Bij verkopen is dat logisch, je verkoopt voor de hoogte prijs. Dus lager instellen kan niet , dan moet je de stoplimit gebruiken maar op Bitvavo zou ik dat niet doen. Als je een koop order lager instelt kan het wel. Je kan het is met een laag bedrag 5 euro ofzo testen.
Vind het soms wel lastig in de schatten welk punt nu het laagste is dan denk je er te zijn en opeens gaat het weer omhoog en dan komt bij mij de impuls. Zoals nu is er weer wat stijging in mijn assets. Met name XRP Ondo en Cardano.
https://www.crypto-insiders.nl/nieuws/altcoin/cryptohandelaren-opgelet-3-miljard-aan-altcoins-komt-deze-week-vrij/
Misschien is het nu wel het juiste moment om je iets meer in de cryptowereld te verdiepen en alle tips hier van het forum en op andere sites te gaan lezen De markt kun je niet timen! Een coin kan naar beneden gaan, dan even weer omhoog en vervolgens nog harder naar beneden. Hij kan ook plotseling enorm pumpen omhoog, maar vervolgens weer hard dalen. Alle scenario’s zijn mogelijk, dus op het juiste moment op een knop drukken gaat niemand lukken. Als je 24 uur per dag naar je portefeuille gaat kijken wordt je volgens mij niet goed…. Ik kijk een keer of 2 per dag en in tijden waarop alles hard stijgt kijk ik wat vaker. De truc is toch echt om je aankopen en verkopen in te stellen en niet impulsief te handelen. Op die manier koop je je coins voor de voor jou wenselijke prijs en verkoop je ze met de winst die je wil hebben. Jij en anderen gaven aan dat je nu nog niet moet kopen en bijvoorbeeld Ondo pas interessant is onder de euro. Vervolgens koop je hem toch vrij hoog op 1,21 euro. Dat voorkom je door je aankopen in te stellen. Wat er bij jou mis is gegaan is denk ik dat hij op sell stond ipv op buy, want anders wordt er niks verkocht. Log anders eens met een tablet of een laptop op je account op Bitvavo, dan kun je daar in de pro modus kijken en is het heel duidelijk. Er staat sell of buy, je selecteert de juiste en je geeft aan hoeveel stuks en voor welke prijs. Het is echt heel simpel. Al mijn aankopen en verkopen staan ingesteld!! Allemaal op stukjes van mijn portefeuille op verschillende hoeveelheden en verschillende prijzen. Ik heb een klein resterend deel bewust nog niet ingesteld, mocht de bullrun dan gigantisch worden dan kan ik nog wat verkopen voor een hogere prijs, maar dan heb ik in elk geval toch al leuke winsten gepakt op het moment van stijging. Winsten van 30-35% zijn vaak goed te doen en ook echt leuk. Ga niet te hoog zitten, zeker niet nu de bullrun al volop bezig is en mogelijk wel snel ten einde gaat komen….. En denk wat meer in lange termijn ipv in een dag. Misschien gaan we pas weer over enkele weken stijgen en dalen we eerst weer verder…. Pin je ook niet vast op berichten over Trump, want dat kan zomaar tot minder effect leiden dan wordt voorspelt. P.s. gewoon wat tips die je mogelijk wat helpen
Een nabrander: omdat de voorspellingen zijn dat we eerst nog verder dalen heb ik tegen mijn plan in toch een bedrag naar Bitvavo gestort. Ik heb ingesteld: Cardano kopen voor 0,80 - Pepe voor 0,000014 - Ondo voor 0,94 en WOO voor 0,155. Tikken ze deze prijzen aan dan koop ik ze dus automatisch (als is het midden in de nacht), tikken ze deze prijzen niet aan, dan ook goed en haal ik het geld weer terug. Kopen tegen hogere prijzen is niet interessant in mijn ogen en daar blijf ik dan ook bij.
Ja, deze token unlock voor Ondo was al langer bekend en kan voor een verdere daling zorgen….. ik ben benieuwd!
Goed filmpje! Hij heeft wel gelijk, ik heb mijn Ondo op aankoop 0,94 er weer uitgehaald. Eerst maar eens kijken wat hij gaat doen na de grote token unlock…..
@Nijn1977 De ondo deed ik echt als een soort troostfood aankoop. Ben echt veel aan het leren en dat is vooral geduld en dat is mijn dat is niet het sterkte punt. Ik ben 2025 niet goed gestart eerst ziek en nu trombose normaal ben ik altijd erg druk met werken enz. Heb nu te veel tijd dus zit vaker te kijken ook.
Mag ik vragen hoeveel je daar dan voor reserveerd in je wallet.? Ik zal ook eens op de laptop inloggen of tablet voor deze instellingen.
Ja, het jaar 2025 is voor jou echt niet lekker begonnen, echt balen en hopen dat je gezondheid vanaf nu de goede kant op gaat!! Ik gaf gewoon een aantal tips inderdaad om van te leren. ‘Fouten’ die jij maakt heb ik ook gemaakt en maak ik nog steeds wel eens
Ik heb dat nu gedaan omdat ik in december veel geld heb overgehouden door een bonus en mijn eindejaarsuitkering, anders had ik het niet gedaan. Voor nu besloot ik tot € 750,00, maar het kan dus goed zijn dat ik daar niks van koop en het toch weer terugstort als de prijzen niet worden aangetikt. Ondo heb ik er eerst weer uitgehaald en nog niks anders voor ingesteld. Kijk nog maar eens naar de instellingen voor automatisch kopen en verkopen, dat is echt handig en kun je veel meer winst uithalen dan de manier waarop je het nu doet.
Ik kan het gelukkig ook hebben ontvang een erfenis die komt vrij over paar maanden. Maar ja niet alles hoeft op . En aankomende periode heb ik leuk betaalde opdrachten voor mijn eigen onderneming. Altijd leuk iets extra's behalve de erfenis mijn moeder overleed 3 maanden geleden.
Ach, dat is zeker niet leuk. Gecondoleerd! Dan krijg je helemaal wel alles voor je kiezen… Ik zou ook nooit al dat goed in zoiets als crypto stoppen, want straks knapt de zeepbel nog eens een keer…
Ja heb een pittige tijd gehad maar het is goed zoals het is. En ik waardeer je tips zeker hoor ! Maakt jezelf ook kwetsbaar over de fouten die je in het begin maakte. Voor mijzelf zal ik een volgende keer meer systematisch aanpakken gelijk vanaf 0 alles noteren. Zo behoud ik meer overzicht en de gemiddelde aankoopwaarden. Nu is het beetje chaotisch geworden.
Het is weer een mooi groen dagje tot nu toe op bitbavo. Heb nog 100 euro gereserveerd om iets te kunnen bijkopen maar voor nu weet ik nog niet welke. Wallet staat nu op ongeveer 20 euro in de min op mijn hoogste punt.
Ik probeer er een beetje in te komen als nieuweling. Ik oriënteer me wat, Lees erover, kijk filmpjes etc. In dit topic probeer ik de zienswijzen van jullie een beetje te volgen zodat ik het wat onder de knie krijg. Ik heb nog niks gekocht, nog wat onzekerheid merk ik. Daarnaast ook nog zoekende naar welke altcoins ik dan zou kopen. Ik probeer ook jouw aankopen te volgen. Maar zou je mij mee willen nemen in jouw gedachtengang? Ik kijk naar ondo en de huidige prijs in vergelijking met de afgelopen maand en kan niet helemaal volgen waarom ik die nu zou kopen. Wat is jouw overweging hierin?
Ik vind het zelf ook lastig maar bv Ondo werdt genoemd in een filmpje die iemand dacht nijn1976 en dat trok mijn interesse. Echter omdat ik veel later ben ingestapt ipv een voorbereidende periode van de bearish zijn mijn gemiddelde aankoopprijzen van assets hoger. Ondo heb ik bv 1.17 eerder gekocht mooiste zal zijn om hem onder de 1.00 te krijgen echter ben ik een ongeduldige koper. Bij Morpho heb ik een leuke winst behaald door te traden. Lager inkopen en hoog verkopen en hopen dat dit kunstje vaker kan worden herhaald. Hoe het op dit moment gaat met de markt is lastig te voorspellen er is veel volatiliteit. Er is in dit hele topic veel geschreven qua tips misschien ook even teruglezen?
Ripple Bitvavo: Ontvang €10 Welkomstbonus! Claim cadeau Jeroen van Welsenes14-01-2025 19:302 - 3 min XRP breekt door cruciale weerstand: koers kan stijgen naar 4 tot 8 dollar De cryptomarkt toont veerkracht na een recente correctie, met veel koersen die indrukwekkend zijn hersteld. Vooral XRP springt eruit met een opvallend sterk herstel, waarbij het niet alleen eerdere waardes overtreft, maar ook een enorme stijging laat zien ten opzichte van Bitcoin (BTC). Analisten wijzen op een historische doorbraak die XRP in staat zou kunnen stellen om naar nieuwe hoogtes te stijgen. Historische doorbraak voor XRP Volgens Khanzadaev heeft de recente koersstijging XRP geholpen om een cruciaal weerstandsniveau te doorbreken. Dit opent de deur voor een mogelijke verdere stijging richting $4 op korte termijn en zelfs $8 op de lange termijn. De altcoin heeft in de afgelopen twee maanden een opmerkelijke groei van 271% doorgemaakt, waarbij de koers steeg van 0.00000733 BTC naar 0.00002678 BTC per XRP. Dit niveau vormde eerder een stevige barrière, met pogingen om door te breken in de zomer van 2023 en de herfst van 2022. Nu XRP hier eindelijk boven staat, lijkt er ruimte voor verdere prijsontwikkelingen.