijkt het dus geen fonteintje te zijn, maar 'vuurwerk' voor binnen. Er komt dus aan de bovenkant geen vuurwerk uit, maar confetti. Toch vind ik het niet te vergelijken met die confetti kanonnen waar je aan de onderkant moet draaien of aan een touwtje moet trekken. Want bij die table bomb zit wel echt een lont. En in mijn herinnering spetterde die lont behoorlijk. Nu twijfel ik dus of ik dat morgen zal afsteken of niet. Iemand ervaring mee?
Ik zou dat zeker niet binnen afsteken, een lont klinkt al niet zo veilig. Gewoon buiten afsteken voor de zekerheid?
Nou, dat is dus een jaar geleden. En het was pikkedonker op de oprit. Dus voor mij gevoel gebeurde er niets, zag pas de volgende dag in het licht die confetti en toen viel het kwartje dat dat dus uit de table bomb kwam. Ik kan het ook wel eerst weer buiten proberen (bij daglicht) maar ik ben nogal lui. En het spul was nogal rot opvegen, van onze ruwe tegels.
Vorig jaar heeft mijn zoon met sinterklaasavond zo'n confetti ding binnen laten knallen. Heel fijn, niet dus! Het bleef aan de sokken hangen en ik vond het zelfs op zolder. Ik hoef dus geen confetti ding in huis. En ik zou het ook niet in mijn tuin willen hebben. Als jij het vegen niet erg vind zou ik zeggen doe het buiten. Ik zou ze in de kliko gooien
De kliko is inderdaad een optie, haha. Buiten gaan we niet doen. Er komt al genoeg rotzooi in de natuur deze dagen!
Wij hadden verschillende kanonnen voor de gender reveal party en maakte er daarna met de kids een sport van om alle confetti te verzamelen XD Wat er bleef liggen deed de robot stofzuiger in de nacht, viel me echt mee wat er nog over was daarna. Ik zou het lekker doen