Hoi dames, Vorig jaar in Juni ben ik onverwachts zwanger geraakt, terwijl ik al naar de fertiliteitsarts verwezen was. We waren al meer dan een jaar eerder gestopt maar de gyn dacht dat ik geen eisprong zou hebben. Nu zijn we bijna weer een jaar verder en nog steeds niet zwanger. Intussen hebben ik verschillende malen inwendige echo's gehad. De fertiliteitsarts zei dat alles er netjes uit zag. Deze maand ook twee 3 keer langs geweest had een eitje van 18 mm. Mijn man had ook zaad ingeleverd zag er ook goed uit. Nu hebben ze bloed geprikt op mijn progestron waarde. Krijg begin april uitslag. De fertiliteits arts zei als dat ook goed zou zijn zouden ze niks kunnen doen. Omdat ik al een eerdere zwangerschap heb gehad uiteindelijk wel een miskraam. Dus we worden waarschijnlijk weer naar huis gestuurd. Terwijl er weer bijna 2,5 jaar verder zijn en nog steeds niks. Ik ben aan de ene kant wel opgelucht dat er niet veel bijzonders aan de hand is maar aan de andere kant ook wel heel erg teleurgesteld ik wil zooooooooo graaag een kind. Wat nou als het over een jaar nog niet is gelukt ik wil dat ze ons helpen. Wat kan ik vragen aan de fertiliteitsarts zij zouden toch wel iets voor mij moeten beteken ook al ziet alles er goed uit. Heb een collega die al veel ouder is bij haar hebben ze ook nooit iets kunnen vinden maar ze is nooit zwanger geraakt. Ze kunnen mij toch niet weer naar huis sturen?Sorry een beetje een lang verhaal maar ik ben nu zoo emotioneel en boooss.
Misschien kan je vragen of ze nog een keer een samenlevingstest willen doen? Met zo'n test kijken ze of de zuurgraad van je vagina niet te hoog is, waardoor de zaadjes van je man het niet overleven. Het lijkt me raar dat ze 'niks' gaan doen .... Daar zou ik me in ieder geval niet zomaar bij neer leggen hoor meid! Sterkte! Josien
ik ben het met josien eens, vraag eens om een samenlevingstest. misschien kunnen ze daar wat uit halen? er moet toch een reden zijn waarom het niet lukt lijkt mij
hey meid ik ben het ook eens met de andere dames ik zou me er ook niet bij neer leggen en door vragen des noods bij een andere arts een second opinion. heeel veel succes meid, en hopelijk gaan ze wel wat voor jullie doen
ik zou ook zeker aandringen op verder onderzoek, je word vaak weggestuurd met wacht nog maar even, of probeer nog maar even. ik was alleen al met enkel zaadonderzoek 7 maanden verder, het lijkt wel alsof ze soms niet helemaal 100% beseffen dat je al zo lang wacht en onzeker of ongerust bent veel succes gr Jose
Jep, in dit geval je zeker niet weg laten sturen hoor! Ben je nou nog maar kort bezig zeg ik ja...maar 2.5 jaar! Zonder mk zou je dus bij jouw gyn. met een jaar worden geholpen en met mk na 2.5 jaar nog niet? Die gyn. moet zich zelf eens na laten kijken
Ik ben het er ook mee eens dat je het hier niet bij moet laten zitten. Vraag idd om een samenlevingstest en wie weet is i.u.i een oplossing. Jij bent uiteindelijk de baas over je eigen lichaam hoor en niet de arts. Kom voor jezelf op. Heel veel sterkte. Het wachten is af en toe echt om gek van te worden . Alles duurt lang...........