Cryos - vragen

Discussie in 'Donorschap' gestart door Rose123, 10 jun 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose123

    Rose123 Nieuw lid

    22 aug 2021
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi, mijn partner en ik willen graag beginnen met een behandeling via Cryos om zwanger te worden. Ik heb al wat informatie opgezocht, maar heb nog steeds veel vragen en weet niet zo goed hoe en waar te beginnen. Ik heb een regelmatige cyclus en denk geen vruchtbaarheidsproblemen te hebben dus wat is dan beter, ici of iui? Gaat de behandeling altijd via een kliniek? Hoe de beste kliniek kiezen (met de minste wachttijden)? We willen nl. zsm beginnen. Hebben jullie nog tips? Graag lezen we ook over ervaringen van anderen met Cryos.
     
  2. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoi Rose123, spannend dat jullie aan dit traject gaan beginnen. Zelf heb ik geen ervaring met Cryos, maar wel met IUI met donorzaad (van de spermabank van het ziekenhuis). Volgens mij is het een niet beter dan het ander, sowieso wanneer er verder geen sprake is van vruchtbaarheidsproblemen. Het gaat er volgens mij om op welke manier de vruchtbaarheidskliniek of ziekenhuis waar je je aanmeldt loopt. Cryos werkt geloof ik uitsluitend samen met klinieken. Op de site van Cryos staat hier ook vrij veel informatie over.
    Ik weet niet precies of er ook wachttijden zijn wanneer je via Cryos donorzaad koopt, dat zou je het beste kunnen navragen bij de klinieken. Ik weet niet precies waar je woont, maar ik hoor goede verhalen over MCK Leiderdorp.

    Iemand die wel veel weet over Cryos is overigens @Lisa280887

    Succes!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Zeker spannend allemaal! Ik wil graag je vragen beantwoorden maar heb het vrij druk de komende dagen. Wil er wel goed voor kunnen zitten:D

    Wil je me een dm sturen? Je mag mij ook opzoeken op instagram: ivf.d.mama

    Liefs!
     
  4. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Hi!

    Leuk dat jullie voor jullie eerste kindje willen gaan! Ik en mijn partner (vrouw/vrouw koppel) zijn ook begonnen aan het traject in 2020/2021 bij Nij Geertgen. Wij hebben een doorverwijzing gehaald bij de dokter en toen hadden we binnen 4 weken al de eerste afspraak staan. We konden gelijk beginnen als we dat wouden. We hebben zaad besteld bij Cryos en toen hebben we 6 iui's gehad. Ook een regelmatige cyclus en geen problemen gevonden. De de 6e keer was ook raak. Ik ben nu zwanger van meisje. Mocht je vragen hebben of iets mag je altijd een berichtje sturen!
     
    Rose123 vindt dit leuk.
  5. Bam1981

    Bam1981 Actief lid

    26 apr 2022
    371
    290
    63
    Vrouw
    Hoi! Ik heb mijn donor ook via Cryos en in april de eerste iui gehad via Nij Barrahus. Ik doe het wel alleen, maar had niet te maken met wachttijden.
    Ik ben in januari naar huisarts gegaan, in februari de intake gehad en dus in april mn eerste inseminatie. Gaat allemaal erg snel!
    Goed dat jullie er goed over nadenken en de vragen hebben! Mocht je wat willen weten, ondanks dat ik in een andere situatie zit, mag je altijd contacten!
     
    Rose123 vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hoi @Rose123, ik zie dat je eerder ook al een topic had geopend hierover. Echter weinig reactie vanuit jouw kant. Wat wil je precies weten? Ik heb nog geen pb van je gehad!
     
  7. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier IUI-D met zaadjes via de donorbank van MCK.

    Wat ik belangrijk vond om te weten is dat als je met icsi begint je nooit meer terug kan naar IUI.

    Dus wij zijn nu eerst de IUI zaadjes aan het opmaken en stappen mocht het nodig zijn op ICSI over.

    Ook moet je nadenken over hoeveel kindjes je precies zou willen krijgen want bij MCK zit er bij de nieuwe donoren een max van 2 per gezin.
     
  8. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier geen cryos maar ESB donor.
    Laat jullie goed informeren vooraf.
    Vraag echt alles in de kliniek of ziekenhuis. Ik heb nog via de kliniek kunnen bestellen omdat ik al een kindje heb van dezelfde donor. Dus ook nog qua kosten gunstig. Wanneer ik zelf had moeten bestellen was de prijs X3. Echt bizar hoe die prijzen gestegen zijn.
    Ik kon overigens wel nog gewoon na Icsi of IVF terug naar iui. Dus zou dat even checken hoor. Voor Icsi of IVF gebruikt .mijn kliniek gewoon dezelfde rietjes (mot 10) dan voor iui.
    Nu opnieuw zwanger van dezelfde donor. Mocht je vragen hebben stel ze gerust
     

Deel Deze Pagina