6e iui mislukt. Wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Silver27, 17 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Dames,

Vanochtend ben ik ongesteld geworden na m'n 6e tevens laatste iui poging maar ik wat vraagtekens...

Ik heb een zoontje van 2 jaar van wie ik de 5e poging iui zwanger ben geraakt met behulp van 50mg clomid.
    Ik heb 14 dagen na iui een test gedaan welke negatief was en op dag 18 dpo pas een positieve test in handen.

Voor ons 2e kindje heb ik de eerste 3 rondes clomid gebruikt. Helaas niet gelukt wel normale cyclus van 28 dagen.
    Nu gebruik ik al 3 maanden puregon maar wordt ook al 11 dagen na iui ongesteld. Kan het zijn dat mijn luteale fase te kort is nu? Aangezien ik met mijn eerste pas met 18 dagen dpo positief teste?

Ik hoop namelijk nog 2 extra iui pogingen te krijgen anders moet ik over op ivf...

Wat denken jullie?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt met een gemiddelde dus van 14 dagen.
    Jouw luteale fase van 11 dagen is dus keurig.
    Een luteale fase is te kort als deze korter is dan 10 dagen.
    De luteale fase verschilt van vrouw tot vrouw en kan zelfs per cyclus verschillen. De mijne varieert van 11 tot 14 dagen.

Overigens heb ik zelf destijds 11 mislukte IUI'S ondergaan. Na 6 IUI'S zijn wij doorverwezen voor IVF, maar tot de start van IVF mochten we gewoon doorgaan met IUI.
    IUI wordt namelijk onbeperkt vergoed en niet maar 6x.
    De kosten van IUI zijn namelijk veel lager dan IVF/ICSI en ook veel minder ingrijpend. Vandaar de onbeperkte vergoeding.

Je kunt dus gewoon in overleg met je gynaecoloog doorgaan met IUI als je dat nog wilt.

3. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Be Happy, dank je wel voor je reactie.
    Wat fijn dat jullie gewoon door mochten gaan met iui. Jullie hebben wel een erg lange wachttijd gehad of is dat gebruikelijk?

Ik heb vorige maand gesprek gehad met mijn gynaecoloog en ze vertelde mij dat 6 iui's de max is bij ons ziekenhuis. Dan wordt je doorverwezen naar een ander ziekenhuis voor ivf.

Dus ik moet maandag bellen en dan verstuurd ze de brief.

Ik ben er alleen nog niet klaar voor. Want met de eerste is het ook gelukt met iui. Dit heb ik natuurlijk gezegd maar toch blijven ze bij het standpunt 6 iui's daarna heeft geen zin meer :(

Deel Deze Pagina