Welk Sinterklaas-boek is leuk?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lousanne, 2 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Hallo,
    Ik wil voor de kinderen een sinterklaas-boek kopen om de voorpret te vergroten. Ik zag het boek 'Sinterklaas' van Charlotte Dematons maar die is helaas uitverkocht.
    Jullie nog tips welke boeken ook leuk zijn? Vind een boek met mooie afbeeldingen het belangrijkst, een beetje klassiek zeg maar, tekst erbij mag ook. Liefst voor verschillende leeftijden

2. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.385
    1.324
    113
    Vrouw
    Mijn dochtertje (en ik) zijn fan van boeken van de spiekpietjes :)

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik vind het boek opa Jan en Sinterklaas erg leuk. O en belangrijker, mijn zoontjes vinden hem ook erg leuk. Maar dat is wel een grappig verhaal, niet heel traditioneel.

4. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Ik heb heel veel verschillende Sinterklaas boeken. Wil zo wel even kijken. Weet alleen niet of ze allemaal nog verkocht worden.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Boer Boris een paard voor Sinterklaas
    Sinterklaas met fien en milo
    Eentje van beertje bobbi

6. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Bobbi is ook altijd leuk, zie dat ze daar ook een zoekboek van hebben.
    Ik zie dat het boek Sinterklaas van Charlotte Dematons nog wel op marktplaats wordt verkocht. Heeft 1 van jullie dit boek, is het de moeite waard?

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Let wel op de prijs, ik begreep dat ze idiote prijzen vragen van soms wel het dubbele van de nieuwwaarde.
    Ik heb het boek niet, dus of het de moeite waard is weet ik niet.

Je schijnt op libris te kunnen zien in welke filialen hij nog op voorraad is.

8. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Het is echt een super leuk boek. Het punt is dat er nog echte zwarte pieten in staan. Daarom willen tegenstanders van de pieten-discussie het boek ineens heel graag hebben en worden er inderdaad flinke prijzen geboden. Ik twijfel zelf om het ook weg te doen omdat ik mijn kinderen niet meer met de zwarte piet wil opvoeden maar aangezien het echt zo'n leuk boek is, twijfel ik erover om het toch even te houden totdat ze niet meer geloven. Ik geloof dat ik ergens las dat ze ook een roetveeg-editie ervan gaan maken maar dat weet ik niet zeker

9. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    De nieuwe editie is dit jaar uitgekomen maar overal al uitverkocht. Ook die wordt nu op marktplaats aangeboden.

Ik heb zelf de nieuwe editie laatst kunnen kopen en echt een mooi boek! Er zitten zoveel verhalen in. Ik zou zelf het boek volgend jaar kopen tegen de normale prijs weer (2e druk), en dus niet nu op marktplaats voor het dubbele. Tenzij je heel graag de 1e druk wil.

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vind Pom-ti-dom fantastisch :). Verhaal is heel grappig en op rijm.
    Ik ken de eerste pagina nu nóg uit mijn hoofd en mijn kinderen zijn al pubers :roflmao:.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Dat nieuwe boek ging dus zo hard dat zelfs de boekwinkels niet de hoeveelheden konden krijgen die ze besteld hadden. De druk was al uitverkocht voordat het van de drukker kwam.
    Nergens meer online te krijgen, in een heeeel enkele boekwinkel nog te krijgen. En op marktplaats voor absurde prijzen, het dubbele van de nieuwprijs.
    Nu dus wachten op de nieuwe druk, die pas volgend jaar komt.

12. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Ik heb hem een paar jaar geleden voor 60 euro verkocht. Een paar mensen boden echt als gekken tegen elkaar op, heb het gewoon lekker laten gebeuren, prima als zij er zoveel geld voor willen betalen. Zelfde gold voor wat Playmobil en Little People.
    Hier vonden ze Bobbi erg leuk altijd. Inmiddels is alles wat met Sinterklaas te maken heeft uit huis verdwenen hier en viert alleen de jongste het nog op school.

Deel Deze Pagina